ervaringen met darmbreuk/hernia hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

ervaringen met darmbreuk/hernia hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-18 00:00

Ik kan er weinig over vinden, maar ben erg benieuwd naar eventuele ervaringen.

Ons teefje had last van haar anaalkliertjes. Ondanks goede ontlasting.

Ze zijn 2x uitgeknepen en dan bleef het toch wel 1,5jr oke.

Nu was het mis, maar we komen inmiddels al even bij een andere dierenarts. Deze vond de anaalklieren ontstoken en kreeg ze niet leeg of wilde in ieder geval niet doorduwen. De vorige heeft de laatste keer 1 kant ook wat meer kracht gezet, omdat die ook erg stug was.
Omdat wij aangaven dat haar ontlasting ook wat moeizamer gaat, is hij nog een keer gaan voelen en voelde een hernia/breukje.

Ze zou hieraan geopereerd moeten/kunnen worden. Eventueel inclusief het verwijderen van de anaalklieren. Dat laatste is wel ruim info over te vinden.

De anaalkliertjes zijn niet continu te zien, maar bij bewegen zie je wel de bolletjes wat naar buiten opzetten. Ze likt een paar keer per dag en zag haar ook al sleetje rijden. Vandaar ook dat we natuurlijk naar de dierenarts zijn gegaan.

Nu heeft ze wel ab gekregen. Ik was wat overvallen en we hebben vooral de eventuele ingreep besproken. Maar ik vind het vooral heel rot dat ze nu nog last heeft en we dus of een operatie moeten laten doen of niks......

Zouden mensen nog elders vragen toch een keer die anaalklieren te legen? Ze is nu 4, dus een operatie zou niet nog jaren moeten wachten.