Ons Dropje in het asiel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mylittlejoy

Berichten: 3293
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 10:17

Een tijdje geleden werd een kat aangereden door de bestuurder voor ons. Deze bestuurder reed door, dus wij zijn gestopt om bij de kat te checken en deze naar een DA te brengen. De kat was ook inderdaad in shock en pas toen we bij de kliniek waren kwam hij weer een beetje bij en ontspande hij.

Wij zijn toen naar een dierenarts gereden, die uiteindelijk via FB de eigenaar heeft gevonden. Dus je zou ook nog klinieken in de buurt kunnen bellen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110719
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 10:20

Het kan ook een grappenmaker zijn. Mijn man is ook ooit zijn kat kwijt geraakt en kreeg toen de meest vreemde oproepen.

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 10:28

Ik woon in een gemeente naast (dus misshien zelfde regio voor de dierenambulance ???) jou en daar doet de dierenambulance geen dode katten opruimen, dat doet de gemeente. Maar volgens mij is het een grapje geweest, vooral als je er 10min later stond. (10 min is sneller dan de ambu er waarschijnlijk is)

Als dat zo was had de man zn nummer toch achtergelaten ??
Dierenambulance gebeld die weet van niks?
Geen foto?
Heeft ze verteld wat voor auto?? Zo ja misschien is checken of dat wel klopt met het kenteken??
Ik zou er nog niet van uitgaan dat dropje er niet meer is, hij is veel in de buurt gezien laatste dagen misschien krijg je een dezer dagen weer een belletje :D

Edit: misschien loont het om een beloning van 50/100 euro ofzo te geven, dat mensen die dropje zien dan ook dropje willen vangen :D
Laatst bijgewerkt door Blue_Monday op 28-09-18 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-18 10:33

Ja auto klopt met kenteken... mijn stiefvader komt zo naar huis van zijn werk. Ik wil ook proberen eerder bij mijn werk weg te gaan...

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 10:38

Misschien dat je heel lief aan de politie kan vragen of ze contact met hem kunnen opnemen of het klopt? Ik denk even mee gewoon ik weet niet of ze met dit soort zaken überhaupt meewerken of dat dit al teveel met privacy te maken heeft

Of een oproepje op social media mocht er niks naar boven komen

Nicje87

Berichten: 9850
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 10:47

Kan het niet zo zijn dat er meerdere diam in de regio rijden.
Bij ons kun je ook 2/3 centrales bellen.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 11:27

Nicje87 schreef:
Kan het niet zo zijn dat er meerdere diam in de regio rijden.
Bij ons kun je ook 2/3 centrales bellen.


In Breda is er maar 1 buiten de gemeente ( die alleen dode dieren ophaalt)

Ik zou ook in de directe omgeving kijken en anders asiel nog even keer extra bellen of ze geen melding van een dierenarts in de omgeving hebben dat daar aangereden kat is binnengebracht..

Maar kat is gechipt ook toch...in principe controleert gemeente, asiel en dierenarts hierop...( en ja dat kan natuurlijk een keer 'vergeten' worden...maar die kans is niet zo groot)

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 11:52

Cayenne schreef:
Het kan ook een grappenmaker zijn. Mijn man is ook ooit zijn kat kwijt geraakt en kreeg toen de meest vreemde oproepen.


Dit dus....
Te triest voor woorden....

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 12:48

Maar die vrouw die het kenteken heeft moet toch ook weten wat er met hem gebeurd is als jij er 10 minuten later was..?

maitestar23

Berichten: 660
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 12:54

Misschien via een kenteken check kijken of dat kenteken wel daadwerkelijk bestaat?

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 13:35

TS zolang het nog een gerucht is zou ik echt nieuwe flyers gaan hangen met daarop een geldbeloning erbij, dat scheelt echt is mijn ervaring.

En een poes hebben ze niet in 10min weggehaald of een omstander moet dit gedaan hebben... maar die omstander sleurt geen dode poes mee naar huis neem ik aan.
Laatst bijgewerkt door Blue_Monday op 28-09-18 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Lukasje
Berichten: 11292
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 13:40

Jeetje zeg, wat naar allemaal! Die onduidelijkheid pffff.

Heeft degene die hem aangereden heeft, hem dan ook meegenomen? En je hebt het kenteken? Kan je dan niet achterhalen wie dat is en vragen wat er gebeurd is?

