Poes-aanlopertje schuw en drachtig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 13:40

Nu worden ze niet meer krols, februari is erg vroeg, zeker voor de buiten katten.
Met nu 2-3 maanden de tijd nemen loop je geen risico, zeker niet als er inderdaad een koude winter komt.
Dus februari is dan nog 2-3 maanden.

Maar ik zou kiezen om eerst meer tam te maken en dan pas steriliseren.

Mocht je het halve procentje hebben wat wel in februari krols wordt, maak je meteen als ze krols wordt, maak je meteen een afspraak met de dierenarts.
Dat werd vroeger zelfs aangeraden.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 13:50

De kat van onze buurman heeft ook bij ons een nest kittens geworpen, eerst lagen ze in het houthok, toen vervolgens is het hele nest door mamapoes verplaatst naar de schuur, mamapoes was erg wild, helaas is ze dood gereden op de weg hiervoor, kittens waren toen bijna 4 weken, ze waren toen net zo schuw als mama, ik ben ze ook gaan voeren en ze werden al snel makker, niet zo mak als een kat die in huis leeft en bij je komt zitten op schoot en kroelen e.d. maar ik kon ze na een week al aaien en oppakken.
Dus als je weet waar het nest ligt en de poes vertrouwt je dusdanig dat ze je erbij laat kan je de kittens wel tam genoeg krijgen om ze te kunnen hanteren, echte kroelkatten is wat anders maar voor wat je omschrijft moet wel lukken lijkt mij.

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 00:55

A3a1 schreef:
Nu worden ze niet meer krols, februari is erg vroeg, zeker voor de buiten katten.
Met nu 2-3 maanden de tijd nemen loop je geen risico, zeker niet als er inderdaad een koude winter komt.
Dus februari is dan nog 2-3 maanden.

Maar ik zou kiezen om eerst meer tam te maken en dan pas steriliseren.

Mocht je het halve procentje hebben wat wel in februari krols wordt, maak je meteen als ze krols wordt, maak je meteen een afspraak met de dierenarts.
Dat werd vroeger zelfs aangeraden.


Onzin het niet krols worden heeft niets met de temperatuur te maken maar met het aantal licht uren op een dag, zodra de dagen weer langer worden en ja dat is vanaf eind december begin januari dan worden ze weer krols tenminste als ze buiten wonen want de katten die binnen wonen hebben zoveel kunstlicht dat die het hele jaar door krols worden.
Dus zo snel mogelijk vangen en laten helpen mak worden komt later wel.

lizy29

Berichten: 6241
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Poes-aanlopertje schuw en drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 06:24

TS laat de poes alsjeblieft ook checken op een chip. Mijn poes is een jaar spoorloos geweest voordat de mensen waarbij ze verbleef eens bedachten haar eens te laten checken. Hadden ze dat een jaar eerder gedaan had dat een hoop verdriet gescheeld bij iedereen.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 13:22

lizy29 schreef:
TS laat de poes alsjeblieft ook checken op een chip. Mijn poes is een jaar spoorloos geweest voordat de mensen waarbij ze verbleef eens bedachten haar eens te laten checken. Hadden ze dat een jaar eerder gedaan had dat een hoop verdriet gescheeld bij iedereen.



Inderdaad, bij ons in de buurt ook een kat die 1,5 jaar zoek was. Ontsnapt vanaf zijn logeeradres, tot een paar mensen bedachten hem te laten checken. Overal in de buurt,op alle prullenbakken hingen posters van Amivedi, maar niemand in die 1,5 jaar bedacht de kat te laten checken op een chip. Het was ook nog eens een spierwitte kat, daar lopen er echt niet veel van in de wijk.

Nicky1963

Berichten: 1990
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-18 13:35

lizy29 schreef:
TS laat de poes alsjeblieft ook checken op een chip. Mijn poes is een jaar spoorloos geweest voordat de mensen waarbij ze verbleef eens bedachten haar eens te laten checken. Hadden ze dat een jaar eerder gedaan had dat een hoop verdriet gescheeld bij iedereen.


Ik weet waar de poes vandaan komt, nl van de boerderij tegenover ons. Deze buurman is gestopt met melkkoeien en daarna is zij gaan zwerven en bij ons terecht gekomen. Hij heeft haar herkend en zelfs aangeboden om haar te vangen om haar bij ons weg te halen. Maar dat hoeft niet van ons, ze is welkom hier.

Maar ik snap je punt en zou dit ook zeker doen als ik niet zou weten waar het dier vandaan kwam. Verdriet om je huisdier is heel naar. Gelukkig is zij weer terug bij jullie.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 20:07

Het kan, maar de kans is erg klein.
En zoals eerder gezegd, je kunt ook laten steriliseren als ze net krols is, werd vroeger vaak gedaan.

Voordeel, geen nestje en de kat is meer gewend *\o/*

( poeh, ik zou het alleen al doen om jullie op je achterste benen te laten staan )

Nicky1963

Berichten: 1990
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-18 20:11

A3a1 schreef:
Het kan, maar de kans is erg klein.
En zoals eerder gezegd, je kunt ook laten steriliseren als ze net krols is, werd vroeger vaak gedaan.

Voordeel, geen nestje en de kat is meer gewend *\o/*

( poeh, ik zou het alleen al doen om jullie op je achterste benen te laten staan )


Wat bedoel je?