Maandelijkse kosten van huisdieren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 15:05

Phoe ik heb dit al eens voor mezelf uitgerekend en daar werd ik niet blij van |(

Maar één hond van zo'n 25 kilo:

- Brokken per maand (koop ik groot in per 2/3 maanden ongeveer): €35,-
- Verzekering: €30,-
- Oppas/uitlaat: €100,-
- Vlooien- & wormenmiddel: €4,-
- Botten- & kauwsnacks: €6,-
- Trimmen: €15,-

Totaal: € 190,-

En dan moeten er geen gekke dingen gebeuren. Helaas moet ik elk jaar wel met hem naar de DA. In de tijd dat hij leeft ben ik gemiddeld per maand (verrekend met de kosten die ik terugkrijg van de verzekering) zo'n 15 euro kwijt.

Dus eigenlijk in totaal per maamd een €205,- :=

Dan te bedenken dat ik voor ik hem kocht, dacht dat het met 50 euro per maand wel klaar zou zijn :+

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:53

Ik heb een hond, een kat, een aquarium met guppen en garnalen en een vijverbak met sluierstaarten.
Ik zal de globale maandelijkse kosten voor de hond en kat even op een rijtje zetten. :)

Hond:
Brokken €10,- (klein hondje)
Natvoer €20,-
Kluifjes, koekjes, speelgoed, poepzakjes €30,-
Huisdierzorgplan (entingen, parasietenbestrijding en 2 dierenartsconsulten zitten hierin meegerekend) €15,-
Cursus €40,-
Trimsalon €21,25 (elke 2 maanden à €43,50)
------------------------
Totaal €135,25

Kat:
Brokken €5,-
Natvoer €15,-
Snoepjes €2,50
Ontwormen €1,75
Ontvlooien €5,-
Dierenarts (ong 4x per jaar) €16,70
Kattenbakkorrels €10,- (al gaat ze momenteel steevast in de tuin ipv op de bak :+)
---------------------------
Totaal €56,-

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Maandelijkse kosten van huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:57

Oktober wordt een dure maand.
Mijn maanden lopen vanaf de 27e tot de 27e.
En vandaag... moest Mijn kat naar de dierenarts voor een gespleten kies. Uiteindelijk 2 kiezen eruit en het ging heel moeizaam. Beestje heeft ruim een uur onder narcose gelegen (Ik mocht kijken)
Mocht 165 euro betalen. Ugh.

Kat wel blij. Die at zojuist weer zoals het moet.

moonsparkle
Berichten: 21733
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:58

Een middenslag poedel hier

Voer 30 euro per 2 maanden (kopen in via een vertegenwoordiger)
Kluiven misschien omgerekend 3 euro per maand.
Dierenarts gok ik met hem op 10 per maand inclusief te entingen.

Dus ongeveer 28 euro per maand.

Rhine_
Berichten: 3377
Geregistreerd: 16-09-08
Woonplaats: Maaseik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:59

Mijn hond (8kilo) kost alles bij elkaar, 1euro per dag. Dus 365euro per jaar.

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:06

Ik heb een poesje van 3.

Brokken: 10 euro per maand denk ik
Kattengrind: 15 euro per maand

Ontworming: 20 euro voor 2 jaar

Dierenartskosten afgelopen maand: 240,-

Dus per maand (dit jaar dan, verwacht niet elk jaar zulke dierenartskosten te maken):
45,-

Bentee

Berichten: 618
Geregistreerd: 26-06-08
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:07

Wij hebben 3 katten thuis

Voer kat 1= €37 (blaasgruisvoer v/d DA) per zak waar we +-2/3 maanden mee vooruit kunnen = €12,33 per maand
Voer kat 2=€12 per zak waar we +-2 maanden mee vooruit kunnen= €6 per maand
Voer kat 3= €20 (kittenvoer) waar we ook +-2 maand mee vooruit kunnen = €10 per maand
Kattenbakvulling, 2 grote zakken= €20
Natvoer/vis etc. = €10 (krijgen ze maar heel af en toe)

Daarnaast laten wij de katten 2x enten als kitten zijnde en daarna niet meer. Ze hebben alle 3 een chip. en de oude kater+poes zijn geholpen (kitten moet nog). Maar dat zijn de eenmalige kosten. Gelukkig de laatste tijd geen dierenarts kosten meer gehad.
Ontwormen doen wij ongeveer 2/3x per jaar. Ontvlooien doen wij niet, aangezien ze nooit vlooien hebben.

Al met al ongeveer €60 per maand kwijt.

Arianne_94

Berichten: 307
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: Naast de stal van mijn paardjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:09

Ik wil het denk ik niet uitrekenen.
Gezien ik gisteren een nieuwe zal honden voer heb gehaald en 74,40 moest afrekenen en daar doet ze een halve maand mee ongeveer :(

Maar oké ff de rest nu,
4 honden
1 hondvoer: 2x 74,40=148,80
3 honden voerb 1x 50

Kluiven 3 honden heel de maand ongeveer 60 euro

2 honden maandelijks 10 voor vlooien spul is een abonnement van die da. Dus 20 euro

X aantal vissen, zeg pak en beed 5 euro in de maand

1 konijn 15 euro

Dus al met al ben ik
298,40 per maand kwijt

Spoiler:
oeps dat is best wel veel

Aranel
Berichten: 20201
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:17

Hier kauwt de hond een halve kilo voer weg per dag dus we doen ongeveer een maand (iets meer) met een zak voer van 17 kilo.

Maandelijkse kosten
Brokken: 62 euro
Dentalsticks: +- 4 euro
Koekjes: +- 2 euro
Botten/runderkophuid oid: +- 5 euro

Ontvlooien doen we niet preventief, ontwormen 1 a 2 keer per jaar.

Onze katten zijn aanzienlijk goedkoper, haha. Daarvan weet ik niet precies wat alles per maand kost eigenlijk maar voor hen hoeven we maar ongeveer eens in de 3 maanden een zak voer te kopen a 45 euro, kattengrit komt denk ik op een zak van 10 liter per maand dus dat zal zo'n 7 euro zijn.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Maandelijkse kosten van huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:34

Kat €32,-
Dat is incl voer, kattengrit, vlooi en ontwormiddel en enting.
Als hij voor andere reden naar de da moet wordt het duurder.
Hij krijgt binnenkort wel het duurste kattenluik ooit, dus dit jaar komen we veel hoger uit.

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Maandelijkse kosten van huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:38

Ik ga het eens bijhouden in oktober leuk topic

Pallatin

Berichten: 2511
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:58

Wat een leuk topic! Ik laat mijn paard even buiten beschouwing, maar heb een zee-aquarium met koralen en vissen. Ik denk dat dat op jaarbasis een godsvermogen kost aan met name stroom, techniek en water, dat wil ik niet eens weten...Levende have voor een zee aquarium kost ook grof geld. Het aquarium gaat weg, kost teveel tijd. Dan mijn papegaaien, ik heb er twee:
Ze krijgen pellets, een zak van 5 pound kost 45 euro, denk dat ik daar drie maanden mee doe.
- 15 euro aan pellets per maand
- 10 euro groente en fruit P.m.
- 5 euro zaad/ cedarnootjes
- 5 euro ongezouten ongebrande noten
- 5 euro aan speeltjes gemiddeld per maand
-10 euro vogelarts (dit jaar voor het eerst met eentje paar keer bij de vogelarts geweest, denk dat we met alle bezoekjes en medicijnen wel rond de 100 zijn gebleven in totaal)
- 5 euro afschrijving op een nieuwe kooi (waar hij nooit in zit)
Zal zo’n 55 euro per maand zijn in totaal, 27,50 per vogel....wat ik nu niet aan vogelarts kwijt ben kan ik mooi besteden aan schoonmaakspullen....want dat zit er dan nog niet bij en dat verbruik is hoog met die papegaaien van mij :+
Klimboom is wel afgeschreven na al die jaar, het was een javaboom die als etalage materiaal diende bij een grote woonwijken en ze wilden er graag van af, was een koopje!

Eigenlijk vind ik het nog best veel als ik het zo onder elkaar zet... :')
En wat ik nog vergeet te noemen: ook mijn kleren en interieur sneuvelt of slijt snel. Hoe vaak een van Mn schatjes wel niet even een gat of haal in een kledingstuk maakt...door mij als klimboom te gebruiken of even snavel schoonmaken... -O- maar goed, ze zijn zo leuk en lief verder :+:

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 23:13

Hier één jonge hond van 24 kg.

Ons overzichtje per maand:

Voeding: +/- €70 (voer Acana)
Pensstaafjes/snacks: +/- €25
Mantrailing/training: €75 exc. dieselkosten
Speeltjes: €10 max
Vlooienband voor meerdere maanden: €26,95
Ontworming voor 4 maanden: €9

Gemiddeld zo'n €200 per maand.
In maart is ze ziek geweest waarvoor we nog €1200 aan dierenartskosten hebben gehad.

