Ik heb een 5-jarige geholpen kater genaamd Frits, Frits heeft tot 9 maanden oud bij zijn moeder gewoond en ging toen met mij mee het huis uit. Waar hij voorheen een onzeker mama's kindje was, bloeide hij toen op tot een aanhankelijke kat.
Na een jaar verhuisden we naar een rijtjes huis met tuin, in een rustige buurt met heel veel andere katten. Frits was altijd wat onzeker als er mensen binnen kwamen maar dit begint te veranderen. En sinds dit jaar zoekt hij bezoek ook zowaar op. Dus al met al wordt mijn ventje opeens sociaal, maar toch..
Ik zie hem buiten regelmatig spelen met buurtkatten, ze rennen achter elkaar aan en ravotten en vandaag besloot Frits 1 van zijn vrienden mee naar huis te nemen en lagen ze op mijn bed

Ik nam Frits ook wel eens mee naar mijn moeder, waar hij de kat des huizes ook echt opzocht. Al was die er niet van gediend. En hij is eens mee geweest naar vrienden van mij waar hij ook echt toenadering zoekt bij de kat die er woont.
Hierdoor ben ik me gaan afvragen, heeft mijn Frits behoefte aan een kattenvriendje?
Ik heb ook nog een hond, een bijna 3 jaar oude border collie teef. Ze plaagt de kat nogal, rent achter hem aan en hoewel hij dit eerst niks vond zie ik hem haar nu nog wel eens uitdagen voor een spelletje pak me dan.