Jouw dier en vooroordelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:19

haha een kennis heeft ook een shelti mix en vaak vragen kinderen of het een vos is :')

hiphorse

Berichten: 1033
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:24

Vooroordeel van jack russel is dat ze altijd druk zijn...
Nu liggen ze het grootste gedeelte van de dag zo :o Afbeelding

Ze zijn alleen druk met wandelen en de eerste paar minuten als er bezoek is.

Jessix

Berichten: 16440
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 17:04

Oh ja vooroordelen zijn er altijd.
Ik heb hengsten, daar heeft ook iedereen een mening over. Mijn Noorse boskatten komen vast niet buiten en mijn labrador die heb ik niet hoeven opvoeden, want die zijn getraind bij de geboorte. :+

Asvinia

Berichten: 1028
Geregistreerd: 06-08-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 17:13

Lestrange01 schreef:
Mijn koningspythons... man oh man wat een reacties krijg ik soms, zowel online als in het echt

1."eet hij je honden niet op?!!" (Uhm mijn half volwassen slang is 90 cm lang, wat denk je zelf?)
2. Eet hij JOU niet op?
3. Dit is eentje die ik vaak online krijg "slangen rekken zich uit om plaats te maken in zijn buik en te meten of hij je op kan eten!" (Nee hoor, hij ligt gewoon naast me te luieren)
4. Blijkbaar bijten alle slangen je zodra je in de buurt komt, omdat het gewelddadige moordlustige wezens zijn die iedereen willen bijten (... :+)
5. Alle slangen moeten dood! Ze zijn slechte dieren (vooral veel gelovige mensen die ik online tegen kom delen deze mening)

Maar goed, ik weet zelf dat ik een hele lieve knuffel slang heb en dat ik 1000 keer liever door hem wordt gebeten dan door mijn kwaadaardige hamster :o

Vaak wanneer ik vertel dat ik twee slangen heb, dan beginnen mensen heel enthousiast te vertellen over hoe 20 jaar geleden ze ooit gehoord hebben hoe een ontsnapte slang een kind heeft gewurgd :') nou leuk, daar heb ik wat aan. Zal ik de volgende keer dat u mij over uw honden verteld, beginnen over hoeveel kinderen dood zijn gebeten door een hond? Vindt dat soort reacties zo onbeschoft

Laatst liep ik naar beneden om mijn spaghetti sliert te wegen en blijkbaar was er een gast beneden (dat wist ik dus niet, anders had ik even gewacht) en de vrouw en haar kind begonnen te gillen en te roepen hoe gevaarlijk het was, terwijl de man gelijk zei "oh ja ik heb een keer slang gegeten!"

Nou... daar sta je dan..


[ [url=m/0JNlpD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier een foto van het levensgevaarlijke monster. Hier was hij net bij de reptielen arts geweest, en had de arts gecheckt of hij een jongen of een meisje was... (dat doen ze door een soort ijzeren dikke naald in te brengen. En nee. Dit moordlustige beest beet niet naar de arts maar bleef rustig in mijn armen zitten) arme sliertje was zo gestresst dat hij een half uur lang zo heeft gezeten bij mij


[ [url=m/flbRaF.jpg]Afbeelding[/url] ]
(Hier lag hij te slapen <3 )

Ahhh, wat een schattig hoofdje <3

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 17:20

Oh net als dat je een kleurhengst gebruikt of een perlino/cremello veulen koopt omdat ie zon leuk karakter heeft.
''Oh jij doet ook alles voor kleur zie ik''

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 17:28

Horseware schreef:
Waarom ik toch in hemelsnaam een PRE kocht; ik wilde toch dressuren???

Tsja...


Dat snap ik ook niet, waarom kies je van voor een ras wat van nature al veel aanleg heeft voor verzameling
:+
:D

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 17:31

Asvinia schreef:
Ahhh, wat een schattig hoofdje <3


Bedankt, hij is zooo lief en ik kan echt niet inzien hoe iemand hem eng vindt

Rose123

Berichten: 585
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 17:38

Dat mijn super pluizig uitziende border collie het altijd maar leuk vind als alles en iedereen op haar afstuift. We wonen sinds kort bij een school in de buurt maar ik kom daar liever niet meer als de school net uit is. Sommige kinderen vliegen haar gewoon zonder pardon om de nek, en daar is madame niet altijd van gedient. Heel het tegenovergestelde van wat andere hier hebben maar wel super vervelend. Sommige mensen krijg je gewoon niet aan het verstand dat als je hond er schattig uit ziet deze dat ook direct is...Afbeelding

xTiffani

Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 17:40

En toch zou Ik liever hebben dat mensen bang zijn van mijn hond en hun hond snel aanlijnen dan dat ze denken dat alles wel kan en hun onstuimige hond op die van mij laten afrennen.

