Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz
pillow schreef:Mag hij van de hennen nog wel treden? Zo niet dan kan hij daar wel gefrustreerd van zijn. Hij is al wat ouder en heeft dan erg lange sporen. Die moet je kort knippen (snoeischaar) want daardoor ondervinden de hennen pijn tijdens de daad.
Mossel schreef:De spoor kan je er ook afhalen door een aardappel kort te verwarmen en er op te prikken, dan haal je de spoor er zo af, hebben wij al vaker gedaan hebben ze geen last van
Citaat:Sporen korter knippen is net zoiets als nagels knippen. Sporen er af trekken - al dan niet na 'behandeling' met kokend hete aardappel - is net zo iets als nagels er af trekken. :huil:
Een spoor is een uitstulping van het bot, gegroeid uit een klein bobbeltje op de poot dat we de papilla noemen. Deze uitstulping van het bot is ‘het leven’ wat zich in de spoor bevindt. Daar omheen vormt zich een hoornlaag. Knip voorzichtig een stukje van de spoor af, totdat je aan het leven bent gekomen. Vijl de spoor daarna zo nodig bij, niet puntig maar stomp.
pillow schreef:Mossel schreef:De spoor kan je er ook afhalen door een aardappel kort te verwarmen en er op te prikken, dan haal je de spoor er zo af, hebben wij al vaker gedaan hebben ze geen last van
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Laat je die aardappel een tijd zitten dan? Ik knip ze er nooit helemaal af, tot het leven.
Snadrem schreef:Ik volg even. Reuze benieuwd of meneer Haan ook weer onteikeld als hij ontspoord wordt.
Figaro schreef:Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos
Gebruikers op dit forum: Inney, Kirsha, Little_Gift, onpaard en 45 bezoekers