Kat krabt aan behang

Moderators: Essie73, MirandaT, Ods, Duhelo

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kanzi

Kat krabt aan behang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-18 11:09

Eén van onze drie katten heeft sinds kort bedacht dat het behang toch de lekkerste plek is om aan te krabben.
We hebben een krabpaal en een krabton.
Iedere keer blokkeer ik de plek bij het beschadigde behang zodat ze er niet meer goed bij kan.
We hebben op de favoriete plekken krabplankjes opgehangen en die zelfs met kattenkruid bestrooid.
De andere katten vinden dat geweldig!
Behalve die ene kat, die gaat rustig precies naast het plankje krabben.
Als ik haar op heterdaad betrap weet ze ook heel goed dat ze iets doet wat niet mag.

Hoe los ik dit op?
Iemand een goed idee?

Op zoek naar een leuke tas? Kijk hier eens; https://www.etsy.com/nl/shop/HeiltjeAar ... form-mcnav

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 11:14

Niet :') hier ook een kat die dat doet, ondanks een krabpaal, krabplank en krabton.
Heb het behang er uiteindelijk afgehaald en de muur gewoon geverfd :+

Duhelo
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Re: Kat krabt aan behang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 11:46

Hier idem. Hier krabben ze alledrie aan de stoelen (waar ze bij een PSSHT van ons wegschieten in alle richtingen, terwijl ze anders niet op die pssht reageren). en een kat krabt standaard op verschillende plekken aan de muur.
Zelfs een krabmat op die plek hangen helpt niet, dan gaat ze vrolijk aan de andere muur/hoek door ...

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-18 12:14

Ja, heel irritant!
Ik hoop nog wel een oplossing te vinden.

Heeft iemand ervaring met die Feliway sprays?
Werkt dat echt?

Op zoek naar een leuke tas? Kijk hier eens; https://www.etsy.com/nl/shop/HeiltjeAar ... form-mcnav

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:29

Wat raar dat die kat dat ineens zo bedacht heeft, het is al een volwassen kat? Lastig, want je hebt de belangrijkste dingen al toegepast (genoeg krabgelegenheid en onbereikbaar maken van de 'verkeerde' plek).

koeien op de weg...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:34

Onze oudere kat (die was komen aanlopen) krabde aan het behang en dat namen de kittens die we erbij namen helaas over. Je hebt van die cat-off spray maar die probeerde ik zo min mogelijk te gebruiken (alleen op dure meubels), daar raakte één van onze katten namelijk mega gestresst van (en ging dan midden in de kamer poepen). Onze oplossing was dus behang eraf en alles stucen/verven. De oude kat is inmiddels overleden maar ik ga het risico niet meer nemen.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-18 14:48

Ja, ze is drie jaar nu en sinds kort is ze hiermee begonnen.

Behang er af halen is een dingetje; we wonen in een particulier huurhuis, de huisbaas heeft het er voor de verhuur net allemaal netjes opgeplakt en gesaust.
Is ook van dat behang waar draadjes in zitten, dat krabt natuurlijk extra lekker.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:51

Geen ervaring met katten maar heb je de mogelijkheid om het tijdelijk niet bereikbaar te maken voor kat door gaas/alu folie of wat ook?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo, genoeg is genoeg.
Y; Dag oude man

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:53

Kanzi schreef:
Ja, ze is drie jaar nu en sinds kort is ze hiermee begonnen.

Behang er af halen is een dingetje; we wonen in een particulier huurhuis, de huisbaas heeft het er voor de verhuur net allemaal netjes opgeplakt en gesaust.
Is ook van dat behang waar draadjes in zitten, dat krabt natuurlijk extra lekker.

Dat is van dat dure spul dan of niet? Daar ben je dan mooi klaar mee -O- . Hopelijk vind je de juiste methode om je kat er weer vanaf te laten blijven.
Kan het zijn dat ze meer stress heeft?

koeien op de weg...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 17:29

Een kastje ervoor zetten?

Britta, ouwe taaie.Mijn kerstmutsje.Ze staat nog sterk in haar schoentje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-18 17:37

Er is de laatste 8 maanden niets veranderd waardoor ze meer stress zou kunnen hebben.
Ik probeer voor iedere gekrabte plek iets neer te zetten inderdaad, maar dan schuift ze gewoon een stukje op. Of pakt een nieuw stukje muur.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie