Vuurwerktraining regio Arnhem

Moderators: MirandaT, NadjaNadja, Ods, Duhelo, Muiz, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

capopjekop

Vuurwerktraining regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-18 19:12

Zojuist stak iemand wat kindervuurwerk af en onze hond begon weer te grommen en te blaffen. Haren recht overeind. Vorig jaar was het echt drama in december. Oud jaardag wilde ze echt niet naar buiten toe. Uiteindelijk heeft ze een poepje gedaan toen we met de auto naar een rustige plek zijn gereden. Ze vindt het echt doodeng. Normaal loopt ze zonder te trekken naast je. Als er vuurwerk is dan wil ze alleen maar in paniek naar huis.

Dus ik denk dat het wel slim is om vuurwerktraining met haar te gaan doen. Hebben jullie hier ervaring mee? En mss goede adressen in de regio Arnhem?

dierenfan

Re: Vuurwerktraining regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 06:38

Mijn training is die laatste paar dagen dat het echt heftig is 3x per dag naar buitenaf te rijden en vuurwerk loos uitlaten.
Ik rij de auto tot de voordeur, honden er in en weg wezen...

Het is vaak een combinatie van onverwachts, geur, geluid en de flits. Daar is bij velen moeilijk op te trainen.
Overigens ik heb niet eens echt doodsbange honden meer. Nu we het al 3 jaar zo aan pakken waren afgelopen jaar zelfs de husky's er oke mee in huis. Ik biedt ze steun en veiligheid en dat lijkt meer dan genoeg te zijn ;)

Geen tips dus qua training en pas daar mee op. Met niet de exacte juiste training die jou hond persoonlijk nodig heeft kun je het ook nog verder verpesten. Dit is geen ding wat ongeveer groepsgewijs te leren is zoals commando's aan leren. Nee, heel dit moet heel specifiek getraind worden enkel op die ene manier die voor jou hond werkt ;)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-18 07:32

Ik heb al wat zitten lezen. Ik las idd dat groepstraining af te raden is voor dit probleem omdat ze elkaars angst kunnen overnemen of versterken. Ik las ook over vuurwerkdvd's

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 07:51

Aan het geluid kun je ze best laten wennen met vuurwerk dvds/YouTube, maar de hele ervaring is gewoon heel moeilijk om na te bootsen.

Een van mijn honden is helemaal in paniek van vuurwerk, maar ook onweer vind ze griezelig. Wij hebben altijd een voorraadje kippenpoten die ze heel erg lekker vind en krijgt zodra er een knal is. Nu is ze nog wel in paniek, maar komt ze naar de keuken voor iets lekkers en kalmeert dan weer. Eerder bleef ze er echt in hangen. Met oud en nieuw gaan wij ergens heen waar het vuurwerkvrij is. Ik wil de honden de ellende gewoon niet aan doen.

Show a little faith, there's magic in the night

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie