Wie nog meer Main Coon katten? Wie kan mij helpen?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Wie nog meer Main Coon katten? Wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-18 16:28

Hoi Bokkers,

Zijn hier mensen die ook Main Coon Kittens hebben?

Ik zal kort mijn verhaal vertellen. We hebben een aantal maanden twee Main Coon kittens. De eerste dagen was een van de katten aan de diarree. We zijn naar de dierenarts geweest met haar en bleek dat ze een parasiet had. Vervolgens na drie kuren en antibiotica was ze hier vanaf. Nu na een aantal weken verder begint de andere kat met diarree. Je zult wel zeggen dat die dan ook de parasiet zou moeten hebben.. Ik ben opnieuw met beiden katten naar de dierenarts gegaan, onderzoek gedaan. Er kwam niks uit.. Dus weer terug naar huis..

Ik zal jullie vertellen wat voor voer ik geef. Ik heb van Royal Canin kittenvoer.. Eerst gaf ik hierbij vers vlees.. Maar dit maakte het alleen maar erger. Daarmee ben ik gestopt. Ik ben niet veranderd van voer, dit krijgen ze al maanden. Ze spelen, eten en drinken goed, maar de ontlasting blijft een probleem.

Wie o wie heeft er ervaring of tips voor mij? Zou het kunnen dat ze speciaal voor raskatten brokken moeten hebben of kan het zijn dat ze graan vrij voer moeten?

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3


xTiffani

Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

Re: Wie nog meer Main Coon katten? Wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 16:37

Was het giardia?
Dit is namelijk besmettelijk en geeft onregelmatig diarree, hiervoor heb je een kuur panacur nodig van 5 dagen, als de 1 het had is er een grote kans dat de ander het ook heeft en dat je er dus nog niet vanaf bent.

Is de poep van beide onderzocht?