Beren verscheuren wolf in Dierentuin Nuenen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 18:18

Peach, je zegt het zelf al, dan vechten ze om karkassen. Maar daar kiezen ze zélf voor. Ze kunnen zelf dat gevecht aangaan of gewoon kilometers ver weg trekken. In zo'n hok in de dierentuin kan dat niet. Daar dwingen wij als mensen ze.

Dieren zoals gnoes en zebras, die leven gezellig samen op de vlaktes. Eten en slapen met elkaar. Beren en wolven doen dat naast elkaar. Niet met elkaar. Dwing ze dan ook niet samen in zo'n klein hok zonder uitweg.

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Re: Beren verscheuren wolf in Dierentuin Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 18:20


KimD

Berichten: 20425
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 18:21

Delphi schreef:
In Ouwehands lopen ze volgens mij ook samen in het berenbos. Nu weet ik niet hoe groot het leefgebied in Nuenen is. Maar ik heb het idee dat het in Ouwehands echt wel ruim opgezet is en ze elkaar prima uit de weg kunnen gaan.


Dit is echt heel ruim, ik denk dat zowel beren als wolven in zekere zin kunnen vluchten in dit gebied. :j

Het gebied in Nuenen lijkt me erg klein, en dit is natuurlijk de natuur, je weet niet wat er gebeurt is, maar dit is hoe dan ook verschrikkelijk. Die wolf heeft zo te zien een behoorlijk lange tijd geleefd en dus ook een behoorlijke leidingsweg gehad. :n Die ene wolf wilt helpen, maar weet ook dat hij eigenlijk niks kan betekenen.

Echt onacceptabel van de dierentuin, ik hoop dan ook dat er vanuit de overkoepelende organisatie consequenties zijn.

Ciara_Lady

Berichten: 200
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Nederland Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 18:30

luuntje schreef:
Vreselijk.
Dieren kunnen geen kant op, worden bij elkaar gegooid en zoek het maar uit.

In Hoenderdaell lopen wolven en beren ook samen.
Echter zijn er openingen waar de wolven door kunnen om naar een andere ruimte te gaan en de beren niet.

Dit is ook in Nuenen zelf hoor, er zijn stukken waar alleen de wolven kunnen zitten en de beren echt niet bij kunnen komen. Deze dieren kunnen zich dan gewoon uit de voeten gaan voor de beer. Maar ze weten zelf ook niet hoe het komt dat dit dier gepakt is.

Thats_Me

Berichten: 10941
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 18:41

Interessant om te zien hoe er gereageerd wordt door de groep. Natuurlijk zit je als dierentuin niet op zo'n incident te wachten echter blijven het roofdieren die ook soortgenoten kunnen afslachten als ze ziek, zwak etc zijn. Wolf was duidelijk kwetsbaar doordat ze in het water lag dus helaas voor haar was dat een trigger van de beren om aan te vallen. De winter komt er aanndus wellicht dat ze nog wat extra vetreserves aan willen leggen voordag ze in winterslaap gaan?

Vind het vooral altijd bijzonder hoe wij mensen reageren op zo'n incident.

Elisa2

Berichten: 37239
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Beren verscheuren wolf in Dierentuin Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 19:28

Ik weet niet wat ik ervan moet vinden eerlijk gezegd..ik vind die andere wolven vreselijk dapper en loyaal dat ze blijven proberen hun soortgenoot te redden. Die word gewoon levend? opgegeten...heel erg triest.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 19:37

Het is vervelend maar in meer parken zitten beren en wolven samen.

Je weet niet wat er is gebeurd. Het kan best dat de wolf ziek was en de beren dat merkte of er iets anders is gebeurd.

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:02

Mijn hemel, dat mensen dit kunnen afdoen als "incident" of "het kan altijd misgaan" ;(

Een wolven/berenverblijf in een dierentuin is nooit ruim. Ja wij mensen vinden een paar vierkante km misschien ruim, maar het zijn wel de wolven die erin moeten leven en in dit geval pleuren ze er ook nog een stel beren bij. Voor de gezelligheid. De bezoekers die het hebben zien gebeuren worden opgevangen, want voor hen is het verschrikkelijk wat ze gezien hebben. De beren blijven ondertussen bij de wolven in het verblijf, want er is geen reden om ze uit elkaar te halen... Werkelijk waar daar zakt mijn broek van af.

Hekken om dieren heen zetten? Zorg er dan op z'n állerminst voor dat die dieren veilig zijn. Dat beest is gewoon verscheurd, hoeveel leed wil je hebben?

Dat argument van ze met elkaar te willen laten spelen, en dat het goed voor ze zou zijn... Schei alsjeblieft uit. We leven, zoals eerder al gezegd, idd niet in een sprookjeswereld. Mij lijkt het eerder, zoals wel vaker, in het belang van ons mensen. "Kijk ons als dierentuin toch eens het natuurlijke habitat ( :+ ) van onze dieren zo goed mogelijk nabootsen" en "oh gossie kijk die beer toch eens lief met die wolf spelen..." Alles voor de bezoekers, met andere woorden voor het geld.

Ter vergelijking: Als een loslopende hond een andere hond doodbijt, dan worden er maatregelen getroffen als in de "dader" die alleen nog aangelijnd en evt. gemuilkorfd naar buiten mag. En terecht. Nu wordt een wolf door een beer verscheurd en ik hoor meerderen zeggen dat er geen reden is om te proberen om herhaling te voorkomen?

Thats_Me schreef:
Interessant om te zien hoe er gereageerd wordt door de groep. Natuurlijk zit je als dierentuin niet op zo'n incident te wachten echter blijven het roofdieren die ook soortgenoten kunnen afslachten als ze ziek, zwak etc zijn. Wolf was duidelijk kwetsbaar doordat ze in het water lag dus helaas voor haar was dat een trigger van de beren om aan te vallen. De winter komt er aanndus wellicht dat ze nog wat extra vetreserves aan willen leggen voordag ze in winterslaap gaan?

Vind het vooral altijd bijzonder hoe wij mensen reageren op zo'n incident.


Dus? Omdat beesten elkaar op kunnen vreten laten we de beren gezellig bij de wolven, zodat ze met elkaar kunnen spelen. Of evt. opvreten, mochten ze daar behoefte aan hebben.. Kom aan een wolf is toch nooit opgewassen tegen een beer? Waarom dat risico willen lopen? Oh ja, we bevinden ons in de dierentuin en dan is alles geoorloofd voor het "oh gossie" gevoel van de bezoekers.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:05

luuntje schreef:
Vreselijk.
Dieren kunnen geen kant op, worden bij elkaar gegooid en zoek het maar uit.

In Hoenderdaell lopen wolven en beren ook samen.
Echter zijn er openingen waar de wolven door kunnen om naar een andere ruimte te gaan en de beren niet.


Welke opening bedoel jij dan? Kom er regelmatig maar zover ik weet kunnen ze beide overal komen :)

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:09

Apple schreef:
Wat een naar filmpje :\ Die wolf heeft niet veel geleden zo te zien, maar ik vind het hartverscheurend om te zien hoe de overige wolven tevergeefs proberen hem te redden :\


Nou inderdaad, verdrietig Maar mooi hou de andere wolven in de aanval gaan en proberen m te redden

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Beren verscheuren wolf in Dierentuin Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:16

De wolven en beren blijven in deze dierentuin ondanks dit incident nog steeds bij elkaar zitten maak ik op uit sommige reacties..? Wat vreselijk zeg. Arm beest wordt levend uit elkaar getrokken...

En mensen die zeggen dat dit 'natuurlijk' is, een dierentuin is allesbehalve natuurlijk. 8)7 Tenzij deze beesten zich kilometers ver van elkaar kunnen verwijderen oké, maar dat is hier niet het geval, want mensen moeten de dieren natuurlijk ook van dichtbij kunnen bekijken, dat gaat niet als de verblijven te groot zijn. :') (En te veel geld zou je er ook niet aan willen uitgeven natuurlijk. )

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 14:45

Keet schreef:
luuntje schreef:
Vreselijk.
Dieren kunnen geen kant op, worden bij elkaar gegooid en zoek het maar uit.

In Hoenderdaell lopen wolven en beren ook samen.
Echter zijn er openingen waar de wolven door kunnen om naar een andere ruimte te gaan en de beren niet.


Welke opening bedoel jij dan? Kom er regelmatig maar zover ik weet kunnen ze beide overal komen :)

Klopt! Heb ik ook gezien.
Toch vond ik het er hier ook vreedzaam uit zien. Beer rende achter wolf aan, wolf was vele malen sneller.. er zat geen agressie bij..
Het is misgegaan en dat is altijd jammer, zeker als kinderen het zien, maar ik hoop toch wel dat deze constructie blijft bestaan. De ruimte die deze beren tot hun beschikking hebben is vele malen groter dan in bijvoorbeeld dierenpark amersfoort..
Als wij geen dieren meer in gevangenschap willen moeten we alle dierenparken massaal gaan boycotten vrees ik, ik vind het juist zo fijn dat dieren (als ze dan toch in gevangenschap moeten leven) zoveel mogelijk ruimte krijgen.. door wat dieren bij elkaar te doen creëer je wel een meer natuurlijk beeld (en vooral meer bewegingsvrijheid)..

Tja, wat is wijsheid..

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 17:37

DezeNaam schreef:
De wolven en beren blijven in deze dierentuin ondanks dit incident nog steeds bij elkaar zitten maak ik op uit sommige reacties..? Wat vreselijk zeg. Arm beest wordt levend uit elkaar getrokken...

En mensen die zeggen dat dit 'natuurlijk' is, een dierentuin is allesbehalve natuurlijk. 8)7 Tenzij deze beesten zich kilometers ver van elkaar kunnen verwijderen oké, maar dat is hier niet het geval, want mensen moeten de dieren natuurlijk ook van dichtbij kunnen bekijken, dat gaat niet als de verblijven te groot zijn. :') (En te veel geld zou je er ook niet aan willen uitgeven natuurlijk. )


Dieren houden is allesbehalve natuurlijk. Daar horen paarden en honden ook bij. Ik denk niet dat jij een idee hebt wat dierentuinen en verzorgers doen aan educatie, verrijking, voer, inrichting van verblijven en dergelijke. Het is jammer dat veel mensen zo negatief erover denken. Menig dierentuindier heeft het beter dan het gemiddelde paard dat zoveel uur op stal staat. Dit soort dingen kunnen altijd gebeuren, bij leeuwen kan de man net zo goed de jonge welpen plosteling doodbijten. Bij bavianen zijn kidnappingen geen uitzondering, waarbij soms het jong een ellendig lange dood tegemoet gaat. Dat gebeurt. Moet je daarom dieren preventief uit elkaar halen? Nee, ik denk van niet. Het is oprecht ontzettend zonde dat het is gebeurd, maar het kan altijd gebeuren, ook binnen diersoorten zelf. Dierentuinen zijn er niet alleen voor ons plezier, dan zouden ze namelijk allerlei leuke circustrucjes doen met strikjes om hun nek. Dierentuinen zijn er ook om ons dingen bij te brengen, hoe de dieren leven en dergelijke of wat voor invloed wij hebben op hun leefgebied.

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 20:32

gerpiegorp schreef:
Dieren houden is allesbehalve natuurlijk. Daar horen paarden en honden ook bij. Ik denk niet dat jij een idee hebt wat dierentuinen en verzorgers doen aan educatie, verrijking, voer, inrichting van verblijven en dergelijke. Het is jammer dat veel mensen zo negatief erover denken. Menig dierentuindier heeft het beter dan het gemiddelde paard dat zoveel uur op stal staat. Dit soort dingen kunnen altijd gebeuren, bij leeuwen kan de man net zo goed de jonge welpen plosteling doodbijten. Bij bavianen zijn kidnappingen geen uitzondering, waarbij soms het jong een ellendig lange dood tegemoet gaat. Dat gebeurt. Moet je daarom dieren preventief uit elkaar halen? Nee, ik denk van niet. Het is oprecht ontzettend zonde dat het is gebeurd, maar het kan altijd gebeuren, ook binnen diersoorten zelf. Dierentuinen zijn er niet alleen voor ons plezier, dan zouden ze namelijk allerlei leuke circustrucjes doen met strikjes om hun nek. Dierentuinen zijn er ook om ons dingen bij te brengen, hoe de dieren leven en dergelijke of wat voor invloed wij hebben op hun leefgebied.


Het is maar net wat je educatief noemt. Grote roofdieren in een piepklein verblijf voeren met kant-en-klare paardenbouten? Doe mij dan maar een docu over de wildparken in Afrika. Wij mensen willen altijd al alles zien en meemaken, maar er waren zóveel mensen die zich een echte safari niet konden veroorloven et voilà: Een gat in de markt is geboren. We halen die beesten toch gewoon deze kant op. Vandaag de dag vertellen we er een "educatief" verhaaltje omheen en opeens is het oké dat leeuwen, tijgers, wolven ed niet eens meer kunnen jagen? De jacht op zich lijkt mij een van de belangrijkste natuurlijke gedragingen van een roofdier en die mogelijkheid wordt ze afgepakt.

