Help! Mijn hond word een monster

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 07:58

Wij houden ze al sinds hun tweede gescheiden, ze zijn nu zeven. We hebben gelukkig de mogelijkheid daartoe, anders was het geen leven geweest.
Heel soms ontglipt er ons wel eens één en dan is het meteen weer knokken, dus samen is helaas geen optie.

Ik hoop voor je dat het goed komt met jouw honden.

netjuh6
Berichten: 580
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-18 09:09

Diablo schreef:
Wij houden ze al sinds hun tweede gescheiden, ze zijn nu zeven. We hebben gelukkig de mogelijkheid daartoe, anders was het geen leven geweest.
Heel soms ontglipt er ons wel eens één en dan is het meteen weer knokken, dus samen is helaas geen optie.

Ik hoop voor je dat het goed komt met jouw honden.



We gaan haar loopsigheid even afwachten tot die tijd gaat ze gewoon vaker in de bench. Gelukkig vind ze dit niet erg en gaat ze er vaak zelf in liggen.

plutolover

Berichten: 11710
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:21

Weet niet door wie maar er wordt beweerd dat teven niet samen kunnen.

mijn herder heeft tot de dood van mijn oudste hondje samen geleeft. 2 teven..
fokkker van mijn herder heeft zowel reuen als teven, gaat gewoon goed.

ik zeg een goede gedragsdeskundige als bijv anniek winters. zei is heel bekend met deze probelemen en ook zeker op langere termijn effect. Het is ook hoe je de regels enz opsteld. en hoe conseqent de eigenaar erin blijft.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:48

plutolover schreef:
Weet niet door wie maar er wordt beweerd dat teven niet samen kunnen.

mijn herder heeft tot de dood van mijn oudste hondje samen geleeft. 2 teven..
fokkker van mijn herder heeft zowel reuen als teven, gaat gewoon goed.

ik zeg een goede gedragsdeskundige als bijv anniek winters. zei is heel bekend met deze probelemen en ook zeker op langere termijn effect. Het is ook hoe je de regels enz opsteld. en hoe conseqent de eigenaar erin blijft.
dat schrijft toch niemand. Ik heb 3 teven.
Maar als in roedel teven gevochten word kun je het schudden en vechten ze tot er een dood is. Vechtende teven wil je echt niet hebben. Sommige teven kunnen gewoon niet samen. Jij vind toch ook niet iedereen leuk

marleen_usar

Berichten: 24688
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:24

Mee eens en je kan ze niet dwingen elkaar leuk te vinden. Je kan er een gedragsdeskundige bij halen maar die kan dat ook niet af dwingen.

netjuh6
Berichten: 580
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-18 13:31

marleen_usar schreef:
Mee eens en je kan ze niet dwingen elkaar leuk te vinden. Je kan er een gedragsdeskundige bij halen maar die kan dat ook niet af dwingen.


Dat ben ik helemaal met jullie eens alleen ze vinden elkaar wel heel erg leuk. Ze speelde t liefste hele dagen met elkaar alleen sinds kort valt die kleine soms uit t niets aan.

Ik ga verder oefenen mocht het niet gaan zal die kleine toch echt moeten vertrekken. Hoe veel ik ook van ze hou en hoe gek ik ook op der ben. Ik kan geen twee vechtende honden in huis.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:21

Misschien komt het goed, ik hoop het echt voor je, want zo te lezen geen je echt gek op ze.
Maar het begint vaak zo. Samen slapen, samen spelen, beste maatjes zijn. En dan een vechtpartij. En dan nog eens. En nog eens. Totdat ze elkaar niet meer verdragen.

Natuurlijk hoeft het niet altijd fout te gaan. Wij hebben hier ook een aantal teefjes lopen, van een heel ander, makkelijker ras. Daar is nooit wat. Wel eens een opstootje, maar niet het serieuze zoals tussen de Cane Corso teven.

netjuh6
Berichten: 580
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-18 15:30

Diablo schreef:
Misschien komt het goed, ik hoop het echt voor je, want zo te lezen geen je echt gek op ze.
Maar het begint vaak zo. Samen slapen, samen spelen, beste maatjes zijn. En dan een vechtpartij. En dan nog eens. En nog eens. Totdat ze elkaar niet meer verdragen.

Natuurlijk hoeft het niet altijd fout te gaan. Wij hebben hier ook een aantal teefjes lopen, van een heel ander, makkelijker ras. Daar is nooit wat. Wel eens een opstootje, maar niet het serieuze zoals tussen de Cane Corso teven.


