Jouw dier en vooroordelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33816
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:04

Mijn 5 hamsters op 19m2 in een hamsterkast van 200x60x236 :))

“Ga je toch niet mee naar de dierenarts trap ze gewoon dood.”
“Zo’n klein kooitje is toch genoeg”
“Kan je toch niks mee”
“Hamsters zijn dom”

Er was er laatst 1 ontsnapt die zat in een pantoffel naast het bed te wachten. Tot we wakker werden toen ging ze aan het bed krabben omdat ze terug wilde. 27 gram, half hamste half hond. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ze hebben zelfs 800+ volgers op insta, zie onderschrift! :D

Stirrup

Berichten: 482
Geregistreerd: 12-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:26

Super gaaf die kast! Heb zelf een grote, (toen ik hem kocht) vrij prijzige kooi voor mijn ratjes, vinden mensen ook vaak onzin.. :')

Hier ook nog een shar-pei x rottweiler kruising, daar hebben mensen ook gauw voordelen over. Laatst zagen we een meneer met friese stabij pup, en die leek ons te ontlopen - gauw de andere kant op, etc. - maar even later rende die pup dus naar onze hond toe om te spelen. Vond de onze alleen maar leuk. "O ja ik dacht rottweiler.. Dan weet je het maar nooit he". Als ie gevaarlijk zou zijn zou ik ten eerste al niet op zo'n druk tijdstip gaan wandelen, en al helemaal niet los of aan een lange lijn. :')

Wel laat ik hem altijd even naast lopen of zet ik hem vast wanneer er andere honden langs komen, maar dat is dan meer uit beleefdheid. Hangt ook een beetje af van wat voor energie de tegenligger uitstraalt en of deze hond zelf ook aangelijnd word of niet.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:31

Trap ze gewoon dood? Mensen zijn niet wijs.
:r

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:37

Van mijn chihuahua denken mensen altijd dat het zo'n blafferig enkelbijtertje is. Ze blaft nooit, echt nooit, en is heel erg rustig. Maar nee zo'n 'blafferig poedersuiker' vinden ze niks :+

Kwam laatst mensen tegen met een hele grote gespierde amerikaanse bulldog. Ze hadden hem aan de riem, dus ik deed mijn hond ook aan de riem toen ik passeerde. Je zag aan hun blikken dat ze al dacht van 'weer zo'n iemand die er bang voor is.' Dus toen ik langsliep maar gezegd dat ze een prachtige hond hadden. Konden ze wel waarderen. Ook uitgelegd dat ik mijn hond gewoon altijd vast doe als ik een ander tegenkom die aan de lijn zit, wat voor hond het ook is. Maar hij was braaf, alleen niet altijd goed luisterend. Mijn hond weer los en ze hebben even gespeeld.

JesdaJinn

Berichten: 10455
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:38

Hier ook.

Eerder liep ik altijd wel eens om en om met de honden over de markt.
Met mijn Duitse Herder had ik altijd zeeen van ruimte en als ik met mijn Border Collie liep dan durfden mensen hem wel es gewoon aan te raken. Hij vreet geen mensen op maar hij vindt het minder fijn en mijn DH vindt alles best.

Zo was er eens een gezin met 2 redelijk jonge kinderen en die wilde graag hondjes aaien. Ze kwamen niet uit de buurt want ze hadden een totaal anders accent. Toen vroeg de vader of ze de hond mochten aaien. Wijzend naar de Border Collie. Toen zei ik dat ze dan beter de Herder konden aaien. Die vader maakte hele grote ogen en legde toen het verhaal uit en ze zagen direct dat de Herder het fijner vond en dat de BC er een beetje verlaten bij stond.

Tegenwoordig neem ik ze niet meer mee want mensen kijken nergens meer na ^

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:47

Mijn fjorden en Shet zijn dik, sloom en saai.

Eigenlijk zijn ze alle drie slank, sportief en hebben alledrie een heel eigen mening. :')

Mijn cavia’s zitten de hele dag in een hoekje.

Maar eigenlijk zijn ze super actief, de hele dag aan het spelen, overal op klimmen en rennen.

De vooroordelen over mijn hond zijn allemaal waar trouwens. Het is een Friese Stabij en hij is super lief, druk, gek op kinderen, zwemmen, jagen en super gek op andere honden.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:52

Stirrup schreef:
Als ie gevaarlijk zou zijn zou ik ten eerste al niet op zo'n druk tijdstip gaan wandelen, en al helemaal niet los of aan een lange lijn. :')


Maar dat jij je verantwoordelijkheid neemt weet toch niemand? Genoeg mensen wiens hond wel aanvalt en toch laten ze hun agressief dier gewoon los lopen, of aan de flexilijn waar ze dan weer niet mee kunnen werken, of hun hond sleurt hun gewoon de straat over...

Valt mij ook op dat mensen met 'gevaarlijke' honden al snel dingen persoonlijk opvatten. Als iemand de straat oversteekt komt het door hun 'gevaarlijke' hond, als iemand zijn hond aanlijnt komt het ook door hun 'gevaarlijke' hond.
Wat nu als die mensen gewoon in het algemeen schrik hebben van honden, of hun hond zelf niet met andere honden kan en ze daarom oversteken? Of dat ze gewoon aanlijnen uit beleefdheid of voorzorg omdat ze jouw hond niet kennen?
Dan kan je nog zeggen 'hij doet niks', maar hoeveel mensen hebben dat al te horen gekregen om dan vervolgens twee honden uit elkaar te mogen trekken?
Ik zou dan ook niet zomaar op een vreemde vertrouwen dat zijn/haar hond echt niks doet.

Als ik met mijn oppashond in het bos wandel en ik kom een loslopende hond tegen wacht ik ook tot de eigenaar hem aanlijnt of hem strak naast hem laat lopen. Ja, er zullen waarschijnlijk genoeg stafford eigenaren geweest zijn die zich gediscrimineerd gevoeld hebben. :+ Niet mijn probleem, veiligheid van mijn hond gaat voor. Dat mensen zich dan blijkbaar beledigt voelen omdat ik hun ras zou veroordelen dan is dat maar zo. (Gaat hier overigens niet over een losloopgebied. Maar aangezien er hier in België zo weinig zijn heb ik er niet zoveel problemen mee, maar je hond even aanlijnen als je iemand tegenkomt is het minste wat je kan doen vind ik.)

Maar enkele voorbeelden uit dit topic gaan waarschijnlijk echt om het ras zelf (zoals dat kindje dat de hond aaide waarvan de oma dacht dat het een labrador was), maar bij andere situaties insinueren mensen gewoon dat het gaat om hun ras.
Zo was ik ook eens met mijn oppas mechelaar aan het wandelen en toen zei een kind tegen haar moeder 'Wat een vies beest' of iets in die aard. :') Of het daarom per se om het ras ging, wie zal het zeggen, er had evengoed een labrador kunnen lopen en dan had ze het nog een vies beest kunnen vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:58

Mijn herder is vies en geel.. Toen ik hem kreeg zei er serieus iemand dat je wel kon zien dat hij in een kennel gezeten had, die viezigheid zat in zijn vacht..
Mijn herder heeft wildkleur..

Mijn Chi's zijn dan weer van die truthondjes waar je niks mee kan.
Die truthondjes lopen gewoon 2 uren mee door het bos te banjeren. Mijn teefje heeft normaal gesproken dan wel weer een hekel aan nat weer en viezigheid maar dat kan mijn reutje niks schelen. Hij loopt ook gewoon los waar het kan en is er sneller dan mijn herder als ik hem roep.

Afbeelding

xDarkness

Berichten: 481
Geregistreerd: 03-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 19:06

DezeNaam schreef:
Stirrup schreef:
Als ie gevaarlijk zou zijn zou ik ten eerste al niet op zo'n druk tijdstip gaan wandelen, en al helemaal niet los of aan een lange lijn. :')


Maar dat jij je verantwoordelijkheid neemt weet toch niemand? Genoeg mensen wiens hond wel aanvalt en toch laten ze hun agressief dier gewoon los lopen, of aan de flexilijn waar ze dan weer niet mee kunnen werken, of hun hond sleurt hun gewoon de straat over...

Valt mij ook op dat mensen met 'gevaarlijke' honden al snel dingen persoonlijk opvatten. Als iemand de straat oversteekt komt het door hun 'gevaarlijke' hond, als iemand zijn hond aanlijnt komt het ook door hun 'gevaarlijke' hond.
Wat nu als die mensen gewoon in het algemeen schrik hebben van honden, of hun hond zelf niet met andere honden kan en ze daarom oversteken? Of dat ze gewoon aanlijnen uit beleefdheid of voorzorg omdat ze jouw hond niet kennen?
Dan kan je nog zeggen 'hij doet niks', maar hoeveel mensen hebben dat al te horen gekregen om dan vervolgens twee honden uit elkaar te mogen trekken?
Ik zou dan ook niet zomaar op een vreemde vertrouwen dat zijn/haar hond echt niks doet.

Als ik met mijn oppashond in het bos wandel en ik kom een loslopende hond tegen wacht ik ook tot de eigenaar hem aanlijnt of hem strak naast hem laat lopen. Ja, er zullen waarschijnlijk genoeg stafford eigenaren geweest zijn die zich gediscrimineerd gevoeld hebben. :+ Niet mijn probleem, veiligheid van mijn hond gaat voor. Dat mensen zich dan blijkbaar beledigt voelen omdat ik hun ras zou veroordelen dan is dat maar zo. (Gaat hier overigens niet over een losloopgebied. Maar aangezien er hier in België zo weinig zijn heb ik er niet zoveel problemen mee, maar je hond even aanlijnen als je iemand tegenkomt is het minste wat je kan doen vind ik.)

Maar enkele voorbeelden uit dit topic gaan waarschijnlijk echt om het ras zelf (zoals dat kindje dat de hond aaide waarvan de oma dacht dat het een labrador was), maar bij andere situaties insinueren mensen gewoon dat het gaat om hun ras.
Zo was ik ook eens met mijn oppas mechelaar aan het wandelen en toen zei een kind tegen haar moeder 'Wat een vies beest' of iets in die aard. :') Of het daarom per se om het ras ging, wie zal het zeggen, er had evengoed een labrador kunnen lopen en dan had ze het nog een vies beest kunnen vinden.


Ik met mijn ''HR'' hond ben het wel met je eens hoor. Ik neem mijn CC overal mee naar toe, mee naar restaurants (waar dat toegestaan is) naar het bejaardentehuis, noem maar op. Als ze bv op een terras zit en er zitten mensen direct naast een tafeltje naast ons, vraag ik altijd of ze geen schrik hebben/last hebben. Zo ja, zoek ik een ander plekje. Mensen die schrik hebben voor haar blijf ik uit de buurt, honden die lelijk doen/uitlokken, blijf ik uit de buurt. Mensen die mijn hond uitdagen (want dat is echt geweldig leuk, zo'n grote hond uitdagen totdat ie uit zn pan gaat) blijf ik uit de buurt, al zou ik m soms het liefste loslaten (niet dat er wat zou gebeuren, de sul) :+

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 19:18

DezeNaam schreef:
Stirrup schreef:
Als ie gevaarlijk zou zijn zou ik ten eerste al niet op zo'n druk tijdstip gaan wandelen, en al helemaal niet los of aan een lange lijn. :')


Maar dat jij je verantwoordelijkheid neemt weet toch niemand? Genoeg mensen wiens hond wel aanvalt en toch laten ze hun agressief dier gewoon los lopen, of aan de flexilijn waar ze dan weer niet mee kunnen werken, of hun hond sleurt hun gewoon de straat over...

Zulke honden met wapperbaasjes lopen hier genoeg, je ziet aan de houding dat ze geen gezellige bedoelingen hebben.
Als ik mijn hondje dan afblok of terug het huis in slinger ben ik degene die discrimineert of niet wijs is.

Anderzijds is het ook heel normaal om je loslopende hond gezellig op andere honden af te laten denderen, erg fijn maar mijn hondje is te kwetsbaar voor stuiterlabradors en het logeerhondje is niet zo lief als hij aangelijnd is.
Ik ga momenteel dus om 6u naar het park ipv 's avonds, dan kunnen die van mij even ongestoord loslopen.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 19:28

Al mijn vogels schijnen aan een ketting te leven.
Afbeelding

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-18 19:40

Wow wat gaaf. Mag je die vogels zomaar houden?

Stirrup

Berichten: 482
Geregistreerd: 12-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 19:54

lor1_1984 schreef:
DezeNaam schreef:

Maar dat jij je verantwoordelijkheid neemt weet toch niemand? Genoeg mensen wiens hond wel aanvalt en toch laten ze hun agressief dier gewoon los lopen, of aan de flexilijn waar ze dan weer niet mee kunnen werken, of hun hond sleurt hun gewoon de straat over...

Zulke honden met wapperbaasjes lopen hier genoeg, je ziet aan de houding dat ze geen gezellige bedoelingen hebben.
Als ik mijn hondje dan afblok of terug het huis in slinger ben ik degene die discrimineert of niet wijs is.

Anderzijds is het ook heel normaal om je loslopende hond gezellig op andere honden af te laten denderen, erg fijn maar mijn hondje is te kwetsbaar voor stuiterlabradors en het logeerhondje is niet zo lief als hij aangelijnd is.
Ik ga momenteel dus om 6u naar het park ipv 's avonds, dan kunnen die van mij even ongestoord loslopen.


Dat is ook wel weer zo, onbegrijpelijk zulke mensen.. Af en toe vergeet ik even hoe verhufterd/asociaal vele mensen zijn omdat het voor mij vanzelfsprekend is dat je rekening houdt met andere mensen en hun dieren. :')

Wij hadden vroeger thuis een niet zo heel vriendelijke mechelaar, althans niet naar mensen buiten het gezin om, wij pasten het uitlaten daar toch echt wel op aan. Rustigere tijdstippen, extra oplettend zijn. Moet zeggen dat het niet ideaal is, maar als er iets gebeurt zou dat nog veel minder zijn!

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-18 20:05

Dat is helaas altijd zo. De slechte verpesten het voor de goeie. Enige wat je er zelf aan kan doen is zorgen dat je de vooroordelen niet bevestigt

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:06

Wij hebben ook een mechelaar, een stoeptegel is nog agressiever. Zolang ze je maar kent, of als wij laten merken dat er niks is om bang te zijn. Toch krijgen veel mensen de kriebels van haar, blijkbaar heeft ze een enge kop :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ze helpt ook altijd heel graag met het buitenzetten van de paarden, weet precies welke groep in welke wei moet. Dan drijft ze ze zonder agressief te worden en heeeeel rustig( sjokkeltempo) naar de juiste wei. Slimme hond <3

Anoniem

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:16

Mensen denken altijd dat onze poes Elfje oud is omdat ze grijs is. :Y)

Afbeelding

Aranel
Berichten: 20201
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:29

Heb alleen de eerste twee posts gelezen maar zoveel herkenning :+

Wij hebben een kruising Rottweiler/Bordeauxdog teef. Op zich is het niet eens zo'n bakbeest, de 40 kilo haalt ze nog niet eens denk ik. Maar toch al zo vaak mensen tegen gekomen die hun kleine swiffer hondjes optillen als ze mij met haar zien aankomen.. of 'hou je hem wel goed vast' gewoon als ze braaf naast mij loopt.
Ben vandaag nog een vrouw tegen gekomen die eerlijk toegaf dat ze, vanwege het uiterlijk van mijn hond, even bang was dat ze haar hond zou grijpen (mijn hond liep los en kwam jolig op die andere hond af gestuiterd, spelen = life :+ ) maar dat ze eigenlijk zo'n ontzettend lieve hond was :D
Toen zei ik ook al, als ze vals was liet ik haar echt niet los lopen. Ze is alleen altijd vrolijk en benadert iedere andere hond ook zo, ze is bij een groep honden altijd de onderdanige.


Afbeelding

Afbeelding

Even twee foto's erbij voor de beeldvorming en gewoon omdat ik haar knap vind :D
Maar ik snap heel goed dat sommige mensen haar misschien een 'gevaarlijk' uiterlijk vinden hebben.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:50

Heel herkenbaar helaas! Zelf gedragsdeskundige en in het bezit van een Stafford en rottweiler.
Mijn rottweiler heeft alles doorlopen kwa trainingen betreft en leid andere honden op tot sociale evenwichtige honden en is met haar 10 jaar nog een kleine vrolijke pup maar helaas krijgt ze niet vaak de kans om te spelen. Wat mensen niet snappen is dat een labrador dezelfde bijtkracht heeft als een rottweiler. Ook kom ik juist veel labradors tegen die een gedrags probleem hebben omdat ze de stempel gekregen hebben als een “allemansras”
Hoewel ik dol ben op de rottweiler en mijn hele leven lang deze ras heb gehad is joy mijn laatste gewoon omdat het me echt soms veel verdriet doet dat ze nooit mag spelen met soort genootjes.

