En misschien is er hier iemand met net genoeg frettenkennis óf iemand die weet waar ik wel terecht kan met mijn vraag.
Ik heb een fret, Hubble. Halfangora van nu 4 jaar ongeveer.
Sinds een paar weken lijkt hij een soort nies-aanvallen te hebben. Maar hij niest niet alleen, hij gilt ook hartverscheurend en gruwelijk. Het duurt altijd maar een klein minuutje, en daarna is hij knock-out. Ik zou bijna denken aan epilepsie, maar dat komt bij fretten bijna niet voor.
Ik ben er mee naar de dierenarts geweest, maar die geeft netjes aan er niet genoeg verstand van te hebben, en adviseerde me om verder te zoeken. Ik heb het daarna niet meer meegekregen of hij een aanval gehad heeft, dus ik dacht dat het ver over was.
Maar vannacht begon het weer. En nu in dusdanige mate dat ik hem vanuit de aanbouw tot boven in mijn slaapkamer kon horen. Ik ben naar beneden gevlogen, om daar inderdaad een knock-out fret te vinden.
Ik heb dus geen idee wat het is. De dierenarts ook niet, en ik weet niet waar ik met hem naartoe kan om er wel achter te komen. Hij lijkt verder gewoon wel in orde, behalve dus deze onregelmatige, kortdurende aanvallen.
Ik hoop op nuttige tips, misschien is er iemand die wat voor me kan betekenen