Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hevonen

Berichten: 5629
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 20:41

Misschien al gezegd, maar geef ze een nestje om in te liggen, iets zachts, zoals schapenvacht oid en eventueel een knuffelbeest om tegenaan te liggen.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 20:52

Nou ze vonden het echt geweldig! Nietsvermoedend ging de deur open en vervolgens lagen ze als 2 kinderen over de grond en hoorde ik alleen maar ‘oeh’ en ‘aaah’ :') leuk om te zien!

Mandje is klaar voor de nacht, vannacht gaan we toch echt voor ons eigen bed! Ze zijn nu flink aan t spelen, dat ze dadelijk ook maar lekker moe zijn haha

Koper

Berichten: 30287
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 20:59

Mijn zus doet dat ook. Op d'r knieën en zoetjes naar m'n kat roepen. Jujuuuuu <3 Kat wordt geknuffeld en dat duurt echt wel een tijdje. En daarna word ik begroet: "oh, hoi"

Fijn dat ze een beetje uitgeraasd zijn... voor vandaag }>

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 21:10

Ik ben ook zelf net ontwaakt uit een dutje van 2,5 uur. Was ook echt nodig :oo

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:36

Succes vannacht :Y) ~~}>

En de komende nachten, maanden, jaren... Die van mij zijn ruim een jaar en terroristen de boel soms nog 's nachts. Soms weken nergens last van, en dan ineens, BAM! 3 Weken achter elkaar elke nacht aan de race met zn 2en. := moet zeggen, dat breekt je best op. Haha. Hoop dat dat mee valt bij jullie!

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:39

De mijne is 21 en kwam me vorige nacht een keer of 5 lieflijk wakker maken... Daar haat je nachtrust komende jaren haha.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:42

raket schreef:
De mijne is 21 en kwam me vorige nacht een keer of 5 lieflijk wakker maken... Daar haat je nachtrust komende jaren haha.


Zit ik daar nog zeker 20 jaar aan vast? |o

Dan hoop ik dat ze de leeftijd (mooie leeftijd overigens!) van 21 niet halen hoor! |o (Van mij mogen ze 100 worden <3 mn poepekindjes!)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 00:41

Ik ben een keer heel boos geworden toen mijn kat vanaf de kast op mij sprong toen ik sliep. Volgens mij is de boodschap aangekomen want hij heeft het nooit meer gedaan :=

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 01:13

Ik denk dat je dierenarts het mis heeft, de kittens zijn nog geen 6 weken, mijn schatting (jaren lang ervaring met katten fokken) is max 5 weken. Dat omdat de ogen nog veel te blauw zijn, die moeten nog groen inkleuren en dat zul je de komende week langzaam zien gebeuren. Met 6 weken is de blauwe tint al veel minder, met 7-8 weken zijn ze enigsinds groen te noemen. Een gezond kitten van 6 weken weegt doorgaans ook zeker 600 gram en zo te zien halen die van jou dat nog lange niet.

Wettelijk gezien mag een kitten niet voor de 7 weken bij de moeder weg, dat heeft een heleboel goede redenen. De fokker van jou kittens is dus heel fout bezig en weet dat donders goed, anders zou zij ze niet aanbieden als zijnde 8 weken. Ik hoop serieus dat je niets hebt moeten betalen voor de ukken, want ik zie er absoluut geen Brit in terug. Mooie verkoop praatjes.
Kittens leren zo ontzettend veel in de periode tussen de 6-12 weken van hun moeder en andere katten in huis, ze leren dan eigenlijk hoe ze kat moeten zijn. Dat ze jonger zijn dan 6 weken baat mij echt zorgen, hun weerstand is totaal nog niet optimaal en ze missen nu zo ontzettend veel belangrijke antistoffen die ze uit moedermelk moeten halen.

Gelukkig zijn ze samen en hebben ze veel aan elkaar. Wees voorzichtig met contact van buitenaf. Mensen schoenen uit laten doen bij de deur en handen wassen, voordat ze de kittens aan raken. Hun weerstand is nu op z’n laagst. De stress van de verhuizing, plotseling veel te vroeg van de moedermelk af en het bezoek aan de dierenartspraktijk (altijd een besmettings risico) vormen allemaal extra risico’s.

Mocht er dan toch echt Brits korthaar in zitten, heb je een hoog risico op de erfelijke hartaandoening HCM. Ik durf te wedden dat moederpoes das niet op getest is. Het is autosomaal dominant overdraagbaar. Dus dat het een mix is, maakt niet uit voor die erfelijke afwijking.

Ik baal altijd van dit soort mensen die niet de moeite nemen om hun poes te laten helpen, want een nestje is toch leuk... zo krijgen raskatten een slechte naam. En deze kittens hebben dus geen goede start gehad.

TS ik wil jou niet afkraken hoor, mijn eerste raskat ben ik ook via MP aangekomen en ik wist toen ook niet beter. Die bleek ook een erfelijke afwijking te hebben, ernstig ondervoed te zijn en nou ja... lang verhaal. Ik besloot al snel dat ik het als fokker anders aan zou pakken en mijn kittens de beste start te geven die mogelijk was. Zonder de prutfokker van mijn eerste raskat, was ik niet de goede fokker geworden die ik nu ben. Al doende leert men.

Hannanas
Berichten: 13026
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 01:30

Wat een dotjes.
De advertentie foto’s zijn sowieso van kittens jonger dan 6 weken helaas. Ik schat dat daphara het juist heeft. Erg hoor. Ga je de verkopende partij melden?

Heb je nieuwe foto’s? Wat wegen ze?

Hier kun je meer lezen:
http://www.kittenleeftijd.nl/5-weken-oud/

Koper

Berichten: 30287
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 07:55

Goede post van Daphara. Het rotte is dat de kittens er nu niet mee geholpen zijn, al hoop ik natuurlijk van harte dat bokkers die een kitten zoeken het allemaal zullen lezen en goed voorbereid een katje op een verantwoorde manier in huis halen. De kittens van TS zijn nu helaas al verhuisd. Gelukkig inderdaad dat ze in goede handen zijn, en dat ze samen zijn. Als er ook kittens alleen geplaatst zijn vind ik dat heel erg. En het is ook zo sneu voor de moederpoes.

En om nog even vervelend te doen: mijn kitten woog met bijna 9 weken amper een pond. Kérngezond dier, maar de kleinste van het nestje en ook qua ras wat kleiner van stuk ;)

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 08:35

Ik zal zo even uitgebreid op iedereen reageren. Ik ga eerst even kijken of alles nog heel is :')

Edit: ik trof 2 hele brave katertjes aan. Dat is dus een goede eerste nacht geweest! Ons wakker maken word een lastige kwestie omdat ze een plekje hebben is onze kelder. Deze is 2 delig, ene deel is voor hun en aan de andere kant zijn mn wasmachine en bijkeuken. Het is geisoleerd en verwarmd! Dus maak jullie geen zorgen :) is puur en alleen voor de nachten zolang ze zo klein zijn.

Daphara, hartelijk bedankt voor jouw post. Ik zal zo eventjes foto’s plaatsen van de oogjes. Ze zijn lichtelijk aan het verkleuren nu maar echt groen zijn ze inderdaad nog niet. Ze rennen me nu echt te snel rond om te vangen, laat ze maar lekker spelen haha!
We hebben een prijs voor ze betaald maar daar denken we eigenlijk niet meer over na, we zijn dol blij met ze en ondanks dat ze ons wellicht in de nek heeft geslagen, hebben we daar wel 2 super lieve beestjes voor terug gekregen.
De moeder was echt een Britse korthaar, we hebben haar ook eventjes gezien. Ze is ontsnapt geweest dus paps is in dit verhaal onbekend. En ook al zou er geen Brit in zitten, helaas, heb ik nog steeds 2 super leuke katertjes. Ons uitgangspunt was ook echt geen raskat ivm veel buiten komen maar we zijn verliefd geworden op de koppies.

Gisteren met het wegen bij de DA kwam Pino uit op 630 gram en Elmo op 590, die is dus ietsje kleiner en dat zie je ook!
Tevens zaten er in dat kittenpakket waar ik het in mijn post gisteren over had enkele testen in, ze benoemde er 2 maar dat ging erg snel. Over 2,5 week moeten we terug en ga ik dit zeker even benoemen. Ook wil ik via de dierenarts een anonieme melding over deze vrouw maken.

En een ding is zeker. Of ze nou wel of geen broodfok product zijn, wel of niet ziek zijn, wel of geen raskat zijn. Ze zullen, net als alle ander beestjes in het verleden, een super huisje krijgen en de verzorging die ze nodig hebben. Zoals in een eerdere post beschreven, wie aan beestjes begint moet de kosten dragen, ook die wat onoverzienlijk zijn! En dat wat ze nodig zullen hebben in de toekomst krijgen ze ook. Ik kan me op dit moment een ziekte niet voorstellen want hoe energiek en blij ze me hier de tent afbreken wijst op alles uit behalve ziek zijn maar goed, dat kan zomaar omspringen.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:44

Maureen_M schreef:
De dierenartsen zeiden dat er ook een mogelijkheid bestaat dat ze het voor de mama gedaan heeft. Dat is geen goed praten wat de dierenarts doet maar het klopt wel dat mama in kwestie er nogal uitgeleefd uit zag. De dierenarts zei dat bij een groter nestje en met name eerste keer het super zwaar kan zijn voor de poes. Ik heb zelf nooit een nestje gefokt dus dat is iets waar ik niet over mee kan praten.

Bedankt voor alle fijne reacties! We hebben een heerlijke eerste dag achter de rug. Ze hebben lekker geslapen en dadelijk komen mijn ouders op bezoek, die nergens vanaf weten. Ik ben zo benieuwd naar hun reactie!


Dat kan, door mijn leven heen denk ik 6 nestjes gehad, er was eigenlijk maar 1 moederpoes die het goed trok.
Overigens, gingen we de moedertjes dan wel kittenmelk en later kittenvoer geven, zodat ze wat extra had.
Op barf deden ze het wel stukken beter.

Overigens waren ze in Nederland ook er mee bezig de wet te wijzigen, weet niet of die door is.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 10:57

A3a1 schreef:
Maureen_M schreef:
De dierenartsen zeiden dat er ook een mogelijkheid bestaat dat ze het voor de mama gedaan heeft. Dat is geen goed praten wat de dierenarts doet maar het klopt wel dat mama in kwestie er nogal uitgeleefd uit zag. De dierenarts zei dat bij een groter nestje en met name eerste keer het super zwaar kan zijn voor de poes. Ik heb zelf nooit een nestje gefokt dus dat is iets waar ik niet over mee kan praten.

Bedankt voor alle fijne reacties! We hebben een heerlijke eerste dag achter de rug. Ze hebben lekker geslapen en dadelijk komen mijn ouders op bezoek, die nergens vanaf weten. Ik ben zo benieuwd naar hun reactie!


Dat kan, door mijn leven heen denk ik 6 nestjes gehad, er was eigenlijk maar 1 moederpoes die het goed trok.
Overigens, gingen we de moedertjes dan wel kittenmelk en later kittenvoer geven, zodat ze wat extra had.
Op barf deden ze het wel stukken beter.

Overigens waren ze in Nederland ook er mee bezig de wet te wijzigen, weet niet of die door is.


Al bij al wil ik het toch melden. Als ze oprecht naar ons was geweest door te zeggen van ‘joh, mama poes trekt het echt niet meer dus ik zal hoe dan ook de kittens eerder weg moeten doen. Hier hebben jullie speciaal kitten melk, voer, let hiet en daar op blabla’ had ik het een ander verhaal gevonden. Nog steeds wat schandelijk maar dan wisten we wel dat het eerlijk en oprecht was en hadden wij daar meteen op kunnen handelen. Nu is het vissen geweest en gelukkig met hulp van alle adviezen hier zijn we er vroeg (letterlijk vroeg) bij geweest! Eigenaar wist verdomd goed dat ze ze zo vroeg weg deed en adverteerde toch onder het mom van ‘8 weken’. En dan nog niet te bedenken dat alle andere kittens uit het nestje eerder en ook nog alleen zijn weggegaan. Ik hoop van harte dat deze beestjes goed terecht zijn gekomen en nog leven. Wil er niet aan denken echt een afschuwelijke gedachte...

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 11:21

jammer dat je, door ze te kopen, dit soort dingen wederom in stand houdt!
Kruising brits korthaar, te jong.....dit soort mensen blijft dus gewoon lekker doorfokken want er blijven mensen dit soort dieren kopen....

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 11:27

Ja Connie..ts wist het van te voren en deed het expres.. 8)7

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 11:32

connie64 schreef:
jammer dat je, door ze te kopen, dit soort dingen wederom in stand houdt!
Kruising brits korthaar, te jong.....dit soort mensen blijft dus gewoon lekker doorfokken want er blijven mensen dit soort dieren kopen....


Ik heb ze inderdaad gekocht omdat ze zo jong zijn, vond ik echt heel leuk om 2 beestjes veel te jong bij hun mams weg te halen :Y) goed lezen aub...
Zoals in de OP beschreven staat kwamen wij hierachter toen we thuis kwamen met de 2. Terugbrengen was geen optie. A. Omdat eigenaresse ze toch niet had terug gepakt en B. Omdat we er zeker van waren dat we in de loop der dagen dan toch weer een advertentie op Marktplaats hadden zien staan.

We doen wat wij kunnen, het is zoals al meerdere keren beschreven niet juist. Wellicht ook niet van onze kant omdat wij ze gekocht hebben maar of wij het nu waren of iemand anders, ze waren toch wel gekocht.

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 11:50

je komt thuis en dan heb je vraagtekens?
je bekijkt de dieren toch ook als je daar bent, bij de verkoper?

Na heen en weer mailen verteld de verkoper dat ze 6 weken zijn, praat je niet met de verkoper dan terwijl je daar bent.

Nogmaals, als je dit soort dieren blijft kopen houdt je dit in stand.

Ik lees je op wel goed.
Je bent gewoon op t schattige afgegaan en er vol ingevlogen. Precies wat dit soort mensen graag ziet.

Verder ook nog eens zonde van het ras, een britse korthaar houdt je brits korthaar, dit zijn allemaal leuke nestjes waarvan ze zeggen oei dat was niet de bedoeling. Vervolgens is over 6 of 8 weken deze poes weer vrolijk zwanger van het volgende nest.

Inderdaad, had jij ze niet gekocht doet een ander het wel en zo blijft deze handel in stand.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 12:02

Connie, bij deze heb ik weer eens op je berichten getemt, gezien jij continue je zin door drijft en het anders weer eens uit de hand loopt.

Houd je hierbuiten als je niks zinnigs weet te zeggen. Ja, door te jonge dieren te kopen houd je het in stand, nee dat kan je niet altijd van te voren weten.

Je hebt het nu 2x aan gegeven, laat het bij die 2x blijven en dram een keer niet je zin door. Bij voorbaat vast bedankt.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 12:05

connie64 schreef:
je komt thuis en dan heb je vraagtekens?
je bekijkt de dieren toch ook als je daar bent, bij de verkoper?

Na heen en weer mailen verteld de verkoper dat ze 6 weken zijn, praat je niet met de verkoper dan terwijl je daar bent.

Nogmaals, als je dit soort dieren blijft kopen houdt je dit in stand.

Ik lees je op wel goed.
Je bent gewoon op t schattige afgegaan en er vol ingevlogen. Precies wat dit soort mensen graag ziet.

Verder ook nog eens zonde van het ras, een britse korthaar houdt je brits korthaar, dit zijn allemaal leuke nestjes waarvan ze zeggen oei dat was niet de bedoeling. Vervolgens is over 6 of 8 weken deze poes weer vrolijk zwanger van het volgende nest.

Inderdaad, had jij ze niet gekocht doet een ander het wel en zo blijft deze handel in stand.


