Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:03

Trouwens, mocht je ze ineens kwijt zijn.
[BB] Ik moet even mijn verhaal kwijt.. Kat verdwenen
Dit topic opende ik 2 jaar terug omdat ik mijn kat kwijt was, en vind je ook enkele verhalen over waar ze zich niet kunnen verstoppen, ook als je denkt dat je écht overal gezocht hebt. (Nog steeds geen idee waar hij toen uithing..)

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 13:12

Bedankt voor de 2de mod opmerking, we doen ons best :)

Margathea kga het eens doorlezen! Je hebt hem wel weer gevonden neem ik aan?

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 13:32

Ik lees een tijdje mee al en vind de aanvallende opmerkingen nog wel meevallen... := Als het over een broodfok pup ging of een te jonge pup waren de reacties heel anders geweest... (En die reacties zijn in mijn ogen terecht.)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 14:18

Maureen_M schreef:
Bedankt voor de 2de mod opmerking, we doen ons best :)

Margathea kga het eens doorlezen! Je hebt hem wel weer gevonden neem ik aan?

Ja de nacht nadat we erachter kwamen dat ie kwijt was stond hij ineens te jengelen op bed _O- Arm dier, hij was zo in de war.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 14:45

Maureen_M schreef:
Amber_anne schreef:
Was dit bij een fokker ts of een particulier? Katten mogen bij wet pas met 7 weken verkocht worden en de verkoper was dus illegaal bezig, ik zou hier ook zeker een melding van maken.

Wat een super schattige kittens zijn het trouwens!

Balou die van jou zijn ook echt prachtig zeg


Particulier, dat maakt het wat lastiger. Ook is mevrouw woonachtend in Belgie waar wettelijk (volgensmij) niet vast staat dat er 7 weken minimum op zit. Vandaag nog eens online gezocht maar ik kon concreet niks vinden.


In België is particulier verkopen inmiddels illegaal...

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 15:04

poes schreef:
In België is particulier verkopen inmiddels illegaal...


Dat weet ts inmiddels, evenals ongechipt verkopen en ongeholpen strafbaar is. De verkoper is dus op meerdere (sowieso 3) feiten in overtreding.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 15:06

Nu begrijp ik ook waarom de advertentie in Nederland werd geadverteerd. Het is voor ons een 20 min rijden geweest, niet te gek dus.

Afbeelding

Gisteravond is Pino zo in slaap gevallen :') het is echt lachen gieren brullen met die 2

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 15:14

<3

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 15:18

Ik krijg er echt een gemengd gevoel bij. Zoveel katten in de opvang, maar veel mensen willen nu eenmaal een kitten. En vervolgens gewoon een nestje uitzoeken op marktplaats.

In mijn vriendenkring zelfde verhaal maar met een hond.

Ik vind het wel erg jammer hoor, er is zoveel info te vinden en het gaat toch nog constant fout. Dat het natuurlijk hele aardige mensen lijken is toch maar normaal? Bij ons worden de auto's ook gestolen door 'gezinnen' met kinderen, allemaal leuk en aardig. Iemand die zijn geld (deels) verdiend met criminaliteit heeft de hele dag om na te denken over hoe je dat nu best doet. Dus die consument die achteraf zo uit de lucht valt, is gewoon het product van een goed uitgewerkt businessplan.

Het zijn heerlijke prachtige katjes en ze zullen vast en zeker wel goed komen :) maar blij kan ik hier niet van worden nee...

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 15:26

Begrijpelijk Poes! Je hebt ook volkomen gelijk en als ik dit gehele topic terug lees en mezelf even niet als nieuwe eigenaar zou stellen zou ik hetzelfde hebben gereageerd. Echter kan ik niet meer terug draaien wat gebeurd is en heb ik gehandeld waarbij mij het het beste leek, wat tot zo ver wel goed gaat :)

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 15:45

poes schreef:
Ik krijg er echt een gemengd gevoel bij. Zoveel katten in de opvang, maar veel mensen willen nu eenmaal een kitten. En vervolgens gewoon een nestje uitzoeken op marktplaats.

In mijn vriendenkring zelfde verhaal maar met een hond.

Ik vind het wel erg jammer hoor, er is zoveel info te vinden en het gaat toch nog constant fout. Dat het natuurlijk hele aardige mensen lijken is toch maar normaal? Bij ons worden de auto's ook gestolen door 'gezinnen' met kinderen, allemaal leuk en aardig. Iemand die zijn geld (deels) verdiend met criminaliteit heeft de hele dag om na te denken over hoe je dat nu best doet. Dus die consument die achteraf zo uit de lucht valt, is gewoon het product van een goed uitgewerkt businessplan.

Het zijn heerlijke prachtige katjes en ze zullen vast en zeker wel goed komen :) maar blij kan ik hier niet van worden nee...


De eeuwige opmerkingen over katten en honden in de opvang zijn echter ook van weinig toegevoegde waarde. Mensen hebben gewoon het recht om zelf de keuze te maken of ze een herplaatser of een jong dier willen en daarnaar te handelen. Mensen attent maken op dieren in het asiel, prima, maar als de keuze al op een kitten of pup is gevallen volkomen zinloos en overbodig.

Tsja, je kittens zien er onwijs schattig uit en volgens mij hebben ze het prima getroffen met jullie! En al doende leert men, volgende keer weet je vast beter waar je op moet letten!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 16:03

Kittens vind je ook prima in de opvang itt puppies. Particulier een kitten kopen is gewoon altijd foute boel en mensen daarover informeren moet kunnen. Alle respect voor de TS en zeker weten dat deze wolletjes een heerlijk leven krijgen maar daarom moeten we ook niet zeggen dat het niet erg is en dat het de volgende keer wel beter gaat gaan...

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 16:13

Paloedie schreef:
De eeuwige opmerkingen over katten en honden in de opvang zijn echter ook van weinig toegevoegde waarde. Mensen hebben gewoon het recht om zelf de keuze te maken of ze een herplaatser of een jong dier willen en daarnaar te handelen. Mensen attent maken op dieren in het asiel, prima, maar als de keuze al op een kitten of pup is gevallen volkomen zinloos en overbodig.

Tsja, je kittens zien er onwijs schattig uit en volgens mij hebben ze het prima getroffen met jullie! En al doende leert men, volgende keer weet je vast beter waar je op moet letten!

Precies, deze kittens nemen niet per definitie de plek in van kittens uit de opvang.
Ik krijg dat als fokker ook vaak te horen, dat mijn raskittens de plek in zouden nemen van opvang kittens. Maar mijn kittenkopers staan vaak al ruim voor het nest geboren is op de wachtlijst. Ze kiezen voor een ras, omdat bepaalde aspecten van dat ras hen aanspreken, ze kiezen voor mij als fokker, omdat mijn werkwijze hun aanspreekt. Zo heeft iedereen een voorkeur.

Zo ook met opvang kittens, ze moeten de persoon aanspreken die voor ze valt.

Deze kittens in dit topic spraken TS aan en hoewel ik absoluut niet achter de praktijken van de fokker van deze kittens kan staan, hebben deze kittens even goed recht op een goed thuis als kittens uit de opvang.
Al met al wordt het tijd dat het hier in NL ook verboden wordt om kittens ongecastreerd te plaatsen bij nieuwe eigenaren tenzij deze is geregistreerd als fokker.


poes schreef:
Kittens vind je ook prima in de opvang itt puppies. Particulier een kitten kopen is gewoon altijd foute boel en mensen daarover informeren moet kunnen. Alle respect voor de TS en zeker weten dat deze wolletjes een heerlijk leven krijgen maar daarom moeten we ook niet zeggen dat het niet erg is en dat het de volgende keer wel beter gaat gaan...


Hoezo altijd foute boel bij een particulier? Je bekijkt het nu wel heel erg eenzijdig. Waar komen al die opvangkittens vandaan dan? Zijn die niet gewoon gedumpt door hun fokkers?

Er zijn genoeg particulieren die goed hun best doen voor een nest kittens en deze niet te jong verkopen. Hoewel ik het nestjes fokken voor de lol, de oepsnestjes en dergelijke niet toe kan juichen, is niet elke particulier per definitie slecht bezig, heel veel is gewoon onwetendheid.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 16:21

Onwetendheid kan ook slecht zijn, zeker in een tijdperk waar info te grabbel ligt. Wat kan er goed zijn aan een particulier gefokt nest dan? Officiële fokkers weet je tenminste dat die aan heel wat voorwaarden moeten voldoen.

Wat bedoel je met die zin over de opvankittens?

Duhelo

Berichten: 28559
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 16:28

Dit gaat inmiddels weer behoorlijk offtopic, misschien kunnen jullie hierover beter een apart topic openen?

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 18:54

Zo het is even stil geweest :)

Pino en Elmo maken het goed! Pino groeit wat harder dan Elmo maar voor de rest eten en drinken ze super. Ze spelen heel veel met elkaar wat daarna altijd volgt met een gezamelijk dutje doen. Ze beginnen ook langzaam al met klimmen en ontdekken, wat erg leuk is om te zien!

Na wat contact met de dierenarts over het voer is de keus toch gevallen op Royal Canin. Nu zag ik op hun website dat je een proefpakketje kan aanvragen maar zit er in dit pakket ook een proefzakje zodat we dit voer kunnen testen? Ik zou graag een 2 kilo zak inslaan maar als ze het niet zouden lusten is dat ook zonde geld.

Afbeelding

Het zijn echt boefjes :')

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 19:46

Dierenartsen zijn voor royal Canin, Proplan etc.
Maar als je je goed inleest en dingen gaat vergelijken kun je beter voer krijgen voor minder geld.

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 20:29

blokje schreef:
Dierenartsen zijn voor royal Canin, Proplan etc.
Maar als je je goed inleest en dingen gaat vergelijken kun je beter voer krijgen voor minder geld.


Idd, jammer dat dierenartsen nog steeds zich laten lijmen om reclame te maken voor een vergoeding...( en dat er nog steeds mensen zijn die ondanks de vele waarschuwingen dit zonder enig zelf onderzoek gewoon aannemen)

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 20:50

Ik lees de hele tijd mee, toevallig zelf twee jonge kittens (via asiel) in huis. Ik kan je aanraden om de sites Purrfect Cat (http://www.purrfectcat.nl/) en Voerwijzers te bekijken voor onder andere voer. Ik heb een hond met veel allergieën gehad, toen werd door de DA altijd RC en dergelijke merken aangeraden. Toen ik zelf onderzoek ging doen, bleek dat juist dierenartsen niet veel kennis van voer hebben. Deze sites pluizen het voer helemaal uit zodat je zeker weet wat je je dier geeft. Vind ik heel fijn!

Onze kittens krijgen nu Amonida Carny Kitten, vinden ze heerlijk. Wil toch een ander merk gaan proberen want ze stinken af en toe een uur in de wind. Maar toen ik vorige week met de kittens op controle en inenting was, vond de dierenarts dat ze enorm waren gegroeid en ze maakte zelfs een opmerking 'Goh, ze hebben ook een veel betere huid en geen haaruitval meer, je kan zien dat je ze goed voer geeft'. Haha!

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 14:12

Het blijft toch koffiedik kijken met dat voer. Ik probeer al jaren mijn katten het beste te geven en vaak nog duur ook.
Dan heb je aan de andere kant mijn ouders die al jaren katten op de boerderij hebben en ze voeren met goedkoop merkloos voer van de plaatselijke dierenwinkel en die beestjes zien er super gezond uit en worden ook rustig 18 jaar zonder rare ziektes :=

Daihyo

Berichten: 88069
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 14:25

Ik heb er 2 in kunnen laten slapen op 7 en 8-jarige leeftijd door nierfalen wegens voeren van Whiskas.
Ik heb er nu 2 van 10 en 12 rondlopen die opgegroeid zijn met vers vlees en kerngezond zijn.
Dus tsja, voor alles is wat te zeggen ;)

Ik zou zelf ook een voer vergelijk doen. Katten zijn vleeseters. Dus voer met zo hoog mogelijk vleespercentage komt het dichtst bij hun natuur. Hun verteringsstelsel is hierop ingesteld en niet op granen, zout en afvalproducten en zeer beperkt groente.
Het vleespercentage in RC is helaas een stuk lager dan zou moeten. Er zijn genoeg graanvrije merken met hoog vleespercentage, zoals Animonda, Applaws, Orijen, Taste of the Wild, Cosma, Wild Freedom, Purizon, Acana. En vast nog wel meer. En makkelijk te bestellen en thuisbezorgd. Veel ook in 400gr verpakking om te proberen. Hoef je ook niet te slepen ;)

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-18 14:47

Bedankt voor de reacties
Jezus Amanda wat zuur :( knap dat je het zelf op vers vlees doet! Ik had een half jaar geleden 2 klanten in de winkel die een mini blender/chopper zochten voor hun katten om vers vlees te maken. Ik heb ze vriendelijk te woord gestaan maar in mn hoofd verklaarde ik ze voor gek :') nu dat ik zelf 2 kleintjes heb rondlopen snap ik dat wel!
we zijn nu nog bezig met de zakken van Hills, daar laten ze zich duidelijk voor hangen. Dit voer is zo’n vet special aldus alleen verkrijgbaar bij de dierenarts. We gaan hier niet aan beginnen aangezien de dierenarts gigantisch uit de buurt ligt (hoewel ze wel kei goed en vriendelijk zijn). 2 kg zak was ook iets van 25 of 27 euro, vind ik voor 2 kg echt zeer prijzig.

Heeft een van jullie een handige site waar ik het voer kan vergelijken?

RC heeft voor het gemak nog wel voorkeur maar door de wisselende reacties twijfel ik nu toch weer.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 14:51

Kijk even naar Nutrivet op Zooplus.
Nutrivet is een 80% vleesbrok, zonder toevoeging van granen. Mijn katten en kittens krijgen het ook en het is een gezondere keuze dan RC.

RC bevat veel granen en geur en smaakstoffen en is misschien wel de lekkerste keuze, maar zeker niet de gezondste keuze.

Daihyo

Berichten: 88069
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 15:00

Ik voer KVV hoor, geen barf. Dat vind ik ook teveel gedoe :D
Ik koop kant en klare worstjes die al in de juiste verhoudingen samengesteld en gemalen zijn. Ik voer 1 worstje per dag aan 3 katten van het merk DARF. Ik bestel dan meteen 4 dozen en gooi ze in de vriezer. Ideaal!
Maar ik heb ook brokjes liggen. Momenteel van Applaws, maar ook wel van Purizon of Taste of the wild. Vinden ze ook erg lekker en doen ze het goed op :j
Nutrivet is ook een goede inderdaad!
Zooplus heeft sowieso veel merken. Vergelijken moet je dan even zelf doen, maar met de merken die in dit topic staan kom je een heel eind. En goedkoper als bij de dierenarts :D
Ik vind de proefzakjes van 400gr echt ideaal. Dan kun je echt een paar dagen proberen, maar ben je niet meteen een kapitaal kwijt.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-18 15:17

Zooplus heeft een minimale besteleenheid van €19.-

Het gaat me dan niet om het geld hoor maar het heeft geen zin 2kg voer van iets te bestellen als ze het wellicht niet lekker vinden. En juist nu dat ze zo piep jong zijn wil ik niet 6 verschillende zakken bestellen en continue wisselen.

Ze hebben de afgelopen week met zn 2 van een schoteltje gegeten (en ik me maar afvragen waar mn koffieschoteltjes naartoe waren :') )
Vandaag heb ik hun allebei een apart water en voerbakje gegeven. Ze eten wel nog van elkaars bakje. Ook hebben we het idee dat Pino meer eet dan Elmo, hij groeit ook een stuk harder. Iemand enig idee hoe we dit makkelijk kunnen opvangen?