Pup ‘s nachts vaak eruit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:56

Bij ons hielp het om de bench afgedekt te houden (met een speciale benchcover), waardoor hij volledige rust had en geen prikkels van buitenaf. Nu is hij bijna 9 maanden en sinds onze vakantie afgelopen weekend is de cover er probleemloos afgegaan.

akishino
Berichten: 1872
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:05

Nikass schreef:
Akishino: uit jouw bericht maak ik op dat jouw pups niet alleen zijn snachts. En dat vind ik wel een groot verschil.


Als mijn oudje besluit om 's nachts ergens anders te gaan liggen, de woonkamer of hal bijvoorbeeld, dan is mijn pup wel alleen in de keuken.
Vroeger was ik weleens een weekend weg met een volwassen hond en dan was een pup ook alleen thuis, dat wil zeggen zonder soortgenoot.
Ik train alle honden vanaf het begin om zonder elkaar te zijn. Dus soms is mijn pup alleen thuis, neem ik mijn oudje mee en andersom ook.
Zoals ik zeg, ik vind dat ik een erg zelfstandig (en voor mij) makkelijk ras heb en ik ben zelf behoorlijk "no nonse" en nuchter, dus dat zal zeker meespelen.

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:05

Altijd leuk puppy's en alle tips.
Vooral goed naar je hond kijken en hoe je er zelf mee om wilt gaan.

Bij mijn pup (ze is nu 7,5) ben ik begonnen met benchtraining. Wat een hel was dat, dus daar ben ik na een half uur mee gestopt. Het paste niet bij mij en ook niet bij mijn teefje. Dus ik heb de eerste twee weken bij haar in de slaapkamer op de bank geslapen. Hier elke twee uur naar buiten met haar om de behoefte te doen en dit elke dag een beetje uitbreiden.
Mijn hond heeft op 1 keer na (de eerste dag dat ze er was) nooit haar behoefte in huis gedaan en geeft het keurig aan als ze echt heel nodig moet (met diarree e.d.)

Na een week op twee sliep ze ook gewoon een nachtje door. Dit betekende wel laatste ronde om twaalf uur en 6 uur in de ochtend weer naar buiten.

akishino
Berichten: 1872
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:11

mag schreef:
Nee overdag maar een paar x ‘s nachts juist heel veel. Vandaag overdag zelfs nog niks, alleen vanmorgen om 6u toen we opstonden. Ik denk niet dat t uit angst of stress is. Hij gaat graag in de bench en oogt niet angstig. Ook wordt het erger (we moeten er vaker uit) ipv minder.


[ [url=m/X5kpea.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een scheetje!
Wat kan helpen als de darmen van slag zijn door ontwormen/enten/voerwisseling is probiotica. Ik heb probiotica (van puur) in huis wat ik mijn pup geef voor en na ontwormen en toen ik de overstap naar ander voer maakte.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:21

Ook ik denk een combi van beiden.
Hij roept, jij komt! Joepie! Kan ik gelijk wel even mijn behoefte doen.
Leren ophouden is ook training.

Ik zou ook proberen het laatste rondje rond 23.30 te doen, dan evt 1x rond een uur of 3.00 en daarna pas in de vroege ochtend weer.
Da moet hij kunnen hoor maar het zal wel even wennen zijn. Net als kindeen zal hij ook een dag-nachtritme moeten creëren.

Ik heb nog nooit een pup gehad die er 5x per nacht uit moest!
Ben benieuwd TS!

KimD

Berichten: 20417
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:39

mag schreef:
Dat hij in de bench zit wil niet zeggen dat hij alleen zit. ‘S nachts is hij inderdaad alleen, overdag ligt hij naast mij in de bench of gewoon op de vloer. We hebben ook jonge kinderen en in de bench is zijn plekje waar hij rust heeft en de kinderen hem met rust moeten laten. Ik werk vanuit huis dus pup is bijna nooit alleen thuis (tot nu toe alleen om boodschappen te doen).


Super dat je dit doet! Dat gaat bij zoveel gezinnen fout, terwijl een bench daar zo'n makkelijk hulpmiddel voor is. +:)+

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Pup ‘s nachts vaak eruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:58

Ik heb niet alles doorgelezen maar de voeding heeft inderdaad veel invloed op de hoeveelheid ontlasting.
Misschien een tijdje vers vlees geven? Dit heeft een hoge verteerbaarheid en je pup zal dan minder ontlasting hebben. Kijk wel dat je een volledige vers vlees maaltijd aan hem geeft zodat hij niets te kort komt :)

Leukerdje is het wel hoor!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 21:32

Een pup is gewoon nog een baby en heeft geen controle over zijn blaas.
Het is dus erg zielig als er van hem verlangt wordt dat hij het maar moet ophouden.

Zelf heb ik 2 honden, de ene is een herplaatser dus die was al zindelijk, de ander is als pup gekomen en ik kan je vertellen dat het een hele klus was.
Nou is dat wel een wolfhond en die kunnen over het algemeen wat later zindelijk zijn.
In het begin zette ik de wekker om de zoveel uur, uiteindelijk ben ik overgestapt op " als ik hem hoor ga ik eruit ".
En uiteindelijk was hij zindelijk en kon hij het op houden.

Geef het de tijd, ze zijn nog zo jong.

Mijn honden krijgen overigens ook vers, scheelt veel in ontlasting.

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Re: Pup ‘s nachts vaak eruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 07:06

Afgelopen nacht heeft hij geslapen van 22u tot 6u. Vandaag maar een voorraad kvv halen. Kijken of het de komende nachten ook zo gaat.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 07:12

mag schreef:
Afgelopen nacht heeft hij geslapen van 22u tot 6u. Vandaag maar een voorraad kvv halen. Kijken of het de komende nachten ook zo gaat.


Wat goed! En je had hem nu weer terug op de KVV sinds gisteren?

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Re: Pup ‘s nachts vaak eruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 07:22

‘S ochtends had hij nog brok op maar ‘s middags en ‘s avonds inderdaad weer kvv. Hij had overdag ook geen ontlasting. Nu komende tijd maar weer kvv geven kijken hoe dat gaat. Hij wordt vandaag ook geënt dus dat kan ook weer invloed hebben.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 07:23

Hopelijk is dat zo!! Zou wel heel snel zijn!

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 08:47

mag schreef:
Hij is nu gewend aan Kivo en Farmfood rund. Ik zou over willen gaan naar Duck of Naturis.

Je kunt alle merken kvv gewoon geven en wisselen met elkaar geen punt. Het enige dat je misschien moet bekijken mocht hij of naturis of duck anders reageren dan kan er bv een iets andere samenstelling zijn naar dat is hier nooit een punt.
Bv iets meer bot of iets meer spiervlees of juist iets minder. Maar normaal kun je bij kvv gewoon wisselen van merken of merken afwisselen.
Let wel op het is een pup dat de kvv genoeg calcium bevat want niet iedere kvv is geschikt voor puppen Succes

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 09:08

Ik vind naturis te fijn gemalen, en is zonder groenten. Duck vonden mijn honden wel lekker, zit wel een klein percentage graan in.
Carnibest vind ik zelf de beste kvv, maar is wel behoorlijk duur.

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 09:09

Billy schreef:
Je pup is keurig zindelijk, hij geeft netjes aan dat hij eruit moet. Je mag in je handen knijpen dat hij het zo netjes aangeeft. Pas als hij ipv plassen en poepen gaat spelen is het tijs om wat strenger te zijn. Het is nog een baby, hij doet het hartstikke goed dus wees er gewoon blij mee.