Hou wel van een rustige wandeling :o

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 17:46

Wij hebben een Mastin Espanol. Hij weegt 60 kilo. Slank maar dus echt groot en lang.
Qua karakter een enigszins onzekere hond, speels en een knuffeldier.
Onze oprit is zo'n 100 meter en ja, als hij buiten is en je komt de oprit op dan ziet hij er echt wel indrukwekkend uit met zijn harde en fanatieke geblaf. Hij is erg waaks en daarvoor hebben we hem natuurlijk ook. Heeft hij kennisgemaakt dan is het helemaal prima, vindt hij het erg gezellig en wil graag aangehaald worden. Tijdens wandelingen gedraagt hij zich keurig, is rustig en loopt lekker met de speurneus aan. Op vreemd terrein en langs de weg loopt hij aan de lijn en in het bosje vlakbij ons huis mag hij een gedeelte los, gaat ook helemaal prima. Ik verdenk hem er wel van dat hij niet echt sociaal is tov andere honden en daarmee neem ik ook geen risico. Mocht hij een keer uithalen dan heeft een eventueel slachtoffer direct flinke wonden dus dat gokken we maar niet. Mensen reageren meestal heel enthousiast op hem: 'wow, wat een grote hond'! Wat voor ras is het? etc.etc. Tijdje geleden kwam er een collectant aan de deur, ze zei direct dat ze bang was voor honden, prima, hond even opgesloten. Zegt ze: 'ja, ik hoorde dat hij niet zo gemakkelijk is'. Ik was helemaal verbaasd, blijkbaar gaat dat praatje toch rond over hem (wonen in het buitengebied op een boerderij), terwijl iedereen die hem echt ontmoet hem een geweldige lieve hond vinden. De allerknapste is ie sowieso ;) :D
Afbeelding

Afbeelding

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 17:55

Ik heb Welsh Springers, niemand ként ze überhaupt dus geen vooroordelen :')

Nee das niet helemaal waar, zien er extreem vriendelijk uit (spaniels he, flaporen) dus mensen verwachten dat ze ook leuk zijn. Zijn ze ook, maar waar mijn oudste extreem mensgeil is vindt mijn jongste aandacht van vreemden allemaal een beetje spannend. En mensen duiken er echt bovenop als ik niet uitkijk.. Dus hem moet ik soms wel een beetje in bescherming nemen. Niet dat ie iets zou doen hoor, tis een echte Engelsman en hij is enorm beleefd, wanneer hij het spannend vindt verlaat ie de situatie of kruipt in mijn nek... Maar ik vind het voor hem gewoon niet leuk :)

Afbeelding
Mijn sproethoofden :+:

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:06

- Of ik mijn egels uit het wild heb geplukt
- Dat ze vast vol vlooien zullen zitten want egels hebben vlooien (wat denk je zelf)

Regelmatig wordt vraag 1 overgeslagen en gaan ze meteen door naar boze opmerkingen of zelfs verwensingen over hoe zielig het is om dieren uit het wild te halen en dat ik ze terug moet brengen naar het bos.
Dat het hier om een soort uit Afrika gaat die doodgaat bij Hollandse temperaturen en al generaties lang in gevangenschap wordt gefokt waardoor er inmiddels zelfs verschillende kleurslagen zijn incl. pinto, komt niet in ze op. Vooral op internet krijg je soms de meest bizarre verwensingen naar je hoofd.