Het niet kunnen verdragen is hier gelukkig nog niet aan de gang er wordt nog steeds gespeeld en nog steeds samen uit de bak gegeten.

Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat lopen. vandaag gaat het tot nu eigenlijk heel goed vanmorgen was er een klein opstootje maar daarna gaat het goed.

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 19:34

Wij hebben ook 2 (Jack Russel) teefjes, moeder en dochter. Ze kunnen niet met maar ook niet zonder elkaar. Soms is er een bitchfight maar dit komt puur door jaloezie. Er was een periode dat ze continu elkaar aanvlogen maar dat kwam door stress van de baasjes. Nu de stress weg is zijn de hondjes ook weer een stuk rustiger en gebeurt het zelden dat ze vechten.

netjuh6
Berichten: 580
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-18 20:06

nils schreef:
Wij hebben ook 2 (Jack Russel) teefjes, moeder en dochter. Ze kunnen niet met maar ook niet zonder elkaar. Soms is er een bitchfight maar dit komt puur door jaloezie. Er was een periode dat ze continu elkaar aanvlogen maar dat kwam door stress van de baasjes. Nu de stress weg is zijn de hondjes ook weer een stuk rustiger en gebeurt het zelden dat ze vechten.


Fijn te lezen. We zijn nu vecht vrij vanaf vanmorgen en ik hoop dat zo te houden. Ik begin er wel weer een beetje vertrouwen in te krijgen.

netjuh6
Berichten: 580
Geregistreerd: 02-01-08

Re: Help! Mijn hond word een monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-18 20:14

Ik merk trouwens wel dat de jongste echt wat behoefte heeft aan alleen tijd voor haar. Dus naar haar loopsigheid als het dan beter gaat tussen de 2 toch maar met haar op flyball of iets dergelijks ga. Even uurtje vrouwtje voor haar alleen.

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Help! Mijn hond word een monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 20:31

Bij ons is het meestal jaloezie. Hopenlijk voor jullie blijft het zo rustig met de 2 dames...

netjuh6
Berichten: 580
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-18 20:51

nils schreef:
Bij ons is het meestal jaloezie. Hopenlijk voor jullie blijft het zo rustig met de 2 dames...



Ik hoop t ook. Probeer nav de GT meer tijd voor ze apart te maken. Oudste word Alleen beetje bang voor de ander.

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Help! Mijn hond word een monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 21:27

Tijd apart met ze werkt hier alleen maar averechts... Vorige week moesten we met de jongste teef naar de DA voor een echo. Bij thuiskomst was het meteen recht tegen over elkaar gaan staan, haren overeind en bij het minste of geringste klapten ze op elkaar. Uit elkaar gehaald en daarna was het over en niks meer aan de hand.

KarmaChansy

Berichten: 6929
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 22:46

nils schreef:
Tijd apart met ze werkt hier alleen maar averechts... Vorige week moesten we met de jongste teef naar de DA voor een echo. Bij thuiskomst was het meteen recht tegen over elkaar gaan staan, haren overeind en bij het minste of geringste klapten ze op elkaar. Uit elkaar gehaald en daarna was het over en niks meer aan de hand.


Wat dan kan werken is degene die thuis is gebleven naar buiten halen en dan samen naar binnen :)

TS fijn dat je toch wat progressie Ziet, jammer dat de oudste wat bang is zal toch weer opnieuw vertrouwen moeten opbouwen

netjuh6
Berichten: 580
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-18 05:48

KarmaChansy schreef:
nils schreef:
Tijd apart met ze werkt hier alleen maar averechts... Vorige week moesten we met de jongste teef naar de DA voor een echo. Bij thuiskomst was het meteen recht tegen over elkaar gaan staan, haren overeind en bij het minste of geringste klapten ze op elkaar. Uit elkaar gehaald en daarna was het over en niks meer aan de hand.


Wat dan kan werken is degene die thuis is gebleven naar buiten halen en dan samen naar binnen :)

TS fijn dat je toch wat progressie Ziet, jammer dat de oudste wat bang is zal toch weer opnieuw vertrouwen moeten opbouwen



Klopt, bij ons helpt t niet als we dan eerst samen lopen en dan samen naar binnen. Dan heb ik echt oorlog in huis. Ik laat de bench dan ook in de kamer bij de andere hond. Slapen nu express ook naast elkaar. Kleine in de bench grote in de mans. Scheiden gaat hier hier alleen maar verergeren. Dat geeft de GT ook aan.

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 15:10

Denk dat dit prima goed kan komen hoor. Hoe jij rondloopt in huis en reageert op situaties is ZO belangrijk. Net zoals je nu zegt: ze willen tijd voor hen alleen. Dat is weer vermenselijking. Denk je dat een roedelleider elk lid af en toe even apart neemt omdat ze anders ruzie gaan maken? Dit komt voort uit je eigen onzekerheid en jezelf weer in bochten willen wringen. Iets wat een leider niet zo gauw zou doen;)

Er wordt gewoon niet gevochten, gestrest (blaffen bij de bel) of op een andere manier onrust veroorzaakt in de roedel. Punt. En belangrijk daarbij is dus dat je zelf de rust zelve bent. Ga daar bij jezelf maar eens opletten: hoe vaak je je buik gespannen hebt, of oppervlakkiger ademt oid.

Of je nu kiest voor corrigeren, omleiden, negeren, het goede belonen of een combinatie daarvan is daarbij niet van belang. Straal zelfverzekerdheid en rust uit en dat is wat je terug krijgt.

netjuh6
Berichten: 580
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-18 15:44

Sassol schreef:
Denk dat dit prima goed kan komen hoor. Hoe jij rondloopt in huis en reageert op situaties is ZO belangrijk. Net zoals je nu zegt: ze willen tijd voor hen alleen. Dat is weer vermenselijking. Denk je dat een roedelleider elk lid af en toe even apart neemt omdat ze anders ruzie gaan maken? Dit komt voort uit je eigen onzekerheid en jezelf weer in bochten willen wringen. Iets wat een leider niet zo gauw zou doen;)

Er wordt gewoon niet gevochten, gestrest (blaffen bij de bel) of op een andere manier onrust veroorzaakt in de roedel. Punt. En belangrijk daarbij is dus dat je zelf de rust zelve bent. Ga daar bij jezelf maar eens opletten: hoe vaak je je buik gespannen hebt, of oppervlakkiger ademt oid.

Of je nu kiest voor corrigeren, omleiden, negeren, het goede belonen of een combinatie daarvan is daarbij niet van belang. Straal zelfverzekerdheid en rust uit en dat is wat je terug krijgt.



Je slaat de spijker op zijn kop! Groot en deels ligt het aan mij en nu er voor de 2e dag nog niet gevochten is zelf nog niet gegromd geeft mij dit echt een bom aan zelf vertrouwen. Misschien klinkt dit stom maar het is zo.

Ergens in mijn hoofd ben ik zo bang dat ik de kleinste weg zal moeten doen. Bedankt voor je bemoedigende woorden!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Help! Mijn hond word een monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 17:13

Ben het er niet helemaal mee eens. Wij hebben altijd 2 honden. Mijn BOrder Collie had hele andere behoeftes dan de kleine hond. Nu heeft de reu duidelijk andere behoeftes dan de teef en als we even met hem spelen, maakt dat voor de teef niet uit. Het zou te gek zijn dat je nooit iets van sport of spel kan doen met de hond die daar meer behoefte aan heeft, omdat je andere hond die behoefte niet heeft. Het zijn geen wilde honden, ze leven in huis en kunnen nooit zelf aan hun behoeftes voldoen.

netjuh6
Berichten: 580
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-18 18:12

superpony schreef:
Ben het er niet helemaal mee eens. Wij hebben altijd 2 honden. Mijn BOrder Collie had hele andere behoeftes dan de kleine hond. Nu heeft de reu duidelijk andere behoeftes dan de teef en als we even met hem spelen, maakt dat voor de teef niet uit. Het zou te gek zijn dat je nooit iets van sport of spel kan doen met de hond die daar meer behoefte aan heeft, omdat je andere hond die behoefte niet heeft. Het zijn geen wilde honden, ze leven in huis en kunnen nooit zelf aan hun behoeftes voldoen.



Ik wil zoizo iets gaan doen hoor met die kleine. Niet voor stukje “haar tijd”. Ook voor haar energie en uitdaging.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Help! Mijn hond word een monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 18:20

Zou ik ook doen. Tevreden, voldane honden zijn ook fijner en makkelijker in de omgang. Wij lopen erg veel, vrijwel elke avond 4-7km. Kunnen we best overslaan, maar merk het echt wel aan ze. 1 dag is geen ramp, 2 dagen merk je het, maar na 3 dagen gaan ze zich wel uitten. En niet per se meteen heel negatief, maar ze kunnen hun energie toch minder kwijt in huis, tui of met een gewoon rondje.

Heb het al 2x gezegd, maar zou toch echt de muilkorf in huis overwegen. Bespreek het met de GT. Als ze dan met elkaar leven, wel elkaars lichaamstaal zien en niet kunnen bijten, volgen er ook geen negatieve ervaringen.
Wij hebben het echt wel meer dan een jaar gebruikt als we weg gingen. En dan vorig jaar toen de kitten er was.

netjuh6
Berichten: 580
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-18 18:52

superpony schreef:
Zou ik ook doen. Tevreden, voldane honden zijn ook fijner en makkelijker in de omgang. Wij lopen erg veel, vrijwel elke avond 4-7km. Kunnen we best overslaan, maar merk het echt wel aan ze. 1 dag is geen ramp, 2 dagen merk je het, maar na 3 dagen gaan ze zich wel uitten. En niet per se meteen heel negatief, maar ze kunnen hun energie toch minder kwijt in huis, tui of met een gewoon rondje.

Heb het al 2x gezegd, maar zou toch echt de muilkorf in huis overwegen. Bespreek het met de GT. Als ze dan met elkaar leven, wel elkaars lichaamstaal zien en niet kunnen bijten, volgen er ook geen negatieve ervaringen.
Wij hebben het echt wel meer dan een jaar gebruikt als we weg gingen. En dan vorig jaar toen de kitten er was.


Muilkorf wordt afgeraden omdat ze het niet gewend is en daar zich dan meer over gaat frustreren.

Ik ben vandaag echt een gelukkig mens. Er werd net op een prettige manier toenadering gezocht en er is al sinds gisteren niet meer gevochten.

Vandaag toch weer contact gezocht met onze oude dierenarts omdat ik toch niet helemaal happy was met de huidige. Onze oude dierenarts heeft ook een GT in dienst. Ze raden aan om na t bloeden direct te starten met galastop een middel om hormonen te remmen en 2 weken na het bloeden te steriliseren. Dit omdat het gedrag echt voor 80% van haar hormonen komt.

Het is risicovoller maar ik denk wel dat ik het ga doen.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Help! Mijn hond word een monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 22:47

Muilkorf moet je ze inderdaad leren, maar daarna gaan ze zonder problemen om. En kunnen ze dus gewoon met elkaar in zelfde ruimte lopen, met elkaar om leren gaan, lichaamstaal herkennen etc. Ik vond het erg goed werken en kon vorig jaar ze zo weer gebruiken, zodat ze ons kitten niet op zouden eten de eerste weken.

Eentje in de bench en andere niet, vind ik juist minder handig. En dan kunnen ze niks, bewegen ze niet, leren elkaar helemaal verder niet kennen en verdragen.

Wij deden of doen wel beiden een muilkorf om en maakten daarin geen verschil.

Ons teefje is al erg pittig en werd na sterillisatie nog een tandje pittiger. Dan moet je daar echt flink mee aan de slag gelijk. Of eigenlijk al geruime tijd ermee aan de slag zijn en even goed consequent blijven.
Maar ik zie nog steeds aan haar wanneer ze loops had moeten worden en merk dat ook aan haar broer.

Het is kort dag, dus dat is zo zonde.

netjuh6
Berichten: 580
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 11:11

superpony schreef:
Muilkorf moet je ze inderdaad leren, maar daarna gaan ze zonder problemen om. En kunnen ze dus gewoon met elkaar in zelfde ruimte lopen, met elkaar om leren gaan, lichaamstaal herkennen etc. Ik vond het erg goed werken en kon vorig jaar ze zo weer gebruiken, zodat ze ons kitten niet op zouden eten de eerste weken.

Eentje in de bench en andere niet, vind ik juist minder handig. En dan kunnen ze niks, bewegen ze niet, leren elkaar helemaal verder niet kennen en verdragen.

Wij deden of doen wel beiden een muilkorf om en maakten daarin geen verschil.

Ons teefje is al erg pittig en werd na sterillisatie nog een tandje pittiger. Dan moet je daar echt flink mee aan de slag gelijk. Of eigenlijk al geruime tijd ermee aan de slag zijn en even goed consequent blijven.
Maar ik zie nog steeds aan haar wanneer ze loops had moeten worden en merk dat ook aan haar broer.

Het is kort dag, dus dat is zo zonde.



Ze zit alleen in de bench bij afwezigheid van een van ons. Dus loopt vooral gewoon samen met de ander rond.

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Help! Mijn hond word een monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 09:49

Hoe gaat het tot nu toe met je 'monstertje'? Hoop voor je dat het goed blijft gaan.