hond ontsnapt steeds en zoekt andere honden op

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:37

xTinkertje schreef:
antje_vip schreef:
Ik denk juist WEL dat een 2e hond een oplossing is. Hondlief geeft duidelijk iets aan, namelijk dat hij zich verveeld en/of andere honden mist. Het zijn wel groepsdieren!


dat denk ik dus ook :o

Misschien gek hoor, maar ik krijg het idee dat je alleen maar wil horen dat je er inderdaad een tweede hond bij moet nemen. Je verantwoordelijkheid nemen dat je je hond niet laat ontsnappen lijkt je niet erg te interesseren.

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:56

Als je er een hond bij wilt (moet je willen, tijd/geld genoeg?) als je hond sociaal is, is dat fijn voor haar
Maar zoals hier al heel vaak wordt gezegd en waar niet op wordt gereageerd, zorg eerst dat je tuin op orde is. Dat je hond kan ontsnappen is kwalijk, leuk dat ze hoog kan springen maar dat is gewoon op te lossen..
Voor hetzelfde geldt gaat het een keer fout

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: hond ontsnapt steeds en zoekt andere honden op

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:59

Als je al je verantwoordelijkheid voor 1 niet kan nemen zou ik er zeker niet nog 1 bij nemen. Gewoon zorgen dat je je tuin fatsoenlijk omheind hebt zodat de hond er niet uit kan.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:07

Volgens haar profiel is ze 14.... oftewel ze hoopt zo papa en mama te overtuigen om nog een hond erbij te nemen :')

Brainless

Berichten: 29746
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:12

xTinkertje schreef:
antje_vip schreef:
Ik denk juist WEL dat een 2e hond een oplossing is. Hondlief geeft duidelijk iets aan, namelijk dat hij zich verveeld en/of andere honden mist. Het zijn wel groepsdieren!


dat denk ik dus ook :o

Ik had 3 honden thuis en 1 ervan liep altijd (als hij de kans had om te ontsnappen) naar de hond van de buren om daar te buurten.
Die vond hij gewoon leuker dan de honden thuis denk ik (ondanks dat ze super samen konden).
Dus een 2de hond hoeft er niet voor te zorgen dat een hond niet naar een ander vriendje gaat als ze dat eenmaal gedaan hebben.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 15:37

Je verantwoordelijkheid nemen, en je tuin fatsoenlijk afmaken. Als ze weg loopt tijdens het wandelen niet los laten.. Niet alle honden zijn er van gecharmeerd een loslopende hond tegen te komen tijdens het uitlaten.

Mizora

Berichten: 18100
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:13

Begin met de omheining op orde maken, en als ze niet meer kan ontsnappen, kan je altijd nog er een andere hond bij nemen.

Overigens staat er voldoende beweging, maar tegelijkertijd loopt ze blijkbaar voornamelijk vast en staat er nergens hoeveel kilometer of uur ze werkelijk per dag loopt. Voldoende beweging is nogal een ruim begrip.