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 13:41

Lukasje schreef:
Jeetje zeg, wat naar allemaal! Die onduidelijkheid pffff.

Heeft degene die hem aangereden heeft, hem dan ook meegenomen? En je hebt het kenteken? Kan je dan niet achterhalen wie dat is en vragen wat er gebeurd is?


Achterhalen wie dat is kan enkel de politie, of een oproepje op social media

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-18 14:46

Politie kan niks zeggen zie. We gaan maar flyeren en zoeken weer

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-18 15:09

Ik ben nu weer in de wijk en er is duidelijk iets aangereden daar. Er ligt flink veel bloed. Geen spoor ergens andere heen, dus hij is opgeruimd

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:17

buurtbewoner die het heeft opgeruimd/weggehaald misschien vanwege de school.....

Rivendell

Berichten: 6824
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:30

Ik hoop dat je zekerheid krijgt.
Misschien in de bosjes daar kijken? Misschien heeft iemand hem ergens anders neergelegd?

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:30

Ik zou even aanbellen bij wat huizen eigenlijk, gewoon aangeven dat je ze niet wil storen en je probleem uitleggen, vragen of ze iets gezien hebben.

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-18 15:30

ja we hebben net zowat bij de hele buurt/straat aangebeld maar niemand weet van iets. Bij de plas bloed hebben we nu ook nog maar een Flyer opgehangen...

‘Ik kon niet meer stoppen’ was zijn excuus. Als hij Voor mijn auto komt, kan ik ook niet meer stoppen. Je mag daar 30, het is een super overzichtelijke weg en het was al gewoon licht. Op Facebook en op nextdoor gevraagd of de meneer contact met mij kan opnemen. Vind het heel beschaafd van mezelf dat ik het nummerbord nergens online heb gegooid, maar ik wacht hem morgenochtend toch mooi even op...

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:33

Tuurlijk ga je dat nummerbord niet online gooien, ook aan 30 per uur en met voldoende licht kan een kat je verrassen...

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:35

Ik vind het niet helemaal eerlijk om nu los te gaan op die automobilist. Ik heb al vaker de strepen (remsporen) op de weg gehad vanwege het remmen voor katten (zowel m'n eigen als die van anderen), en dat was in een woonerf waar ik nog geen 15km/u reed. De stopafstand als de man netjes 30 rijdt is ruim 12 meter (https://www.advocaat-verkeersstrafrecht ... econde-ms/), dus zie dan een kat die voor je auto vliegt maar eens te ontwijken.

Kortom, wacht eerst even af wat er nu gaat gebeuren. Misschien is de kat al bij een dierenarts waar jij nog geen weet van hebt omdat ze nog geen tijd hadden om de chip uit te lezen, of is het een hele andere kat en gaan ze je dus nooit bellen. Ik snap dat je boos en verdrietig bent, maar dreigen met een heksenjacht lijkt me niet nodig.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110719
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:37

Ik vind het ook niet eerlijk om nu af te geven op een situatie die je niet kent.
Hij heeft het echt niet expres gedaan en je weet niet hoe hard hij gereden heeft. Wie weet schoot de kat net voor z'n wielen.

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-18 15:45

Vorige bericht was gewoon onmacht. Heb al een slaapprobleem en met nog minder slaap dan normaal kan ik niet meer normaal functioneren.

Het is gewoon vervelend als je een kenteken hebt, maar er kan niks gedaan worden.

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:48

Ik snap de emotie zeker, maar het is echt niet de schuld van de automobilist. Sowieso bij rijlessen leer je dat je niet zomaar mag remmen of uitwijken voor een dier. Want zo breng je omstanders in gevaar.

Als je veilig kunt stoppen dan is het een ding, maar een kat kan zo snel tevoorschijn komen. Het maakt niet uit hoe hard je rijdt, als die recht voor je auto de straat op schiet dn kan je zo hard remmen als je wilt, maar je kan het echt niet ontwijken.

Heel veel sterkte TS als het Dropje blijkt te zijn en anders nog veel succes met de zoektocht!

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:52

Ik vind het wel de schuld van een mobilist als hij/zij niets meld. Dat is schandalig. Dus hopen dat je snel wat te horen krijgt. En wie heeft vervolgens je kat opgeraapt?