Bij deze even een update:
De hond is nu een week geleden geopereerd en het verschil is enorm!
Na de beet was hij direct verlamd aan de voorpoten en had hij geen pijnreflexen meer.
Uiteindelijk is hij dus geopereerd, de dag na de operatie bewoog hij amper (van de pijn/angst?) En hij wou ook niet meer eten enz.
Daarom zei de dierenarts dat hij de volgende dag al naar huis moest want mentaal was mijn hond niet goed meer.
Eenmaal thuis lukt het allemaal steeds beter, hij mag stappen en hoeft geen bench rust van de dierenarts. Hij moet het wel 4 weken rustig aan doen. Dus rustig stappen, niet lopen, geen lange wandelingen, ...
We zijn nu een week verder, de pijnreflexen zijn helemaal terug, het lopen gaat elke dag steeds beter en hij krijgt steeds meer praatjes, we moeten hem eerder inhouden
Het verschil is zeer groot dus ik ben heel blij dat we toch de beslissing hebben genomen om te opereren.
In het verslag van de ct/mri was te lezen dat de vernauwing in het ruggemerg 70% was, dus volgens mij was dit niet met enkel fysio op te lossen.
We hebben nog fysio en aqua besproken met de dierenarts, maar we moeten de eerste 4 weken afwachten en hem zelf laten genezen. Maar de dierenarts vond hem eigenlijk al te sterk voor aqua, ze deden dit eerder bij nog zwakkere honden.
Maar voorlopig enkel goed nieuws