Nooit bij stilgestaan dat ze best een dure kostganger is. :=

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Maandelijkse kosten van huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 23:28

leuk, loop al langer met het idee het eens bij te houden, dus ga dat vanaf nu doen. Heb eigenlijk geen idee wat ik precies kwijt ben aan mijn dieren. ik weet het van afgelopen maand niet uit mijn hoofd.
Het gaat om 2 cavia's en 2 gerbils trouwens.. maar de gerbils tel ik niet mee, die kosten me geen drol :')

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 23:31

Pfoe je bent altijd meer kwijt dan je denkt bij voorhand.
Vooral omdat je dingen verschillend koopt vaak.

Ik begin makkelijk:
Luipaard gekkos (2) elke twee weken een bakje krekels a 2,75
Soms iets van een nieuwe lamp of poeder voor over de krekels. Zand doe ik jaren mee net als de inrichting
Dus zeg even dat als ik nieuwe lamp etc verdeel door de maanden erbij.
Kosten de gekkos mij ongeveer 10 euro.

Konijnen (2)
Zak biks (doe ik zeker 2/3 maanden mee) 5 euro Pm
Groenvoer 10
Hooi/stro 10
Totaal 25 per maand
Verder doe ik niet aan inenten etc dus alleen DA bij ziekte.

Honden (2 Franse Bulldogs)
Vlees 4 kilo per maand (x2) - 35 euro
Brokken (doe ik ruim twee maanden mee 37 en 34 euro 6 kilo) - 35 euro
Ontworming ontvlooing (prijs gedeeld door een maand) 20
Botjes,koekjes,speeltjes etc 7,50
Verzekering 2 - 52
Totaal per maand 150 euro (dit is ruim berekend)
Meeste DA kosten worden 70% vergoed

Ohja dan de hondenbelasting en de puppy cursus niet eens mee berekend :o
Of het zoveelste nieuwe tuig voor de pup ;)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 23:34

Oh leuk, ik ga ook mee doen met mijn Birmaantjes... op dit moment zijn het er 9.
Op dit moment verwacht ik geen nesten, dus de kosten zullen mee vallen.
Afgelopen maand heb ik geen kosten gemaakt en flink door mijn voorraden heen gegaan.
Dus ik begin mijn lijstje in oktober, dan zal ik de zooplus bestelling weer doen.

black_kelpie

Berichten: 7830
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 23:52

Ik wil het eigenlijk helemaal niet weten :')

Ik heb een kat, een hond en 5 kippen. Vooral de kippen hebben me het afgelopen jaar een vermogen gekost (kuikenopfokbak met alle toebehoren, hok aanschaf en opknappen, omheining ren, opnieuw inzaaien gras en die stukken omheinen en netten erover, bloedluispreventie... en dan nog het voer en strooisel -O- ) maar als het goed is valt het vanaf nu wel mee en zijn het alleen nog kosten voor voer en hier en daar een extraatje. We gaan het zien :')

Kat eet voor 58 cent per dag, hond ongeveer 90 cent. Verzekering voor de hond 25,33 per maand. Beide hebben eigenlijk nooit wat gelukkig (even afkloppen), dus daar geen kosten aan. Euro of 70 vast dus, met snacks en hier en daar een keer iets nieuws zit ik wel op 90 per maand. Hondentraining en benzine zit ook nog wel een paar cent in :=

liekensancho

Berichten: 1219
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: In een hoeve in Belgenland :-)

Re: Maandelijkse kosten van huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 00:34

Twee honden 25 en 34 kg
Brok 65 euro
Blik vers voer/barf: 42 euro
Gedroogde snacks: +_ 50 euro
Supplementen (puur vitaminen mineralen, cbd olie, schapenvet) doen ze lang mee: 7 euro
Ontwormen elk half jaar envlopreventie in hoogseizoen maandelijks : gemiddeld 12 euro
Shampoo,wasbeurtje Trimsalon, controle enting da, oorreiniger en nu weer duur supplement gezondheid komt er nog bij. Gelukkig kent België geen hondenbelasting
176 euro

12 kippen
Strooisel 36 euro ( vlas) schuur is 20m2
Graan met legkorrel en kreeftjes 60 euro
Supplementen ( speciale knoflook door water , vitaminen door water) 4 euro
Kattenvoer (eiwitten extra) 12 euro
112 euro, das even schrikken zo

Paarden niet meegerekend aan huis en ik voer de duifjes op erf ook goedkoop kippengraanmix bij of vogelzaadjes..zitten twee paar trouwe tortelduifjes die al heel tam zijn 10 euro

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 01:31

Interessant topic. Wij hebben 2 kittens (katers) en heb eigenlijk geen idee wat deze 2 ons kosten per maand. Ga dat vanaf deze maand bijhouden (onze maand loopt van de 25ste tot de 25ste).

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Maandelijkse kosten van huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 04:39

Deze maand voor mijn uit de kluiten gewassen Duitse herder:

Voer: € 40,-
Snacks: € 10,-
Dierenarts: € 210,- (krijg € 140 terug van verzekering)
Vlooienmiddel: € 10,-
Oppas: € 140,-
Verzekering: € 35,-

Totaal € 305,-

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Maandelijkse kosten van huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 06:59

Bedankt voor het delen van de kippen liekensancho. Ik vind het best kostbaar bij jou. Je voert geen voedselafval? Weet je waarom je zoveel vlas verbruikt? De paarden staan op stro dus ik zou apart vlas moeten kopen maar wilde de kippen eigenlijk ook op stro hebben.

liekensancho

Berichten: 1219
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: In een hoeve in Belgenland :-)

Re: Maandelijkse kosten van huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 09:03

Dag Selka,

Ik voer als over is ook uiteraard sla, groenten etc... ze mogen ook wel eens over erf scharrelen maar omdat ze echt overal kuilen graven en mijn mesthoop echt rondom verspreiden, zijn het enorme rommelkonten hahaha.
Vlas is zo duur omdat ik geen houten hokje heb maar een groot stuk varkensschuur als binnen'hok' , daar gaat nogal wat strooisel in ( 2 pakken voor 3/4de een laagje op de bodem, het is zo'n 20m2 dus 4 x 5 ongeveer schat ik) . Daarbij... het is luis'preventie' in het holle stro kruipen die akelige bloedluizen en omdat we 2 jaar geleden voor het eerst zo'n smerige beestjesplaag hebben gehad, nu dus de 'veilige' bodembedekking. In legnest/ kastje probeer ik dan wel stro/ hooi te houden. Hooi schijnen ze ook wel te eten.
Ik heb inderdaad erg duur kippenvoer van Garvo. 19,95 per zak, daar doen ze 10 dagen mee ( er gaat 1 zo'n zak in de grote voerdispenser)... Waarom die keuze.. we zijn daarop uitgekomen na echt alles wat we ergens konden kopen, uitgeprobeerd te hebben... sommige merken vinden we de eidooiers gewoon echt ranzig van smaken... misschien als vegetariër te kieskeurig... geen idee... := .. Het is ook echt helemaal volledig voer dat garvo, inclusief kreeftjes ( eiwit)maar alsnog voer ik kattenvoer bij... ze worden elke dag wild voor dat blikje voer hahaha .
verder heb ik ook weleens hooiruifjes met van dat geperste kippenhooin, kippensnacks etc gekocht maar buiten 'snoepgoed' om te strooien moesten ze dat niet. En ik ben kippengrit met vitaminen vergeten te noemen, dat krijgen ze ook elke maand aangevuld.. zo'n 4 euro zo'n zakje..
Ook een nieuwe deur gemaakt en nu bezig met een 'deftige' overdekte ren.. dus gaat ook weer nodige euro's aan hout/ rvs schroefgebeuren en gaas in zitten ... maar vanwege egelaanvallen pas geleden echt nodig om geen kiertjes meer te hebben...
Heel verhaal maar goed, zijn ook huisdieren <3 mijn oudste kipje is nu meer dan 11 jaar <3 pas 3 legkipjes erbij gekocht maar de rest is van de legkippenopvang / gekregen. Helaas wat kips gestorven afgelopen jaar. Ik had 20 kakelende/ kleppende meiden ooit <3 maar vanwege diverse herplaatsingen zelfs van sommige kipjes weten we niet hoe oud ze zijn...en dus pas 1 verloren door egel :-(

mvdende

Berichten: 5726
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Maandelijkse kosten van huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 09:35

Ik ga zo de administratie doen, dan een wat beter beeld. Maar voor 3 ratten en 1 hond:

Verzekering hond €40
Cursus €30
Voer €15 is nog pup.

Ratjes ook wel zn €10 per maand.

Ach zolang ik het niet te bont maak en het eindsaldo in het groen eindigd.....

Later vandaag een uitgebreide berekening

Rivendell

Berichten: 6825
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Maandelijkse kosten van huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 09:40

Kat 25 euro per maand
Slangen 10 euro per maand
Spinnen 20 euro per maand
Aquarium 20 euro per maand
Kippen 350 euro per maand
Totaal 425 euro per maand
En dan de ponies nog, als zijn die goedkoper dan de kippen (280 euro)

Voor de slangen en spinnen en aquarium koken nog stroom kosten bij voor licht en verwarming

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110733
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Maandelijkse kosten van huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-18 09:43

Jeetje Rivendell, dat zijn beste kosten voor de kippen. Waarom zijn die zo hoog?