Help! Mijn hond word een monster

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
netjuh6
Berichten: 578
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-18 11:11

Sammyoo schreef:
Hoe gaat het tot nu toe met je 'monstertje'? Hoop voor je dat het goed blijft gaan.



T gaat opzich redelijk alleen ik heb t vermoeden dat ze iets mankeert.

Vanmiddag om half 3 is er een afspraak en wordt ze helemaal gecheck foto’s bloed etc. Dus ik ben heel benieuwd. We hebben een dagboekje bijgehouden en t gebeurt toch op onverklaarbare momenten en zeker ook heel erg uit t niets. Ze is vrolijk en binnen 1 minuut super bang en gaat liggen wil niet meer lopen. Dit soort dingen.

netjuh6
Berichten: 578
Geregistreerd: 02-01-08

Re: Help! Mijn hond word een monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-18 18:32

Voor de mensen die t nog volgen. Woensdag gaan ze haar helpen. Ze willen niet langer wachten doordat hij gedrag echt van hormonen komt. Na een week komt de gedragsdeskundige van de dierenarts dan weer thuis om te kijken of er verder nog andere tips zijn. Maar ze vinden rust terug het belangrijkste.

WeCo

Berichten: 480
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Twente

Re: Help! Mijn hond word een monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 18:45

Pluim voor hoe je alles op hebt gepakt.
Hopelijk wordt ze weer zichzelf nadat de hormonen uitgegierd zijn en keert de rust terug.

netjuh6
Berichten: 578
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-18 19:07

WeCo schreef:
Pluim voor hoe je alles op hebt gepakt.
Hopelijk wordt ze weer zichzelf nadat de hormonen uitgegierd zijn en keert de rust terug.


Dankjewel! De dierenarts verwacht van wel zeker omdat ze voor de loopsigheid maten waren.

netjuh6
Berichten: 578
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-18 20:23

Voor de mensen die het interssant vinden.

Ik ben een gelukkig mens! Gisteren is de doorslag bij de dierenarts gegeven wat ontzettend veel rust in ons gezin heeft gebracht en dit heeft zeker zijn uitwerking op de honden.

De jongste is vandaag een heel stuk beter te pas en komt zelfs de oude ophalen om te spelen. Mijn dag kan niet meer stuk. Op naar morgen naar de operatie.

Ik heb er vertrouwen in dat het goedkomt.

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Help! Mijn hond word een monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 20:26

wat fijn zeg netjuh6 ik hoop dat alles goed gaat morgen!

netjuh6
Berichten: 578
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-18 20:28

KarmaChansy schreef:
wat fijn zeg netjuh6 ik hoop dat alles goed gaat morgen!


Dankjewel! Heb alle vertrouwen in de dierenarts! Zal best goedkomen.

candalisa

Berichten: 3472
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Help! Mijn hond word een monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 22:49

Super TS ik volg nog altijd mee hoor!

netjuh6
Berichten: 578
Geregistreerd: 02-01-08

Re: Help! Mijn hond word een monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-18 16:19

Operatie is geslaagd. Ze moppert al wel de hele middag dus denk wel dat ze er wat last van heeft.

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Re: Help! Mijn hond word een monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:00

Fijn dat het goed is gegaan, hopelijk knapt ze snel weer op!

Ineke2

Berichten: 33138
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Help! Mijn hond word een monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 22:26

Fijn dat de operatie geslaagd is en beetje mopperen mag best :(:)
Hopelijk helpt het afnemen van de hormonen inderdaad en word ze in de komende tijd een heel stuk verdraagzamer :)

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Help! Mijn hond word een monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 00:28

Fijn dat het goed is gegaan.

Mijn teefje jankte de hele boel bij elkaar in de bench en was compleet van streek. Die heb ik de hele avond flink tegen me aan gehouden. Na een nacht slapen, was ze weer helemaal zichzelf. Helaas ook weer te druk, dus voelde zich TE goed.

netjuh6
Berichten: 578
Geregistreerd: 02-01-08

Re: Help! Mijn hond word een monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 19:43

Het verbaasd me hoe snel ze op geknapt is. Er werd vanmiddag al weer even lekker gespeeld. Enige is dat ze een beetje humeurig is, maar dit hadden ze al voorspelt voor een dag of 2. Toch zoekt ze al weer meer toenadering naar de andere hond.

Ik heb er wel vertrouwen in dat het goedkomt.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 19:59

netjuh6 schreef:
Zoe_97 schreef:
Dit is de reden waarom ik als mensen me advies vragen om het nemen van een tweede hond altijd aanraad het andere geslacht te nemen dan ze al hebben. 2 reuen gaat vaak nig goed als er geen teef in de buurt is, maar 2 teven gaan eens in/na de puberteit vaak vechten. Als je geluk hebt gaat het over maar in de meeste gevallen blijft dit zo. Teven vechten en zullen blijven vechten. Reuen zullen vechten en een rangorde bepalen.
Ik ken talloze gevallen van mensen die zelfs na gedragsterapeuten een teef hebben moeten herplaatsen.


Ik ben hier van op de hoogte maar heb al sinds mijn geboorte 2 teven. En dit is echt nooit mis gegaan.