We hebben met de verkoopster gesproken toen we ze gingen ophalen. We waren er ongeveer een half uurtje. Ze zei nadrukkelijk dat ze 8 weken waren, wat voor voeding ze kregen, hoe het gebeurd is dat poes ontsnapt is en zwanger werd etc etc. Het was een vriendelijke mevrouw, die ook best moeite leek te hebben toen we ze meenamen. We gingen er dan ook vanuit dat ze oprecht was. En ja goed, wellicht hebben we ons laten vangen door het schattige en hadden we dat niet moeten doen. Ik ben er dan ook eerlijk in dat het wellicht onze fout is geweest. Al bij al, niet meer terug te draaien.

Toen we eenmaal thuis waren en ze uit het reismandje waren, en we zagen hoe ze bewogen en in zo’n grote woonkamer goed konden zien hoe klein ze eigenlijk waren kwamen er vraagtekens. Toen hebben we meteen een mailtje gestuurd over de exacte geboortedatum. Ze mailde terug met ‘ik dacht dat het 16 juli was, weet het niet meer zeker’ Daarop hebben we terug gemaild met de vraag of ze dat wel zeker wist want we hadden het gevoel dat ze later geboren zouden zijn. Hierop hebben we geen reactie meer terug gekregen.

Verder het commentaar over wel of geen Brits korthaar aanhouden, daar kunnen we helaas ook niks meer aan doen toch :) of zal ik ze terug in de baarmoeder proppen?

Koper

Berichten: 30287
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 12:25

BK zie ik er ook niet in, ik wist niet eens dat je die ook in het rood had :+ Ik vind deze veel leuker dan Britten :o

TS stond alles nog op z'n plek? Min of meer? :D

Hutcherson

Berichten: 7378
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 13:01

Ik heb laatst een melding gemaakt bij marktplaats van broodfok. Beste gebruiker ('ikwileenpuppy') had 30 advertenties van 30 verschillende hondenrassen. Waaronder mijn favo ras vandaar dat ik daarop terechr kwam.

Heb marktplaats gemaild en alles doorgegeven van die gebruiker. Kreeg bericht teruf dat zij niet vast konden stellen dat het daadwerkelijk over een broodfokker ging. Ik denk dat er al een kern van verbetering in zit als zij dit soort advertenties gaan weren. Dat mensen minder snel aan broodfok doen.
Want wat je nu ziet (heel begrijpelijk hoor) mensen zien die schattige puppy of kitten in minder goede omgeving en situatie en nemen zoon dier mee omdat ze het zielig vinden. Ze kunnen ze thuis een beter leven geven en zo wordt broodfok in stand gehouden. Jammer dat MP dit prima vind

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 13:33

Alles stond nog op zn plek! Ze lagen ook nog precies waar ik ze had gelaten. De kelder is dan nu ook wel erg kitty proof. Zo hebben we alles weggewerkt van kabels en losse spullen. Ze lagen heerlijk in hun mandje.

De marktplaats advertentie is verwijderd maar de mails en het gesprek heb ik dus wel nog! En volkomen gelijk dat het adverteren gefilterd zou moeten worden. Moet je eigenlijk betalen voor een advertentie? Het zou misschien goed zijn als er per jaar max 2 gratis advertenties geplaatst mogen worden en de rest tegen fikse bedragen. Maar goed, of dat zin heeft weet ik niet want een nieuw acc. heb je zo aangemaakt

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 14:00

love uggs? drammen?
dit is toch een open forum, zoals jij reageert vind ik niet bepaald vriendelijke.

iedereen mag toch zeggen wat hij of zij ervan vindt maar omdat het dan niet in jouw plaatje past is het drammen?

erg kortzichtig van je, iedereen is hier op bokt altijd dat broodfokkers zo n beetje de duivel in eigen persoon zijn en dat ze verbannen moeten worden en als ik daar wat van vind of zeg vind je me drammen?

maar jij mag temmen hoor, fijne dag verder!

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 14:03

Connie... dit is niet het eerste topic waarin je je mening probeert door te drammen. TS WIST het niet bij aankoop en het SIERT haar dat ze nu het beste probeert te doen voor die kittens. En serieus...het zijn kittens...wie valt er dan niet op schattigheid. Ga alsjeblieft wat nuttigs, en vooral ergens anders, doen met je tijd want hier zit niemand op jou mening te wachten die nergens op slaat :evaw: