Wat voor duif is dit?

Moderators: Essie73, MirandaT, Ods, Warboel, Duhelo

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Colorado

Wat voor duif is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-18 08:53

Ok, ik kom echt nooit meer op bokt, maar ik zit met deze vraag en dacht waar zou ik die nou kunnen stellen? Met alle kennis die hier rondwaart dacht ik, ik probeer het gewoon. Ook al gaat het dan niet om een paard :D

Ik heb anderhalve week geleden ofzo 's nachts een duif gevonden, toen eerst in een kattenvervoerbak gezet met wat water en vogelvoer en hem in de ochtend meteen naar de vogelopvang gebracht. Daar zagen ze dat hij gewond was, dus blij dat ik hem gebracht had, maar ze zeiden eerlijk dat ze niet wisten of hij het ging redden. Nu vloog er gisteren dus een duif tegen mijn raam en het was precies zo'n duif. En nu vandaag weer, mijn raam was open en hij is gewoon op zijn gemakkie in mijn raam gaan zitten, praktisch binnen! Ik heb dit echt nog nooit gehad. En nu zie ik genoeg duiven rondvliegen in de stad, maar die hebben altijd witte plekjes en zwarte strepen en deze is eigenlijk helemaal grijs. Kent iemand deze soort toevallig? En kan die persoon me dan misschien ook vertellen hoe waarschijnlijk het is dat het dezelfde duif is?

Afbeelding

Afbeelding

Zomer, echt?

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 08:54

Turkse tortel, zou vast niet zelfde duif zijn. Lijkt een jonge duif van dit jaar zo op foto te zien

kerstmuts

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 08:55

Is een jonge (turkse) tortelduif.
Als ze volwassen zijn krijgen ze een zwarte rand in hun kraag.

Sometimes a majority only means that all the fools are on the same side. ;)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 08:56

Dit is een tortel inderdaad. Waarschijnlijk is het niet dezelfde duif, maar blijkbaar vinden ze het erg gezellig bij je.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 08:57

Dit lijkt een jong te zijn. Gezien de fikse snavel jlein koppie enorm lijf zou je zeggen houtduif. De vlekken verschijnen pas als ze volwassen zijn. Tortelduiven zijn fijn van bouw maar idd grijs helemaal zowat

Afbeelding

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo, genoeg is genoeg.
Y; Dag oude man

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 09:01

Idd,een jong dier net uitgevlogen is.

Er zijn altijd 2 jongen,en die vliegen dan ook op ongeveer hetzelfde moment uit.
Dus ofwel is het dezelfde duif,ofwel zijn broer of zus.

Qua duifsoort is de foto te ver om zekerheid te geven.
Kan een tortel zijn,maar evengoed een houtduif of zelfs bosduif.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-18 09:07

Ah, bokt stelt nooit teleur :D Bedankt allemaal!

Als ik zo kijk lijkt het inderdaad wel op een jonge houtduif, hij is inderdaad behoorlijk groot. Die andere was ook een jong inderdaad, dat zeiden ze bij de opvang. Broer en/of zus denk ik niet, ik vond die andere duif in een heel ander deel van de stad. Maar een verre neef is ook al heel leuk haha! Ik laat hem in ieder geval lekker zitten. Hij poept mijn hele vensterbank onder, maar dat maken we wel weer schoon :7

Ja ik zou wel dichterbij willen komen, maar wil hem niet laten schrikken!

Zomer, echt?

Pluttersput

Re: Wat voor duif is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:15

Is inderdaad een jonge houtduif. Hier toevallig net een getroffen van dezelfde leeftijd. Nog niet lang uitgevlogen, en ook nog niet zeker genoeg om weg te vliegen :)

15-03-2016 ^&+

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie