Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-18 10:51

Bokt zou Bokt niet zijn als ik deze vraag hier niet kon stellen. Er zullen vast genoeg eigenaren zijn die in dezelfde situatie hebben gezeten.

Pino (rood met wit) heeft zijn stembanden echt ontdekt. Hij miauwt als we zijn naam zeggen terug, als hij rond rent zet hij hoge piepjes op en als hij honger heeft ontgaat ons dat echt niet.

Nu zitten we met een ‘vervelende’ situatie wat nu al 1,5 week speelt. In de ochtend als ik wakker word ga ik meestal even naar onder een plasje doen en vervolgens weer naar boven. Dit is de eerste weken goed gegaan alleen nu is dit vrijwel onmogelijk. Het moment dat ik een voet uit bed zet weet Pino dat we wakker zijn en zet hij t op een krijsen. Dus echt miauwen met tussenstops van nog geen seconde. Soms waait onze slaapkamerdeur open en die kraakt en dan gebeurd precies hetzelfde. Dan heb ik me nog niet omgedraaid of bewogen en begint hij.

Afstraffen heeft geen zin maar negeren naar onze mening ook niet. Als we het negeren gaat hij zolang door tot de kelderdeur open gaat en ze de woonkamer inmogen. Verveling lijkt ons ook stug, ze hebben in de kelder speeltjes liggen, 2 krabpalen en het licht blijft ook aan, buiten het feit dat ze elkaar hebben. Ze hebben niet continue eten staan omdat Pino nu al wat te flink begint te worden en we willen voorkomen dat hij straks niet door zn kattenluikje past :')

Iemand een gouden tip of moet ik er maar aan geloven?

Voor de rest gaat het erg goed met ons mannekes. Ze groeien veel te snel :(


Afbeelding

Spenk
Berichten: 21777
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:56

Herkenbaar, bij mij wel opgelost met onbeperkt voer. Ik ben bewust voer gaan geven waar iets minder inzitten zodat ze niet te dik worden.

Zoe_97

Berichten: 9453
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:12

je weet dat katten hun spijsvertering anders werkt en ze echt constand voer nodig hebben? je zou kunnne voeren uit een activity bord of kunnen kijken naar voer waar hij niet dikker van wordt. of natuurlijk ene groter luik zetten

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:38

Slapen ze met het licht aan? Waarom moeten ze 's nachts in de kleder?


Mijn ervaring is dat sommige katten hier heel hardnekkig mee zijn en dus blijven miauwen. Wij geven gewoon toe :)

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:43

Zoe_97 schreef:
je weet dat katten hun spijsvertering anders werkt en ze echt constand voer nodig hebben? je zou kunnne voeren uit een activity bord of kunnen kijken naar voer waar hij niet dikker van wordt. of natuurlijk ene groter luik zetten


Ze hebben niet constant voer nodig, maar wel minimaal 3 tot 4 voermomenten per dag. Katten zijn ervoor gemaakt om meerdere kleine porties per dag te eten. Twee goede artikelen hierover:
- http://www.purrfectcat.nl/free-feeding/
- https://www.jacksongalaxy.com/blog/your ... ng-e49123/

Echter, kittens eten nog hele kleine porties per keer en zijn nog vol in de groei. Ik ben daarom wel voorstander om voor kittens onbeperkt brokjes neer te zetten en 1x natvoer bij te voeren.

Als Pino nu al flink wordt, is het dan niet een optie om alleen s'nachts onbeperkt neer te zetten en overdag meerdere porties te geven?

Wat betreft het mauwen... Ik denk dat je dat alleen oplost door echt consequent zijn. Kan mij voorstellen dat dat lastig is (ik heb het ook niet volgehouden met de slaapkamerdeur dicht houden door het mauwen van mijn kat), maar dat is wel het enige wat helpt. Dan zou je dus ook echt pas de kelderdeur moeten openen tot hij stil is, zelfs als dat een aantal uur in de herrie betekend := Dus in de praktijk denk ik dat je dit niet gaat kunnen oplossen _O-

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:47

Onze katten hebben hier gewoon onbeperkt brok staan. 2 bakjes worden elke ochtend gevuld. Overdag nemen ze zo nu en dan is een paar brokjes. Meestal eten ze in de nacht het meeste, dan is 1 bakje vaak leeg.
Misschien zo’n voerbak nemen waarop je tijd kan instellen dat er brokjes uit komen :=

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:10

Wij deden de katten snachts in de woonkamer en dan als ik in de ochtend ging plassen deed ik de deur open. Waarom mogen ze niet los als jullie nog op bed liggen?

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:18

Hier hebben we het opgegeven, onze katten kunnen het niet verdragen dat een deur dicht is. Dan houden ze het echt hele nachten vol om aan de deur te krabben en te bleren. Deur open was de oplossing...

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:20

Waarom moeten ze opgesloten worden in de kelder? waarom mogen ze niet lekker gewoon door het hele huis heen crossen?
Ze willen aandacht, ze willen bij hun baasjes in de buurt zijn.
Ik denk dat het enorm verminderd als ze gewoon door het hele huis heen mogen dag en nacht en natuurlijk zullen ze je dan zo nu en dan nog wel eens wakker maken (dat doen kinderen nu eenmaal het liefst midden in de nacht)
Kittens gewoon onbeperkt brok geven dat hebben ze nodig voor de groei en in deze tijd van het jaar maken ze een reserve aan voor de winter.
Hier staan altijd brokjes voor de katten in de leeftijden van 1 tot 12 en niet 1 die er te dik is.

Hevonen

Berichten: 5621
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:02

Als ze de hele dag kunnen eten overeten ze zich niet gauw... bij ons staan altijd brokjes en water klaar. Ik heb mijn hele leven al katten en nooit te dikke katten. Ik zou de katten ook niet opsluiten, ze zijn 's nachts vaak het actiefst. Als je ze iet op bed wilt houd dan je slaapkamerdeur dicht als dat lukt.

Hevonen

Berichten: 5621
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:03

Daphara schreef:
Lieverdje86 schreef:
Ik ben deze week van Total Bite overgestapt op Princess Grain Free. Hopelijk gaat dat dan verschil maken.
Hij eet werkelijk waar alles wat hij tegenkomt, schrokt het naar binnen, behalve dan rauw vlees (Smuldier en Carnivoer). Dat laat hij staan. :\


Bestel Forti Flora van purina. Dat is probiotica poeder waar katten een moord voor doen. Strooi dat over zijn rauwvoer en binnen no time zal hij het ook eten alsof zijn leven er vanaf hangt. Trucje die ik al heel wat fokkers en kittenkopers geleerd heb. ;)


Dat lijkt alleen voor honden te zijn...

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:29

Hevonen schreef:
Als ze de hele dag kunnen eten overeten ze zich niet gauw... bij ons staan altijd brokjes en water klaar. Ik heb mijn hele leven al katten en nooit te dikke katten. Ik zou de katten ook niet opsluiten, ze zijn 's nachts vaak het actiefst. Als je ze iet op bed wilt houd dan je slaapkamerdeur dicht als dat lukt.


Dit zal misschien voor veel katten werken, maar mijn kat werd toch echt te dik na de sterilisatie met onbeperkt brokjes :') Dus het is ook goed naar de kat kijken en het voer daarop afstemmen. Mijn kat is vrij klein en at altijd precies genoeg, bleef mooi in vorm en at ook geleidelijk over de dag heen. Ongeveer 3 weken na de operatie begon ze steeds meer te eten.. Ik merkte dat haar bakje vaker leeg was en dat ze aankwam. In het begin was het bakje steeds leeg ongeveer 1 uur voor ik weer zou vullen dus vond dat geen probleem, maar nog een paar weken daarna at ze steeds alles binnen 1 uur op hoeveel ik ook gaf. Dus toen ben ik gaan afwegen en 3x per dag gaan voeren. Dat ging prima maar ze kwam nog steeds aan (gaf zoals op de verpakking stond). Na haar 1e jaarlijkse enting (dus iets ouder dan 1 jaar) heb ik de dierenarts gevraagd hoe haar gewicht was in relatie tot haar formaat... Ze was ongeveer 0,5kg te zwaar. Inmiddels zijn we een half jaar verder en heb ik uitgevonden dat ze mooi op gewicht blijft bij 50gr hoogwaardig natvoer, 10gr sterilised brokvoer nutrivet en 10gr volwassen brokvoer nutrivet. Als ik haar onbeperkt geef eet zij echt veel meer dan dat :=

Met kittens ben ik alleen heel voorzichtig.. Tijdens hun groei geef ik ze liever teveel dan te weinig. Mijn kitten krijgt dan ook wel onbeperkt in een doos waar de oudere niet bij kan.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-18 15:36

Bedankt voor de reacties!

