We willen graag een wat kleinere hond, een ruwharige teckel charmeert ons heel erg, alleen hoor je vaak rugklachten bij dit soort hondjes en kunnen ze beter niet traplopen. Nu wonen wij in een huis met drie verdiepingen

Even iets over ons:
Wij zijn een stel van 24 en 29 jaar. Mijn vriend werkt fulltime (hier om de hoek) en ik zit in de ziektewet dus werk niet. Ik zal waarschijnlijk nooit meer fulltime gaan werken en het komende jaar waarschijnlijk nog niet geschikt om te werken, daarna zal ik rustig gaan opbouwen.
Mijn vriend heeft bij zijn ouders altijd (grote) honden gehad en opgevoed. Ik heb niet eerder een hond gehad, maar wel veel honden uitgelaten vroeger als bijbaantje en ik ben met dieren.
We wonen in een ruim huis met drie verdiepingen, die in verbinding staan door een open trap.
We hebben een ruime tuin die we voor de hond willen omheinen zodat hij lekker buiten kan lopen hier.
We hebben een kat van drie jaar oud, die niet bang aangelegd is.
Wat we zoeken is een kleine hond, ruwharig, kortharig of halflangharig. Langharig vinden we niet zo.
We zijn echt opzoek naar een klein hondje dat mooi in verhouding is. Chihuahua's, shih tzu's keeshonden, buldogs en dergelijke zijn wij niet zo'n fan van. We willen graag echt een stoer hondje.
De hond mag actief zijn, maar niet te druk.
Voorbeelden van rassen die we leuk vinden:
Ruwharige Teckel
Basset fauve de Bretagne
Zweedse Herder
Wie oh wie kan ons adviseren?