Dit dus!
Ons hondje gaf helemaal niets aan en wilde ook helemaal niets buiten doen.
Kon uren buiten en als ik binnen kwam liet hij meteen alles lopen.
Is echt een hels karwei geweest om hem zindelijk te krijgen en als ik heel eerlijk ben is het nooit helemaal gelukt.
Als hij nu een keer moet poepen dan geeft hij niets aan en probeert hij een plekje te vinden uit ons oog..
Inmiddels kan ik zijn gedrag als geen ander lezen dus zie ik dat hij iets moet en gaan we naar buiten.
Nu hebben we gelukkig maar een hondje van 2,8kg dus als hij een keer een ongelukje heeft is het zo weg maar vervelend is het wel.
Hij gaat overigens zeker 6x per dag uit waarvan 1x naar het bos dus dat is het zeker niet :D

Dus knijp in je handjes dat hij het aangeeft. Geef zijn darmpjes even de tijd.. hij gaat zich echt wel minder melden.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 09:35

mag schreef:
‘S ochtends had hij nog brok op maar ‘s middags en ‘s avonds inderdaad weer kvv. Hij had overdag ook geen ontlasting. Nu komende tijd maar weer kvv geven kijken hoe dat gaat. Hij wordt vandaag ook geënt dus dat kan ook weer invloed hebben.


Overleg het eens met je dierenarts. Je bent er toch voor het enten.

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Re: Pup ‘s nachts vaak eruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-18 20:51

Sinds we weer terug zijn op kvv heeft hij iedere nacht doorgeslapen, en is zijn ontlasting ook beter. Het was dus toch het voer. De da gaf aan dat brok beter is dan kvv omdat in kvv t lastiger is de goede voedingstoffen te mengen/bepalen.
Uiteindelijk wil ik ook wel over naar brok, nu even uitvogelen welke...

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:23

Ik zou alles even op zijn tijd doen.
Er zijn vele puppen groot geworden op kvv, die van jou komt er ook wel. Eerst zorgen dat je de zindelijkheid goed bevestigd 'snachts en alle entingen/ontwormingen achter de rug zijn. Kun je daarna weer rustig afbouwen naar brokken :)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Pup ‘s nachts vaak eruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:24

KVV is tegenwoordig gelukkig heel goed compleet te krijgen, ik hoef echt niet moeilijk te doen.
Super dat het nu wel goed gaat, je kan inderdaad altijd nog op een andere brok over.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Pup ‘s nachts vaak eruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:31

Wat je dierenarts zegt is banketstaaf koek. Maar snap ook als je brok geven gewoon makkelijker en fijner vind kijk voor brok die bijna kvv is orijen acana

ashley1

Berichten: 2619
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Re: Pup ‘s nachts vaak eruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:38

Stille meelezer hier, fijn dat je pup het nu beter doet!
Wat je DA zegt is geen waar hoor, de naam KVV zegt het al: kompleet vers voer, hier zit alles dus al in (en in de juiste verhoudingen).
Als je zelf echt vlees gaat samenstellen moet je wel goed oppassen en puzzelen, maar KVV kun je rustig voeren hoor.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Pup ‘s nachts vaak eruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 01:00

Wij hadden een pup van een groot ras die bij zijn fokker al kvv kreeg.Kwam goed uit ik voerde dat toch al.Dus we hebben dat verder gevoerd.
Hij is onder tussen kampioen geworden en een echte reu.We hebben hem laten rontgen want hij kreeg aanvragen voor dekreu en er is niks mis met hem picobello.In tegendeel tot mijn andere 2 honden op royaal canin puppybrok groot gebracht die konden allebei onder het mes voor lpc.
Dus mijn volgende pup gaat toch echt op kvv.

Op zich heb ik niks tegen brok,mijn honden gaan mee naar buitenland in een camper en dan neem ik ook brok mee ,als ik op wedstrijd gaat heb ik ook brokken bij.Ben beslist niet antibrok.Maar dat ze het op kvv slechter doen ben ik het niet mee eens.