Wat doen jullie met dit weer voor de (huis)dieren.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 16:41

Kan het hier ook wel vragen ipv eigen topic. Mijn hond is een aparte, ze wil dus echt de hele dag in de zon liggen bakken. Ik moest er altijd wel om lachen maar met deze hitte vind ik het ook wel erg ongezond.. ze gaat wel af en toe in de schaduw (of zwemmen) maar het liefst de hele dag in de zon.. zouden jullie dat remmen of zeggen lekker zelf weten? Ze weet heel goed wat ze doet.


En ach hier binnen in me apartement is het nu 31,7, lekker in je mand gaan liggen :z


Afbeelding

Afbeelding

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 17:04

LieveLoes schreef:
Even een schopje... wat doen jullie met je hamster? Die van mij hijgt echt enorm. Ik had al een coolpack in een handdoek geprobeerd maar daar doet ze niets mee... ik ben echt bang dat ze het begeeft


Een bevroren fles met water in de kooi leggen, dit zorgt ervoor dat de temperatuur in de kooi ook daalt. En misschien koude komkommer voeren?

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 17:08

Jester_ schreef:
Kan het hier ook wel vragen ipv eigen topic. Mijn hond is een aparte, ze wil dus echt de hele dag in de zon liggen bakken. Ik moest er altijd wel om lachen maar met deze hitte vind ik het ook wel erg ongezond.. ze gaat wel af en toe in de schaduw (of zwemmen) maar het liefst de hele dag in de zon.. zouden jullie dat remmen of zeggen lekker zelf weten? Ze weet heel goed wat ze doet.


En ach hier binnen in me apartement is het nu 31,7, lekker in je mand gaan liggen :z


[ [url=m/DuYGqO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nUta0k.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zou haar hier wel tegen beschermen. Beter voorkomen dan genezen :) En ja, sommige honden kunnen prima zelf beslissen wanneer en hoelang ze in de zon kunnen liggen, maar met deze warmte zou ik het toch in de gaten houden. Als ze graag in de zon wil liggen, prima, maar na een halfuur weer de schaduw in oid. En in de gaten houden dat ze voldoende drinkt.

Ze ziet er trouwens super uit, en leuke foto in het badje! :D

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 17:14

Jester_ schreef:
Kan het hier ook wel vragen ipv eigen topic. Mijn hond is een aparte, ze wil dus echt de hele dag in de zon liggen bakken. Ik moest er altijd wel om lachen maar met deze hitte vind ik het ook wel erg ongezond.. ze gaat wel af en toe in de schaduw (of zwemmen) maar het liefst de hele dag in de zon.. zouden jullie dat remmen of zeggen lekker zelf weten? Ze weet heel goed wat ze doet.


En ach hier binnen in me apartement is het nu 31,7, lekker in je mand gaan liggen :z


[ [url=m/DuYGqO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nUta0k.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wij hebben een am bull x am staff kruising die de hele dag in de zon voor pampus ligt. Op het heetst van de dag wel onder een struik in het zwarte zand. Er staan op het erf vier waterbakken en die weet hij te vinden. Ik laat hem maar, hij vindt het echt een straf als ik hem in de bijkeuken of op stal leg.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Wat doen jullie met dit weer voor de (huis)dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 17:23

Ja dat vind zij dus ook. Dan kijkt ze me echt aan of ik wel goed bij me hoofd ben. Ze heeft echt haar rondje. 10 min zon, slon water, 2 min schaduw en weer door :') ze is er heel druk mee maar denk soms echt of ze niet spoort

Paardenfann4
Berichten: 1342
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Wat doen jullie met dit weer voor de (huis)dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 17:29

Honden raken snel oververhit en kunnen hun warmte niet kwijt. Ik zou ze echt uit de zon houden. Soms weten ze gewoon niet dat het slecht voor ze is. Het is echt veel te warm om in de felle zon te liggen. Dus tegen zichzelf beschermen lijkt me zeker niet overbodig. Ik laat mijn hond zeker niet in de volle zon liggen.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 17:53

Giolli schreef:
Heeft er iemand nog tips voor kippen?

Onze kippen waren daar altijd zelf heel handig in. Die groeven gewoon een gat en gingen lekker in de koele aarde liggen :))

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Wat doen jullie met dit weer voor de (huis)dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 18:01

Ja, dat doen die van ons ook! Alleen zijn ze zo aan het hijgen dat ik maar met ze te doen heb. ;(

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Wat doen jullie met dit weer voor de (huis)dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 19:08

Het hondje van mijn ouders ligt ook het liefst de hele dag in de kokend hete zon te bakken, het is een lhasa apso. Mijn moeder houdt hem wel binnen in de airco want dat gekke ding blijft echt te lang liggen.

Mijn cavia's staan bij mij in de slaapkamer in de airco omdat het binnen vandaag weer te warm was geworden.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Wat doen jullie met dit weer voor de (huis)dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 21:01

De kippen op mijn werk, worden de stallen via het dak gekoeld en beneveld (of hoe je het ook zegt) en voor de rest gewoon met rust laten.
Veel water drinken ze nu en wij zijn op tijd met afronden voor de grootste hitte zodat ze rust hebben.
Ik zie inderdaad veel kippen 'badderen' op de grond voor de koelte.
Zorg ook voor veel schaduw en meer kun je niet doen