Jouw dier en vooroordelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:15

ArankaM schreef:
Als ik vertel dat ik ratten heb krijg ik vaak de vraag waarom ik geen hamster heb genomen, want ratten zijn vies, vooral de staart. Hamsters moeten leuker zijn.


:') ik krijg ook vaak te horen dat hamsters zoooo!!!! Leuk zijn, zo schattig and lief!

... nou dan zie je mijn monster


Afbeelding
LEUK ZIJN ZE HÈ

Afbeelding

(Er wordt mij overigens ook heel vaak gevraagd of mijn slangen mijn hamster niet opeten, omdat ze op dezelfde kamer staan, maar de ECHTE vraag is of mijn hamster mijn slangen niet opeet!)

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:21

Mijn hond is behoorlijk gevaarloos (engelse springer spaniel) en daar zijn volgens mij ook geen vooroordelen over.

Mijn tuiger is echter natuurlijk geen rijpaard. Met de dressuur valt het nog wel mee qua vooroordelen, daar zijn de meesten wel positief, zelfde geld voor de cross. Met springwedstrijden echter, nou daar kan ik echt de meeste vieze blikken krijgen. Heb zelfs een paar keer te horen gekregen dat ik weg moest gaan (tijdens het inrijden) omdat ik met een tuiger toch geen kans maakte. Of dat ik daar gewoon niet thuishoorde.

Beetje jammer dat soort opmerkingen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33799
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:28

Lestrange01 schreef:
ArankaM schreef:
Als ik vertel dat ik ratten heb krijg ik vaak de vraag waarom ik geen hamster heb genomen, want ratten zijn vies, vooral de staart. Hamsters moeten leuker zijn.


:') ik krijg ook vaak te horen dat hamsters zoooo!!!! Leuk zijn, zo schattig and lief!

... nou dan zie je mijn monster


[ [url=m/xJqUQ3.png]Afbeelding[/url] ]
LEUK ZIJN ZE HÈ

[ [url=m/0JUdoh.jpg]Afbeelding[/url] ]

(Er wordt mij overigens ook heel vaak gevraagd of mijn slangen mijn hamster niet opeten, omdat ze op dezelfde kamer staan, maar de ECHTE vraag is of mijn hamster mijn slangen niet opeet!)

Brrr goudhamsters zijn doodeng, sorry. Doe mij maar dwergjes. :')

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:51

Lestrange01 schreef:
ArankaM schreef:
Als ik vertel dat ik ratten heb krijg ik vaak de vraag waarom ik geen hamster heb genomen, want ratten zijn vies, vooral de staart. Hamsters moeten leuker zijn.


:') ik krijg ook vaak te horen dat hamsters zoooo!!!! Leuk zijn, zo schattig and lief!

... nou dan zie je mijn monster


[ [url=m/xJqUQ3.png]Afbeelding[/url] ]
LEUK ZIJN ZE HÈ

[ [url=m/0JUdoh.jpg]Afbeelding[/url] ]

(Er wordt mij overigens ook heel vaak gevraagd of mijn slangen mijn hamster niet opeten, omdat ze op dezelfde kamer staan, maar de ECHTE vraag is of mijn hamster mijn slangen niet opeet!)


Daar krijg je toch nachtmerries van joh... _O-

Is hij op de tweede foto aan het geeuwen of probeert hij daar echt de camera aan te vallen? :p

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:59

Haflingers zijn allemaal heel makkelijk en rustig.
Er zullen vast heel veel lieve rustige haflingers op de wereld zijn.. Maar ze zijn echt niet allemaal zo. :')

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 00:11

Oh ja, en tinkers en shetten zijn de ideale kinderponies.

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 00:22

Lestrange01 schreef:
ArankaM schreef:
Als ik vertel dat ik ratten heb krijg ik vaak de vraag waarom ik geen hamster heb genomen, want ratten zijn vies, vooral de staart. Hamsters moeten leuker zijn.


