Genezing wond (hond gebeten)

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Majabeestje

Genezing wond (hond gebeten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-18 06:34

Mijn hond is vrijdag gebeten door een hond, op zijn schouder.
Het is een snee, paar cm groot. Als onze hond staat wordt de wond wat uit elkaar getrokken en is het een gat.
De dierenarts heeft het haar eromheen weg geschoren en antibiotica gegeven, hond heeft ook een kuur antibiotica mee gekregen.
De arts laat de wond bewust open zodat de rommel eruit kan, verder moet het zelf genezen. De arts geeft aan dat de wond eerst heftiger wordt, gaat opzwellen en ontsteken en dan langzamerhand geneest.

Nou vraag ik me af of iemand enig idee heeft hoe lang de genezing ongeveer duurt? Is per hond en wond natuurlijk verschillend maar misschien heeft iemand hier ervaring mee?
Dit omdat we een weekend weg gaan over 2 weken en de honden naar de oppas zouden gaan. Ik wil hem niet naar de oppas doen als hij nog niet beter is..

arabella2000

Re: Genezing wond (hond gebeten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 06:55

Een paar weken geleden is de hond van mijn ouders gebeten in de nek. Het is gehecht en na een week was het al bijna helemaal dicht. Na 2 weken heb ik de halsband weer omgedaan.

[o]

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 23:51

Dan is het wel al goed hoor.. Mijn teckel is door een mechelse herder flink gebeten en die wonden waren verder ook nog open. Dag erna zat het dicht, alleen bij 1 wond kwam er vocht in na een paar dagen en die heb ik weer opengemaakt en schoongemaakt. Maar was verder al snel goed.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 00:01

Mijn hond is op 23 juni gebeten, 26 juni geopereerd omdat de wond erger was dan het leek en op 2 juli zat de wond ( afgezien van de drainages) dicht. En op 7 juli was alles dicht. Dus met een week of 2 was het genezen met een beetje hulp van mesitran wondzalf

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 15:17

Idd even langs jou eigen apotheek gaan om mesitran zalf. Elke keer voor wandelen de wond in smeren en zal vlot genezen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie