Ik heb een grotere kamer gekregen in mijn ouderlijk huis en het lijkt mij heerlijk om hier visjes te hebben. Vroeger heb ik de welbekende goudvis in een kom, foei!, gehad en later ook guppen die toen op een voor ons 'mysterieuze wijze' overleden. Alles bij de dierenwinkel vandaan inclusief onze 'kennis'. Dat wil ik nu dus even rigoreus anders aanpakken

Graag wil ik voorop stellen dat als straks blijkt dat ik geen guppen kan houden om wat voor reden dan ook, dat ik dat ook niet zal doen.
Goed, ik heb dus minimale ervaring met vissen, maar heb me nu op diverse sites ingelezen. Ik heb plek voor een aquarium van ongeveer 70 x 30 x 30 cm met dus een inhoud van ongeveer 60 liter.Voor zover ik nu weet kan ik daar maximaal 10 guppen inhouden, correct? Hier zou een verdeling van ongeveer 2/3 mannen en 8/7 vrouwtjes ideaal zijn, correct?
Welk (beginners) aquarium kunnen jullie mij aanraden en waar kan ik deze kopen? Ik wil graag investeren in een goed (makkelijk?) aquarium, maar het moet geen fortuin kosten.
Ik lees dat ik een luchtpomp, waterfilter en verlichting nodig heb, in hoeverre is dit van groot belang voor een goed leven van de guppen? Wat heb ik nog meer nodig aan steen, plantjes etc.?
Heeft iemand een site naar hoe je een aquarium opstart? Vroeger toen ik dus de goudvis had en daarna de guppen deden we ze er, ontwetend, meteen in

Tot slot, waar kan ik het beste mijn guppen halen? Is een intratuin bijvoorbeeld verantwoord of is een speciaalzaak toch echt beter?
Ik hoor graag of ik nu maar alvast mijn plannen kan stopzetten of dat ik op de goede weg zit!