Ik heb ook 2 gesteriliseerde teefjes in perfecte harmonie hoor... inmiddels 8 en 11 en nog nooit ook maar een klein meningsverschil gehad.

netjuh6
Berichten: 578
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 20:05

DatBenIkNou schreef:
Zoe_97 schreef:
Dit is de reden waarom ik als mensen me advies vragen om het nemen van een tweede hond altijd aanraad het andere geslacht te nemen dan ze al hebben. 2 reuen gaat vaak nig goed als er geen teef in de buurt is, maar 2 teven gaan eens in/na de puberteit vaak vechten. Als je geluk hebt gaat het over maar in de meeste gevallen blijft dit zo. Teven vechten en zullen blijven vechten. Reuen zullen vechten en een rangorde bepalen.
Ik ken talloze gevallen van mensen die zelfs na gedragsterapeuten een teef hebben moeten herplaatsen.


Ik ben hier van op de hoogte maar heb al sinds mijn geboorte 2 teven. En dit is echt nooit mis gegaan.

Ik heb ook 2 gesteriliseerde teefjes in perfecte harmonie hoor... inmiddels 8 en 11 en nog nooit ook maar een klein meningsverschil gehad.


Ik denk ook niet zo zeer dat het door 2 Teeven komt. Ik denk dT de loopsigheid de oorzaak geeft. Sinds dit er aan zat te komen was t raak. Merk nu de eierstokken eruit zijn sinds gisteren dat ze wat meer de oude ik aan het worden is.

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Help! Mijn hond word een monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 09:32

Fijn dat het goed gaat, ik hoop echt voor je dat het blijvend is!

netjuh6
Berichten: 578
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-18 17:33

Voor de mensen die het nog volgen. De rust lijkt wedergekeerd in huis. Je merkt onwijs goed dat de hormonen het kleine lijfje bijna uitzijn *\o/*

Ze is soms nog wat humeurig, maar dit uit zich niet meer in direct aanvallen, maar gewoon wat chagrijnig brommen. Dit is al een vooruitgang met wat het was.

We hebben besloten ze wel te blijven scheiden als we er niet zijn. De jongste gaat de bench in en de oudste blijft los in de kamer dit gaat nu ook zo en gaat goed. Verder slapen ze s nachts ook apart zodat ze niet meer zonder toezicht samen zijn.

Ik merk wel dat de oudste in het vertrouwen naar de andere wel een beetje beschadigd is. Ze vind het heel lastig zich over te geven als ze wordt opgehaald voor een spelletje. Die kleine gaat hier best goed mee om door subtiel en zachtjes te gaan spelen.

Het spelen gebeurt tegenwoordig gelukkig weer. Ik heb vertrouwen in een positieve toekomst!

WeCo

Berichten: 480
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Twente

Re: Help! Mijn hond word een monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 21:40

Klinkt heel goed. Super, hoopt dat dit zo doorzet. Kan me voorstellen dat je hier blij van wordt!

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Help! Mijn hond word een monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 22:09

Fijn dat het nog steeds de goede kant uitgaat enne verstandig om ze zo te houden. Dat angstige zal nog wel even blijven zal nog wel zeker een paar weken duren totdat het vertrouwen weer wat terug komt. Ik zou zeggen ga zo door en dan kan het best allemaal goedkomen!

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 22:11

Fijn dat het -min of meer - goed gekomen is. Mijn ervaring is wel dat teefjes na castratie pittiger worden, dus ben benieuwd of je daar nog iets van gaat merken.

Zelf heb ik altijd teven samen gehouden en ook een keer problemen gehad. Toen werd me ook direct gezegd dat er één weg moest, maar dat heb ik niet gedaan en ik woonde te klein om ze te scheiden. De onrust was ontstaan door verandering in de roedel (ik ging samen wonen) maar op een gegeven moment was er duidelijkheid en weer rust.

Nu voor het eerst een reu als pup in huis genomen bij een volwassen teef en inmiddels is de reu de baas.
Ik las eerder in dit topic dat teefjes altijd de baas zijn, maar dat is dus volstrekte onzin wat mij betreft.

Waar ik het wel erg mee eens ben is dat veel beweging en veel mentale uitdaging zorgt voor voldane honden en daardoor minder gezeur.
Veel plezier met je honden!

netjuh6
Berichten: 578
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-18 21:06

Lieve allemaal,

Bedankt voor alle tips en adviezen. Ergens ben ik blij dat ik ook groot en deels mijn eigen hart heb gevolgd en vooral grote dank aan mijn dierenarts.

Ze hebben Puk tijdens de 5e dag van de loopsigheid geopereerd, dat is nu iets meer dan 2 weken terug en ik heb mijn hond weer terug! Wat een hormonenbom was is weer onze lieve kleine schatje.

De oudste heeft haar vergeven en ze zijn weer dikke vriendinnen.

We hebben wel besloten ze gescheiden te houden wanneer er niemand bij huis is. Dit is puur een stukje safe ipv moeten. Ik weet ergens zeker dat t goed gaat maar safety voor all!!

Ze is na haar operatie nog een dag of 5 woest geweest, daarna is ze echt elke dag een beetje meer bij gedraaid. De teller staat nu op 1 week vecht vrij, waarin er weer ontspannen gewandeld word en gespeeld.

Nogmaals bedankt voor alle goede adviezen en tips!!

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Help! Mijn hond word een monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 21:35

Wat fijn om te lezen

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Re: Help! Mijn hond word een monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 10:18

Top zeg!

netjuh6
Berichten: 578
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 23:29

Voor de mensen die het interessant vinden.

Het gaat super goed met onze twee hondjes, geen gevechten meer, slapen en kluiven weer samen.

De oudste heeft even nodig gehad om haar weer toe te laten, of hoe je dit wil opvatten. Na een poosje zijn ze echt weer onafscheidelijk.

Ik ben een hele gelukkige honden mama <3

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Help! Mijn hond word een monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:33

En wat heb je nu gedaan