Kat lijkt chagrijnig

Moderators: MirandaT, NadjaNadja, Ods, Duhelo, Muiz, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Maren
Feeling down? Saddle up!

Kat lijkt chagrijnig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-18 10:49

Hi allemaal!

Uiteraard ga ik naar de dierenarts als dit nodig blijkt te zijn, maar omdat het voor mijn gevoel geen spoedgeval is wil ik toch graag even informatie inwinnen.

Ik heb een ondertussen 2,5 jarige htk kat die zowel in ons appartement als in de tuin leeft en normaal gesproken is het de meest aanhankelijke kat die je maar kan hebben. Reageert op zijn naam en komt naar je toe als je roept. Ook geniet hij enorm als je met hem komt kroelen en gaat hij er helemaal voor liggen.

Maar sinds een paar dagen lijkt hij enorm chagrijnig, hij reageert nog wel op zijn naam maar komt niet meer naar mij toe als ik hem roep, loopt weg als ik met hem wil kroelen en als ik hem oppak en neerzet is hij ook gelijk weer weg.

Hij poept, plast, eet en drinkt verder goed en hij braakt niet. Ook heeft hij gewoon energie, maar hij lijkt het niet meer fijn te vinden om lekker bij me te liggen.

Wat me wel opvalt is dat hij al langzaamaan in de rui komt, en dat zijn vacht wat dikker begint te worden. Kan het zijn dat dat veel energie kost?

Dus mijn vraag, iemand die dit misschien herkent? Moet ik gauw naar de dierenarts of is dit gewoon een dipje?

nynke55

Re: Kat lijkt chagrijnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 10:56

Ik zou, voor mijn eigen gemoedsrust, even langs de dierenarts gaan. Mijn ervaring is dat, als katten ander gedrag vertonen dan normaal, er toch iets mis is.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 11:00

zou kunnen zijn dat hij zich in de tuin bezeerd heeft waardoor hij nu toch ergens pijn heeft...

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 11:28

Ik denk ook gelijk aan pijn.
En inderdaad, een kat die zo fel van gedrag veranderd, daar is iets mee aan de hand.
Ik zou ook even langs de DA gaan.

I'm addicted to the way I feel when I think of you.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 11:35

Mee eens met alle vorige posters. Een van onze katten speelde ineens minder dan gewoon. Verder was er niets aan te merken. Helaas was hij toch ernstig ziek (FIP). Het hoeft niet ernstig te zijn, maar het klinkt voor mij alsof jouw kat pijn heeft ergens. Dat kan gewoon een abces of verstuiking zijn, maar zou er zeker even naar laten kijken.

Voor bijzondere (niet paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie