Ja - ik weet dat je jonge vogels met rust moet laten, en dat doe ik normaal altijd. Echter deze keer was het anders.
Birdy was al de hele middag doelloos aan het rond lopen op de parkeerplaats van mijn werk. Wegens hitte zocht die schaduw op, en dit was net aan de ingang van het gebouw en naast de uitrit. Rond 16:30 verlieten de eerste mensen hun werk, en was risico om doodgereden de worden erg groot. Intussen zat het dier al de hele middag in het hitte zonder water. Mama vogel niet te vinden en dit alles in het midden van een industrie terrein.
Dierenambulance hebben we natuurlijk eerst proberen te bellen, maar die namen niet op.
Dus meegenomen naar huis. Beestje zit nu in een grote doos in mijn trapkast (open met horrengaas erop), met een bakje water en wat graantjes. Ziet er goed uit, en begon meteen te drinken en zijn veren goed te leggen.
Mogen probeer ik weer te bellen. Intussen zit ik wel met een wilde vogel in huis

Ik heb gelezen dat je gevonden vogels eigenlijk geen eten en drinken mag geven wegens verslikkings gevaar, maar deze is bijna volwassen dus het kan volgens mij geen kwaad?
Enig idee wat voor vogel dit is zodat ik de juiste voeding kan geven?
Uiteraard laat ik het dier zo veel mogelijk met rust.
Alle tips welkom. Dat ik had moeten laten zitten, en dat er elke dag vogels sterven weet ik wel...echter een groot verschil tussen weten dat het zo is, en het laten gebeuren voor je ogen. Ik ben zwak, ik weet