Onze Stafford bella heeft een erge huid aandoening waarbij vorig jaar haar huid gewoon los liet bij aanraking toen de dierenarts haar moest onderzoeken en daarbij een afkrabsel moest hebben zat ze gewoon zijn gezicht af te likken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:54

Ik moet eerlijk bekennen dat ik eerder gene ben met vooroordelen adv andere rassen. Ik heb zelf een hond die veel ruimte nodig heeft. Maar vaak,heel vaak, komen we alle labradors tegen die vooral niet luisteren en alleen maar willen spelen -_-... mijn hond over de zeik en de labrador? Die speelt een spelletje stom kijken en neemt vooral geen afstand. Dit is zo vaak gebeurd, dat in er inmiddels wel een kleine irritatie aan over heb gehouden :+. Zacht uitgedrukt...

Tevens mag hij zeker niet in contact komen met andere powerbreeds. Ze hebben nou eenmaal weinig nodig om getriggerd te worden. En dat risico neem ik gewoon niet. Dit zeker icm ik zelf ook een powrrbreeds heb, die licht ontvlambaar is

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door briitje op 16-07-18 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:57

oh mijn border is aangevallen door 3 labradors, ik heb er nu dus echt een bloedhekel aan

edit: 3 verschillende keren ook dus hij vind ze echt niet leuk meer

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:22

jumpyhorse schreef:
Wij hebben ook een mechelaar, een stoeptegel is nog agressiever. Zolang ze je maar kent, of als wij laten merken dat er niks is om bang te zijn. Toch krijgen veel mensen de kriebels van haar, blijkbaar heeft ze een enge kop :')
[ [url=m/3z2AYS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/f6qLoo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oBRLeD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ze helpt ook altijd heel graag met het buitenzetten van de paarden, weet precies welke groep in welke wei moet. Dan drijft ze ze zonder agressief te worden en heeeeel rustig( sjokkeltempo) naar de juiste wei. Slimme hond <3


Bij deze krijg ik de neiging om flink te gaan kroelen. Ik vind haar geen enge uitstraling hebben.

xBostonx

Berichten: 513
Geregistreerd: 13-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:22

Dat ik altijd te horen krijg dat ik een hele aparte border collie heb.... terwijl het een Australian Shepherd met stamboom is >;)

Ik was eens met hem op show en toen hoorde ik iemand heel enthousiast roepen; Oooh wat leuk! Ze hebben ook een keuring voor bastaard honden!'

Ehm... en bedankt! |o +:)+ _O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:30

Wij hebben kleine honden. 'Oh keffertjes' dus... Niet. Onze honden zijn veel avontuurlijker en stoerder dan de gemiddelde grote hond. Ze kunnen speuren, doen groepswandelingen, staan fél hun mannetje tussen grote honden (meestal moeten de grote wijken voor de onze...) en doen gewoon mee met rennen/ zwemmen enz met de grote, wandeltochten van soms boven de 20km... of wandeltochten met een hoge moeilijkheidsgraad zoals steil omhoog klimmen in een dikke laag sneeuw, uitglijden over ijs (vooral wij dan, niet de honden haha), over rotsen klauteren, over boomstammen springen... we hebben alles al gehad. Tijdens speurles in het begin ook al gehad 'oh amai, doe jij dat met zo'n klein hondje?'. Echt een vooroordeel dat kleine honden niet avontuurlijk zijn.

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:43

ik heb een enge cane corso ( en dat is hij ook voor vreemden ) en een hele enge old englisch mastiff. ik vind het prima zo, er komt niemand zonder eerst te melden :+

Amber_anne

Berichten: 6924
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:01

briitje schreef:
[ [url=m/X2akEQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat voor ras is dit?