ik zal de situatie even uitleggen. ik heb een kruising labrador bordercollie van 14 jaar. Hij kan de trap al een poosje niet meer op dus slaapt al maanden beneden. Nu is het zo dat hij de laatste twee weken zijn hele ritme heeft omgedraaid. overdag slaapt hij vreselijk veel maar in de nacht begint het gespook. Piepen, janken hijgen heen en weer lopen. En dat allemaal voor de trap. Nu doen we de woonkamer dicht maar het houd niet op. Naar boven tillen is geen optie gezien zijn formaat.
Ik wordt er gek van en heb ook mijn nachtrust nodig en dat gaat nu al twee weken niet.
De eerste keer dacht ik dat hij moest plassen dus heb hem laten plassen, maar meneer is gewoon heel erg blij als ik beneden kom en plassen ho maar. Op zn donder geven helpt niet, hem in mand leggen helpt niet want zodra ik boven ben begint het weer. negeren uiteraard ook al gedaan maar hij gaat zo hard janken en piepen dat de buren hebben gevraagd wat er aan de hand is.
Ik ben echt gek op hem hij is al 13 jaar mijn kind maar niet slapen drijft me tot wanhoop.
De dierenarts is uiteraard al gebeld en die denkt aan dementie in begin stadium gezien zijn leeftijd en gedrag. Twee maanden geleden is hij nog elke week geweest en in de gaten gehouden wegens een allergische reactie op een koelband. Dus verder medisch is er niks aan de hand.
Wat kan ik nou toch doen zodat we beide weer normaal kunnen slapen in de nacht of in ieder geval ik want mijn werk lijd er ondertussen ook onder.
Dit is mn draakje!