De kelder is ‘hun’ plekje. Het is echt een hele ruime kelder (huis is volledig onderkelderd). Ze kunnen hier dus even goed op en neer racen als in de woonkamer. We laten hun daar omdat we voorzichtig zijn met onze meubels en ja kittens willen nog wel eens iets slopen. We moeten ons zelf dat niet gaan zoeken, vinden wij. Ze spelen overdag ook vaak genoeg in de kelder. Snachts in de woonkamer vinden wij geen prettig idee, kelder is ruim genoeg en er staat voldoende voor vermaak.

Onbeperkt voer doen we idd vanwege leeftijd en advies dierenarts nog niet. Ze zijn vandaag ongeveer 12 weken en kunnen dus overstappen naar 3 voermomenten per dag ipv 4.

Castratie word as woensdag met de dierenarts besproken wanneer ze de enting krijgen. Ze gaan ook na de castratie pas naar buiten omdat ik het heel erg zou vinden als dadelijk iemand zijn/haar poes met een nestje komt te zitten. Er word dan een kattenluikje gebouwd waardoor ze vrij in en uit kunnen lopen.

Is er misschien iets van vet vrij voer ofzo wat wij voor de nachten kunnen laten staan?

Spenk
Berichten: 21777
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:38

Maar dit is júist de leeftijd voor onbeperkt voer eigenlijk... Dat wordt ook veel aangeraden.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-18 15:48

Yvank_ schreef:
Maar dit is júist de leeftijd voor onbeperkt voer eigenlijk... Dat wordt ook veel aangeraden.


Toch? Oke dan gaan we dit woensdag nog een keer met de dierenarts bespreken.

Het is ook niet echt een probleem voor ons vandaar dat t ook tussen ‘haakjes’ stond in de beginpost op deze pagina. Het miauwen begint pas als we wakker zijn en hij krabt gelukkig niet aan de deur alleen hopen we niet dat dit erger word. Ze vinden ons gewoon erg lief denk ik maar :)

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:25

Eens met mijn voorganger nu juist onbeperkt voer ze hebben dit nodig voor de enorme groei die ze doormaken.
Je geeft het zelf al aan ze vinden jullie gewoon erg lief en willen bij jullie zijn ook dus in de nacht ook al gaan ze overdag vanzelf in hun speelkelder niets is lekkerder dan slapen bij de baas als hun dat uitkomt!
Als je huisdieren hebt gaat er wel eens iets kapot daar ontkom je niet aan, ik heb 3 nesten met kittens gehad en over het algemeen viel het slopen best mee je moet ze wel opvoeden.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:33

Inderdaad juist als ze zo klein zijn onbeperkt brokjes neer zetten. Overdag aten die van ons dan weinig brokjes maar laat in avond of s nachts soms wel. Zelden dat ze hun bakje helemaal leeg aten, maar gewoon iedere keer kleine beetjes. Bij ons kunnen ze wel gewoon door het hele huis heen s nachts ook en dan ligt de 1 vaak op zolder te slapen en de ander op een ander kamertje, ze gaan eigenlijk ook altijd gewoon slapen als wij gaan slapen :) .

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:31

Maureen_M schreef:
Bedankt voor de reacties!

De kelder is ‘hun’ plekje. Het is echt een hele ruime kelder (huis is volledig onderkelderd). Ze kunnen hier dus even goed op en neer racen als in de woonkamer. We laten hun daar omdat we voorzichtig zijn met onze meubels en ja kittens willen nog wel eens iets slopen. We moeten ons zelf dat niet gaan zoeken, vinden wij. Ze spelen overdag ook vaak genoeg in de kelder. Snachts in de woonkamer vinden wij geen prettig idee, kelder is ruim genoeg en er staat voldoende voor vermaak.

Onbeperkt voer doen we idd vanwege leeftijd en advies dierenarts nog niet. Ze zijn vandaag ongeveer 12 weken en kunnen dus overstappen naar 3 voermomenten per dag ipv 4.

Castratie word as woensdag met de dierenarts besproken wanneer ze de enting krijgen. Ze gaan ook na de castratie pas naar buiten omdat ik het heel erg zou vinden als dadelijk iemand zijn/haar poes met een nestje komt te zitten. Er word dan een kattenluikje gebouwd waardoor ze vrij in en uit kunnen lopen.

Is er misschien iets van vet vrij voer ofzo wat wij voor de nachten kunnen laten staan?


Bedenk wel dat katten hele andere behoeften hebben dan wij mensen. Een vetvrij voer gaan ze niet eten en ik vraag me af of het bestaat. Ik zou eten geven in een puzzel of een anti-schrok bakje, zodat ze niet alles zo naar binnen schuiven. Katten zijn echt grazers en eten steeds kleine hapjes, in tegenstelling tot honden die heel wat meer kunnen eten en het daarna heel lang zonder eten uithouden.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-18 11:18

Vanmiddag moeten we om 15 uur bij de dierenarts zijn. Ik wil ze gerust op onbeperkt voer zetten maar ik heb zelf het gevoel dat ze dan echt te dik gaan worden.

Maar idd zo’n voerpuzzel is dan een top idee. Iets waar ze zich ook nog mee bezig kunnen houden. Ik hou jullie op de hoogte :)

SolarHertog
Berichten: 283
Geregistreerd: 22-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 11:29

Maureen_M schreef:
Bokt zou Bokt niet zijn als ik deze vraag hier niet kon stellen. Er zullen vast genoeg eigenaren zijn die in dezelfde situatie hebben gezeten.

Pino (rood met wit) heeft zijn stembanden echt ontdekt. Hij miauwt als we zijn naam zeggen terug, als hij rond rent zet hij hoge piepjes op en als hij honger heeft ontgaat ons dat echt niet.

Nu zitten we met een ‘vervelende’ situatie wat nu al 1,5 week speelt. In de ochtend als ik wakker word ga ik meestal even naar onder een plasje doen en vervolgens weer naar boven. Dit is de eerste weken goed gegaan alleen nu is dit vrijwel onmogelijk. Het moment dat ik een voet uit bed zet weet Pino dat we wakker zijn en zet hij t op een krijsen. Dus echt miauwen met tussenstops van nog geen seconde. Soms waait onze slaapkamerdeur open en die kraakt en dan gebeurd precies hetzelfde. Dan heb ik me nog niet omgedraaid of bewogen en begint hij.

Afstraffen heeft geen zin maar negeren naar onze mening ook niet. Als we het negeren gaat hij zolang door tot de kelderdeur open gaat en ze de woonkamer inmogen. Verveling lijkt ons ook stug, ze hebben in de kelder speeltjes liggen, 2 krabpalen en het licht blijft ook aan, buiten het feit dat ze elkaar hebben. Ze hebben niet continue eten staan omdat Pino nu al wat te flink begint te worden en we willen voorkomen dat hij straks niet door zn kattenluikje past :')

Iemand een gouden tip of moet ik er maar aan geloven?

Voor de rest gaat het erg goed met ons mannekes. Ze groeien veel te snel :(


[ [url=m/uTI5n7.jpg]Afbeelding[/url] ]


Je ka niet opsluiten in de kelder maar lekker door huis laten lopen. Wij hebben ook een gillend speenvarken en nu we alle deuren open hebben, inclusief slaapkamer slapen ze lekker rustig.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-18 11:55

SolarHertog schreef:
Maureen_M schreef:
Bokt zou Bokt niet zijn als ik deze vraag hier niet kon stellen. Er zullen vast genoeg eigenaren zijn die in dezelfde situatie hebben gezeten.

Pino (rood met wit) heeft zijn stembanden echt ontdekt. Hij miauwt als we zijn naam zeggen terug, als hij rond rent zet hij hoge piepjes op en als hij honger heeft ontgaat ons dat echt niet.

Nu zitten we met een ‘vervelende’ situatie wat nu al 1,5 week speelt. In de ochtend als ik wakker word ga ik meestal even naar onder een plasje doen en vervolgens weer naar boven. Dit is de eerste weken goed gegaan alleen nu is dit vrijwel onmogelijk. Het moment dat ik een voet uit bed zet weet Pino dat we wakker zijn en zet hij t op een krijsen. Dus echt miauwen met tussenstops van nog geen seconde. Soms waait onze slaapkamerdeur open en die kraakt en dan gebeurd precies hetzelfde. Dan heb ik me nog niet omgedraaid of bewogen en begint hij.

Afstraffen heeft geen zin maar negeren naar onze mening ook niet. Als we het negeren gaat hij zolang door tot de kelderdeur open gaat en ze de woonkamer inmogen. Verveling lijkt ons ook stug, ze hebben in de kelder speeltjes liggen, 2 krabpalen en het licht blijft ook aan, buiten het feit dat ze elkaar hebben. Ze hebben niet continue eten staan omdat Pino nu al wat te flink begint te worden en we willen voorkomen dat hij straks niet door zn kattenluikje past :')

Iemand een gouden tip of moet ik er maar aan geloven?

Voor de rest gaat het erg goed met ons mannekes. Ze groeien veel te snel :(


[ [url=m/uTI5n7.jpg]Afbeelding[/url] ]


Je ka niet opsluiten in de kelder maar lekker door huis laten lopen. Wij hebben ook een gillend speenvarken en nu we alle deuren open hebben, inclusief slaapkamer slapen ze lekker rustig.


Ik zal mij ‘ka’ niet opsluiten in de kelder :') bedankt voor deze reactie maar heb der vrij weinig aan. Was ook niet de vraag.

Als ze wat ouder zijn hebben ze alle vrijheid om naar binnen, buiten, boven en onder te lopen maar voor nu werkt dit prima. Overigens vraag ik me af waarom een kat in de garage of bijkeuken niet erg is maar een kelder ineens ‘zielug’ is :n

SolarHertog
Berichten: 283
Geregistreerd: 22-06-18

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:05

Ik geef nergens aan dat het zielig is, echter wil ik je helpen met jouw 'probleem'.

Jouw kat mauwt en heeft duidelijk meer aandacht,ruimte,uitdaging of eten nodig. Ik ken de situatie inhoudelijk niet tot in elke detail maar zoals jij het omschrijft zou dit een oplossing kunnen zijn.

je geeft aan dat dit voor nu 'prima' werkt alleen waarom schrijf je dan op bokt over jouw 'vervelende situatie' en vraag je tips? Om vervolgens als iemand met een soort gelijke ervaring jouw een tip geeft te zeggen dat je er vrij weinig aan hebt en dit ook niet de vraag was.

Wat is dan wel jouw vraag? Voor zover ik begrijp is je vraag hoe jouw kat stopt met de hele tijd mauwen met een pauze van maximaal 1 seconden als hij jouw of de deur hoort.

Wat hier al vaker als tip gegeven is, is een schrokbak of een voerpuzzel. Een kat heeft uitdagingen nodig.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-18 12:17

Sorry ik quote op jou maar was in het algemeen.

Het zijn er trouwens 2, ze hebben elkaar. Er is continue 1 iemand thuis, het is dus niet alsof ze tot 18:00 alleen zijn dan een paar uurtje bij ons op de bank mogen liggen om vervolgens weer de kelder in te gaan. Ze zitten daar in feite van 1:30 tot 09:30 ongeveer. Meestal zijn we zo laat op en eruit. Daarnaast zoals al meerdere keren aangegeven. Huis is onderkelderd, diezelfde ruimte wat ze dus in de woonkamer hebben hebben ze onder ook maar dan zonder de baasjes erbij.
Het werkt prima in de zin dat zij daar alles hebben wat ze kunnen wensen en mn partner en ik een fatsoenlijke nachtrust ondergaan. En de vraag was inderdaad, hoe verminder ik het miauw. Vraag beantwoord, dus dankjewel ;)

SolarHertog
Berichten: 283
Geregistreerd: 22-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:20

Maureen_M schreef:
Sorry ik quote op jou maar was in het algemeen.

Het zijn er trouwens 2, ze hebben elkaar. Er is continue 1 iemand thuis, het is dus niet alsof ze tot 18:00 alleen zijn dan een paar uurtje bij ons op de bank mogen liggen om vervolgens weer de kelder in te gaan. Ze zitten daar in feite van 1:30 tot 09:30 ongeveer. Meestal zijn we zo laat op en eruit. Daarnaast zoals al meerdere keren aangegeven. Huis is onderkelderd, diezelfde ruimte wat ze dus in de woonkamer hebben hebben ze onder ook maar dan zonder de baasjes erbij.
Het werkt prima in de zin dat zij daar alles hebben wat ze kunnen wensen en mn partner en ik een fatsoenlijke nachtrust ondergaan. En de vraag was inderdaad, hoe verminder ik het miauw. Vraag beantwoord, dus dankjewel ;)



Geeft niks hoor. Je hebt een prachtig stel katten en je zal er vast een goede oplossing voor vinden. Eeuwig gemauw kan erg vervelend/irritant zijn.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:30

Ik heb nooit een kat inde bijkeuken of garage gehad. Ze zijn altijd meer thuis dan ikzelf dus krijgen ze in principe alle ruimte hier. Katten kunnen heel moeilijk om met gesloten deuren. In de winter met de woonkamerdeur bij ons... wij staan gewoon vaak op :D