Moderators: xingridx, Firelight, Muiz, Essie73, NadjaNadja
GDG schreef:Als de buik toch open gaat zou ik het zeker gelijk laten doen. Wat fijn dat je DA er zelf mee kwam, zelf zou ik er in elk geval om vragen mocht de DA het niet voorstellen.
Lukasje schreef:GDG schreef:Als de buik toch open gaat zou ik het zeker gelijk laten doen. Wat fijn dat je DA er zelf mee kwam, zelf zou ik er in elk geval om vragen mocht de DA het niet voorstellen.
Jij zou er zelf om vragen? Dus jij bent er wel mee bekend?
Sowieso zou de keuze om het te laten doen gebonden zijn aan de castratie. Haar laten opereren enkel om het preventief vastzetten doe ik niet.
Femia schreef:Tegelijk met de sterilisatie van mijn Duitse Dog teef heb ik de maag laten vastzetten. De sterilistaie werd laporascopisch gedaan en via hetzelfde kleine gaatje de maag vast gezet.
Maagtorsie komt vaak voor bij de dog. Een kanteling is nog mpgelijk, maar de kans is stukken kleiner. Daarbij heb je meer tijd om op tijd bij de dierenarts te komen.’
40 jaar geleden bestond dit niet en heb ik in een grote doggenkennel een paar keer een maagtorsie meegemaakt. Dit wil je echt niet