:') ik krijg ook vaak te horen dat hamsters zoooo!!!! Leuk zijn, zo schattig and lief!

... nou dan zie je mijn monster


[ [url=m/xJqUQ3.png]Afbeelding[/url] ]
LEUK ZIJN ZE HÈ

[ [url=m/0JUdoh.jpg]Afbeelding[/url] ]

(Er wordt mij overigens ook heel vaak gevraagd of mijn slangen mijn hamster niet opeten, omdat ze op dezelfde kamer staan, maar de ECHTE vraag is of mijn hamster mijn slangen niet opeet!)


Daar krijg je toch nachtmerries van joh... _O-

Is hij op de tweede foto aan het geeuwen of probeert hij daar echt de camera aan te vallen? :p


Hij probeerde mijn camera aan te vallen :'), het is echt een kwaadaardig beest, als ik mijn zaklampje aan doe wanneer ik wakker wordt midden in de nacht dan zie ik die rode ogen reflecteren in het donker terwijl hij op zijn rat zit en naar me aan het staren is

Hij is ook gewoon heel lelijk voor een Syrische hamster, maar het geeft hem in ieder geval iets aparts :+

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33799
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 00:28

Dierenwinkel hamster zekers? :P

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 00:50

Ik heb een kruising labrador x boerenfox, formaat boerenfox met uiterlijk van een labrador. Inmiddels bijna 11 en heel erg grijs.
Kinderen willen hem vaak aaien, ouders snappen het vaak niet als ik zeg doe maar niet. Want het is toch een oud klein hondje? Heel irritant.

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 01:10

MarlindeRooz schreef:
Dierenwinkel hamster zekers? :P


?

Nee gewoon van een fokker thuis

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 02:21

_Tristan schreef:
Haflingers zijn allemaal heel makkelijk en rustig.
Er zullen vast heel veel lieve rustige haflingers op de wereld zijn.. Maar ze zijn echt niet allemaal zo. :')

Hihi ik zit momenteel met een ingetapet pootje in de lucht omdat ik even een “relaxte” buitenrit wilde maken.... Lijkt me duidelijk dat mijn oh zo koele kikker haflinger daar anders over dacht :+

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 02:38

Bordercollies luisteren super en leren altijd heel makkelijk. Zijn ideale honden.

Ja ze zijn slim. Soms iets te slim. Luisterd ook goed maar daar gaan bakken met tijd in zitten. Super lief maar hyper als wat. Geen simpel hondje wat super goed luisteren is geboren.

Stiekem is de mijne ook zo slim dat hij eigenlijk dom is hahaha, wat die allemaal bedenkt.

roekes

Berichten: 755
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 06:49

Ik heb een sul van een pony. Iedereen vindt hem leuk maar als ik zeg dat het een hengst is is hij ineens gevaarlijk....

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 07:05

DreamGuide schreef:
Mijn hond is behoorlijk gevaarloos (engelse springer spaniel) en daar zijn volgens mij ook geen vooroordelen over.


Gebrek aan vooroordelen is dus wél lastig als je precies zo'n exemplaar hebt met rage syndrome ;) (nee, dat is dus geen agressie stoornis, maar een neurotransmitter probleem, waardoor ze stress niet verwerken en dán agressief lijken). Komen kids erop af gestormd, of andere honden, want ja, spaniels DOEN toch niks? Nou, risico's nemen deden wij dan weer liever niet... En maar goed ook, want uiteindelijk was het mijn eigen lijf dat het moest bezuren toen hij écht aanviel.

Maar nee, in principe zijn ESS natuurlijk gewoon wel écht écht écht lieve honden! En mooie honden ook! Wij hadden helaas gewoon een gevalletje 'genetische pech'.


Wdj schreef:
[ [url=m/NV7cRV.jpg]Afbeelding[/url] ]


We hebben een beagle.... Vooroordelen ten overvloede:
- beagles kunnen niet loslopen, die lopen altijd weg.
Eh nee, dit in onze 2e beagle, beiden zijn nooit weggelopen..
- beagles zijn eigenwijs en je kunt ze niks leren.
Beagles zijn erg zelfstandig en juist vreselijk slim...
Etc.


Nou hadden wij in de familie PRECIES de beagles zitten die perfect voldeden aan de vooroordelen: eentje noemen wij nog steeds 'napoleon', die deed alleen wat HIJ wilde, wanneer hij dat wilde. En dus ook niets anders. De andere was denk ik de allerliefste hond die er bestond. Maar luisteren deed ze niet graag. Ja, luisteren in spelletjes, maar niet naar regeltjes. En die klom rustig op de tafel en at een volledig bord leeg in drie tellen. Hoe vaak mijn tante toen wel niet gehoord heeft 'niemand neemt een tweede beagle als je de eerste uberhaupt overleeft...' Ach, ze hebben geen tweede genomen, maar dat heeft zeker niet aan deze hond gelegen, het was een schat!


_Tristan schreef:
Haflingers zijn allemaal heel makkelijk en rustig.
Er zullen vast heel veel lieve rustige haflingers op de wereld zijn.. Maar ze zijn echt niet allemaal zo. :')


Makkelijk, rustig, lui, perfecte manegepony ook... En ze leren natuurlijk echt niet om sportpony te zijn he. Ow, voor een volwassene? Sportpáárd? Nou, vergeet t maar... Mijn merrie is vier, kent aan de hand meer oefeningen dan veel sportpaarden, en doet ook onder het zadel enorm haar best om dingen als schoudervoor, schouderbuiten, zijwaarts, wijken etc te laten zien. En nee, daar wordt ze niet eens voor gepusht met een zweep over voor gepaaid met eten. Doet ze gewoon omdat ze graag werkt. Gezien haar leeftijd moeten we haar echt afremmen in wat ze aanbiedt zelfs. Maar uiteraard, een sportpaard wordt het nóóit ;) :D

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 12:57

Oh, en wij hadden vroeger terriërs. Volgens sommigen schattige, lieve schoothondjes.

Het zijn jachthonden met relatief grote bijtkracht en een sterk karakter. Die van ons heeft eens een bouvier met teveel ego flink op z'n plek gezet 'kijk uit voor dat kleintje!' nou, kijk jij maar uit...

(bouvier van de buren, luisterde niet, kwam bij ons aangelopen. Glennes heeft 1 keer gesnauwd en weg was de bouvier.)

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 13:13

Lestrange01 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Dierenwinkel hamster zekers? :P


?

Nee gewoon van een fokker thuis


Even serieus die bovenste foto... heeft ie nou zn nuts uitgestald :') of heb ik nou zon dirty mind

Seven

Berichten: 21205
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 13:25

Vooroordelen we horen ze hier vaak, onze stafford bijv levensgevaarlijk zeker nu ze 10 is en enkel mee sjokt :=

Onze dobermann ook levens gevaarlijk zeker toen ik zwanger was, zo vaak moeten horen dat het nooit goed zal gaan en zeker de dobermann het niet zou accepteren, hij was te getraibd en zou de baby gaan bijten of juist bezoekers etc. Maar blijkbaar zijn ze vergeten het tegen de dober zelf te zeggen ;) :=
Afbeelding
Afbeelding

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 13:48

Ik weet er nog één. :')

Wij hebben geen Duitse Herders, dus we hebben ons laten oplichten, die stamboom kan niet echt zijn. DH's komen niet in deze kleuren voor, alleen zwart bruin/geel. Maar onze oudste teef is te licht, dat is een kruising Mechel. (Oke, dat is ook geen echt DH maar wel in de kleuren die ze bedoelen :') )
Daarnaast klopt de bouw niet en zijn ze veel te klein, ze horen veel groter te zijn. (Wolfsgrauwe teefje is idd minimum maat, maar valt dus wel binnen de standaard, reu is de maximum maat, andere teef is richting de max voor een teef :+ )

De oudste teef in haar jongere jaren:
Afbeelding

De reu
Afbeelding

De jongste teef
Afbeelding

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33799
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:02

Lestrange01 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Dierenwinkel hamster zekers? :P


?

Nee gewoon van een fokker thuis

Nou die syren schijnen agressiever te zijn dan van een fokker. :P

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:05

Och heel herkenbaar ja, heb 4 ratten. Ze zijn vies, ik krijg er ziektes van, sommige vrienden/familieleden willen mijn huis niet meer in omdat ze er zo'n afkeer voor hebben := Gelukkig draaien de meesten wel bij als ze er één op schoot krijgen :+ Het zijn juist zulke leuke beestjes en imo een stuk meer geschikt als huisdier (voor kinderen) dan een hamster of konijn oid.

Telpeva

Berichten: 14726
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:46

Smee__ schreef:
Och heel herkenbaar ja, heb 4 ratten. Ze zijn vies, ik krijg er ziektes van, sommige vrienden/familieleden willen mijn huis niet meer in omdat ze er zo'n afkeer voor hebben := Gelukkig draaien de meesten wel bij als ze er één op schoot krijgen :+ Het zijn juist zulke leuke beestjes en imo een stuk meer geschikt als huisdier (voor kinderen) dan een hamster of konijn oid.

Ik ben al eens gevraagd of ik niet al eens de pest heb opgelopen van ze :')

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 20:51

Selka schreef:
Jumpyhorse, wat een scheet!
Resistance, een prachtige kat heb je. Heel mooi.
Dracarys, met vogels heb ik wel een beetje moeite. Hoeveel vrijheid hebben ze? Hoe werkt zoiets? Ik neem aan dat ze niet los rondvliegen in de tuin? Zou graag uilen hebben op ons land maar vind het zielig om ze op te sluiten.

Old english mastiff staat hier op het verlanglijstje. Zulke leuke honden. Mooi maatje voor de Dog om mee te spelen.


Nee wel los in het bos. In de tuin een te groot risico ivm loslopende katten en kippen van de buren.


Ze worden gebruikt voor overlast en schadebestrijding of hobbymatig wandelen in het bos. Het zijn roofdieren dus bewegen enkel indien noodzakelijk.
(zie topic in onderschrift)

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 20:55

"Oh zo'n stuiterbal?" over mijn jack russel, heb nog nooit zo'n rustig prinsesje gehad :')

DaniqueM
Berichten: 113
Geregistreerd: 31-05-15

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:51

Mensen zeggen heel vaak als ik vertel dat mijn hond een husky is dat dat helemaal niet kan, want hij heeft geen blauwe ogen :+

Ook al vaak mee gemaakt dat mensen hun kindere of hond weg trekken bij hem, en zeggen ‘kijk uit een wolf’. Om ze vervolgens te horen zeggen ‘dadelijk eet hij hem nog op’.
Maar hij heeft nog nooit een stap verkeerd gezet en is super sociaal, daarnaast loopt hij nooit los en houd ik hem altijd uit de buurt bij mensen die er niet van gedient zijn.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:52

DaniqueM schreef:
Mensen zeggen heel vaak als ik vertel dat mijn hond een husky is dat dat helemaal niet kan, want hij heeft geen blauwe ogen :+

Ook al vaak mee gemaakt dat mensen hun kindere of hond weg trekken bij hem, en zeggen ‘kijk uit een wolf’. Om ze vervolgens te horen zeggen ‘dadelijk eet hij hem nog op’.
Maar hij heeft nog nooit een stap verkeerd gezet en is super sociaal, daarnaast loopt hij nooit los en houd ik hem altijd uit de buurt bij mensen die er niet van gedient zijn.
[ [url=m/lKp6Qs.jpg]Afbeelding[/url] ]




Kan je een hus nou los laten lopen of niet? :)