Dat het houden van dieren allesbehalve natuurlijk is, net zoals het houden van honden en paarden, wil dat dan zeggen dat we zomaar alles af mogen pakken? Hun enorme leefgebieden en op zijn allerminst het kunnen uitvoeren van natuurlijk gedrag? Paarden en koeien zijn grazers, varkens zijn wroeters, leeuwen zijn jagers (net als onze honden en katten overigens, al lijken een heel aantal hiervan hun jachtinstinct kwijt te zijn tgv domesticatie). Ik ben niet tegen het houden van dieren, mits het totaalplaatje behoorlijk kan voorzien in de ethologische behoeften van die dieren. En omdat we het over het algemeen onethisch vinden om roofdieren bij prooidieren in hetzelfde hok te houden, denk ik dat er een heel aantal diersoorten zijn die je niet in gevangenschap moet willen houden.

Daarnaast vind ik de voorbeelden die je noemt niet helemaal een juiste vergelijking. Je noemt acties die binnen een diersoort voor kunnen komen en ja, dieren kunnen wreed zijn. Het gaat hier echter ten eerste om 2 verschillende diersoorten en ten tweede is een wolf à 50? kilo nooit opgewassen tegen een beer die 3/4? keer zoveel weegt...

Sansevieria
Berichten: 4208
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 20:53

Elisa2 schreef:
Ik weet niet wat ik ervan moet vinden eerlijk gezegd..ik vind die andere wolven vreselijk dapper en loyaal dat ze blijven proberen hun soortgenoot te redden. Die word gewoon levend? opgegeten...heel erg triest.

Tja, als een wolf een schaap pakt in de natuur dan wordt dat schaap ook levend uit elkaar getrokken en opgegeten. En als het arme schaap pech heeft leeft het nog urenlang, half opgevreten en wel.
Daar hebben mensen dan geen moeite mee, "dat is de natuur" hoor ik heel vaak, en nu is het opeens een drama?

Of is het eerder een kwestie van wat ik niet zie is er niet? En nu werd het dan toevallig gefilmd, en dat maakt het dan erg?

Wat ik erg vind is dat er überhaupt dieren in hokjes in een dierentuin opgesloten moeten worden om als vermaak voor mensen te dienen, mij krijg je dus geen dierentuin in, daar doe ik niet (meer) aan mee!

Christiene
Berichten: 7725
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 21:05

Ik dacht dat ze wel iets zouden veranderen.. zag er niet echt fijn uit levend zitten vier beren te trekken aan die wolf.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 21:29

gerpiegorp schreef:
DezeNaam schreef:
De wolven en beren blijven in deze dierentuin ondanks dit incident nog steeds bij elkaar zitten maak ik op uit sommige reacties..? Wat vreselijk zeg. Arm beest wordt levend uit elkaar getrokken...

En mensen die zeggen dat dit 'natuurlijk' is, een dierentuin is allesbehalve natuurlijk. 8)7 Tenzij deze beesten zich kilometers ver van elkaar kunnen verwijderen oké, maar dat is hier niet het geval, want mensen moeten de dieren natuurlijk ook van dichtbij kunnen bekijken, dat gaat niet als de verblijven te groot zijn. :') (En te veel geld zou je er ook niet aan willen uitgeven natuurlijk. )


Dieren houden is allesbehalve natuurlijk. Daar horen paarden en honden ook bij. Ik denk niet dat jij een idee hebt wat dierentuinen en verzorgers doen aan educatie, verrijking, voer, inrichting van verblijven en dergelijke. Het is jammer dat veel mensen zo negatief erover denken. Menig dierentuindier heeft het beter dan het gemiddelde paard dat zoveel uur op stal staat. Dit soort dingen kunnen altijd gebeuren, bij leeuwen kan de man net zo goed de jonge welpen plosteling doodbijten. Bij bavianen zijn kidnappingen geen uitzondering, waarbij soms het jong een ellendig lange dood tegemoet gaat. Dat gebeurt. Moet je daarom dieren preventief uit elkaar halen? Nee, ik denk van niet. Het is oprecht ontzettend zonde dat het is gebeurd, maar het kan altijd gebeuren, ook binnen diersoorten zelf. Dierentuinen zijn er niet alleen voor ons plezier, dan zouden ze namelijk allerlei leuke circustrucjes doen met strikjes om hun nek. Dierentuinen zijn er ook om ons dingen bij te brengen, hoe de dieren leven en dergelijke of wat voor invloed wij hebben op hun leefgebied.

Als het het beter maakt ben ik ook tegen het houden van paarden, konijnen, slangen en alle mogelijke diersoorten in een kleine ruimte, of/en te weinig mentale stimulatie. Nog beter misschien, sinds ik na 13 jaar gestopt ben met paardrijden heb ik mijn bedenkingen gekregen met hoe het zit met het paardenwelzijn of de 'paardensport' zoals wij het zo graag noemen. Mensen gebruiken dieren nu eenmaal graag, puur egoïsme, daarna komen pas de argumenten 'maar het is ook goed voor het dier', 'het dier heeft er ook baat bij'. Terwijl mensen gewoon uit egoïsme handelen. Dat is wetenschappelijk bewezen. (Maar hé, aan de andere kant vind je ook studies waarom dat niet zo zou zijn.)


Ik betwijfel het of dierentuinen echt educatie voortbrengen, de keren dat ik naar een dierentuin geweest ben.. Tja, ik heb er niet veel van geleerd van moet ik zeggen. Al mijn kennis en informatie over dieren die je bijna nooit in het echt te zien krijgt heb ik opgedaan via internet, en via Youtube. Dat het voor 'educatie' is is weer gewoon een excuus, het goedpraten voor een egoïstische reden voor het houden van deze dieren. Wij willen deze dieren graag zien in het echt, dus we zoeken een excuus voor onszelf waarom het goed zou zijn om ze op te sluiten in een bepekte ruimte. Kinderen en/of mensen komen er niet om te leren, ze komen er gewoon om dieren te zien, that's it. Mensen die echt interesse hebben in deze dieren, gaan opzoekwerk doen, dan ga je niet naar de dierentuin. Welk gedrag van deze dieren zie je op de minuut dat je even naar hun kijkt?
Is net hetzelfde excuus dat ze in dolfinarium gebruiken, terwijl het overduidelijk gewoon is om winst te maken. Die dieren worden uitgehongerd, moeten trucjes uitvoeren die 'educatief' zouden zijn. Educatief voor wat? Ja, ik ben als kind helaas eens naar het dolfinarium geweest, nog steeds veel spijt van. Ik heb er namelijk niks van geleerd, en die dieren moeten hun hele leven lijden onder het etiket 'educatief'.

Als je 'educatief' wilt zijn, zet je een kudde gazellen samen met wat leeuwen, kunnen kinderen toekijken hoe leeuwen een gazel opvreten. Niks op tegen, is helemaal de natuur. Maar dit wordt nooit in dierentuinen gedaan terwijl het eigenlijk wel educatief zou zijn, waarom niet dan?
Leeuwen die welpen doodbijten is natuurlijk gedrag, komt overal voor. Heeft niks te maken met beren die een wolf doodbijten.

Elisa2

Berichten: 37239
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 10:31

Sassy schreef:
Elisa2 schreef:
Ik weet niet wat ik ervan moet vinden eerlijk gezegd..ik vind die andere wolven vreselijk dapper en loyaal dat ze blijven proberen hun soortgenoot te redden. Die word gewoon levend? opgegeten...heel erg triest.

Tja, als een wolf een schaap pakt in de natuur dan wordt dat schaap ook levend uit elkaar getrokken en opgegeten. En als het arme schaap pech heeft leeft het nog urenlang, half opgevreten en wel.
Daar hebben mensen dan geen moeite mee, "dat is de natuur" hoor ik heel vaak, en nu is het opeens een drama?

Of is het eerder een kwestie van wat ik niet zie is er niet? En nu werd het dan toevallig gefilmd, en dat maakt het dan erg?

Wat ik erg vind is dat er überhaupt dieren in hokjes in een dierentuin opgesloten moeten worden om als vermaak voor mensen te dienen, mij krijg je dus geen dierentuin in, daar doe ik niet (meer) aan mee!


Daar heb je gelijk in! maar ook voor een schaap vind ik het afschuwelijk als ik dat zie. (maar dat word meestal niet gefilmd)

PimxBotje

Berichten: 442
Geregistreerd: 22-11-16

Re: Beren verscheuren wolf in Dierentuin Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 10:50

Verschrikkelijk!
Nu hebben deze beren de smaak te pakken uit elkaar halen zou ik zeggen.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Beren verscheuren wolf in Dierentuin Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 12:37

Hopelijk niet en was dit de eerste en de laatste keer. Niemand kan vooruit kijken.

Charaz

Berichten: 24300
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Beren verscheuren wolf in Dierentuin Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:09

Ik ben sowieso geen fan van de dierentuin in Nuenen, ben er een keer geweest en vooral de situatie van de ijsberen vond ik erg triest. Gestresste dieren in een veel te klein hok die maar langs het raam liepen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Beren verscheuren wolf in Dierentuin Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 10:47

Laatst is in burgers ook een leeuwin verscheurd door andere leeuwen, tja, risico van het vak denk ik?
In Ouwehand zitten wolven en beren ook samen, gaat ook goed.