Ach :+

De hoeveelheid mensen die denken dat een egel een knaagdier is vind ik trouwens ook bizar. "Wat eten ze dan, hamstervoer?" :=
Alhoewel dat voornamelijk Amerikanen zijn, dat is misschien minder verrassend (geen egels in de Amerika's, alleen stekelvarkens, en dat zijn wél knaagdieren). Maar af en toe zit er een Nederlander tussen :7

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:36

jumpyhorse schreef:
Sint bernard honden zijn echt gevaarlijk
[ [url=m/3MJhYU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WikEtg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Schoothondje :D

Ik denk niet dat iemand zou denken dat St.Bernardhonden gevaarlijk zijn,want di werden oorspronkelijk gefokt door monniken om mensen te redden die door een lawine bedolven waren.En ze hadden dan een vaatje sterke drank om hun nek voor de geredden.De jouwe ziet er toch ook heel lief uit.

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:38

xTiffani schreef:
En toch zou Ik liever hebben dat mensen bang zijn van mijn hond en hun hond snel aanlijnen dan dat ze denken dat alles wel kan en hun onstuimige hond op die van mij laten afrennen.

Hou wel van een rustige wandeling :o

Mijn moeder en stiefvader hebben hun Jack Russel kruising bewust extra kort getrimd.
Toen hij nog wat langer in het haar zat dacht iedereen altijd 'ach, wat een schatje! <3' en aaiden ze hem (zonder vragen oid en vaak ook onverwachts waardoor voorkomen soms erg lastig was) wat dan weer een beet opleverde, nu ziet hij er iets minder schattig uit en wordt hij ook niet meer zomaar aangehaald.
Maar het is eigenlijk belachelijk dat je dit moet doen (en daarnaast je hond superkort aangelijnd houden en de andere honden naar voren sturen) omdat mensen denken dat het algemeen bezit is ofzo. :x

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 20:01

Oh kinke jouw hond <3
Mijn tante heeft er zo een gehad, sindsdien ben ik helemaal fan.

Ik herken een hoop van de ratten trouwens, vind je ratten niet vies?
Nou nee, de mijne wast zichzelf vaker dan ik mijzelf was. Is ook heel goed te zien aan witte ratten (en andere knaagdieren), want die zijn wit, ook de pootjes, buikje en private parts zijn wit en schoon. Niet geel, niet bruin, wit... net zoals een kat zichzelf schoon houdt, en dat noemen we schone dieren, waarom zijn ratten niet schoon dan?

En nog een, knaagdieren zijn stom en zielig want die zitten maar in een kooitje.
Waarom laat je ze er niet uit dan, mijne mogen los lopen dus dat issue is er niet.

Lopen ze los dan :oo Is het niet super moeilijk om ze weer te vangen?
Nee, ratten zijn slim zoals honden. De mijne kennen hun naam en komen aanrennen als ik ze roep. Easy peasy

Ratten zijn dom, waarom neem je geen beest waar je wat mee kan
Mijn ratten kunnen high fiven, rollen op commando, reageren op 'kom', kennen hun naam, geven kusjes. Wat kan jouw kat/hond dan allemaal precies dat mijn ratten nog niet kunnen? :roll:

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 20:16

Oh Fenrir super leuk!
Heb je foto's?

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 20:26

Amber_anne schreef:
Oh Fenrir super leuk!
Heb je foto's?


Zeker! Dit is mijn kleinste (ja, hij is volgroeid :D )

Afbeelding

Bij de bonte krijg ik trouwens erg vaak de vraag of ze albino zijn :))

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 20:31

Fenrir schreef:
Amber_anne schreef:
Oh Fenrir super leuk!
Heb je foto's?


Zeker! Dit is mijn kleinste (ja, hij is volgroeid :D )

[ Afbeelding ]

Bij de bonte krijg ik trouwens erg vaak de vraag of ze albino zijn :))

[ Afbeelding ]



Wat een heerlijke dieren! <3


Prik je je weleens perongeluk aan ze? Niet dat ze zomaar hun stekels opzetten (denk ik), maar ik kan me voorstellen dat je alsnog soms een prikje voelt? :) of heb je echt een speciale oppakmethode?

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 20:38

Die Dracula tandjes bij de bonte <3

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 20:45

Afhankelijk van het karakter en in hoeverre ze hanteren gewend zijn kunnen ze wel hun stekels opzetten hoor, en zich oprollen, maar echt heel veel pijn doet dat niet. Het is (vergeleken met de Europese egel) ook een relatief kleine soort dus wat dat betreft makkelijker te hanteren en wat kleinere stekels :D
Als ze hun stekels niet opzetten en de boel gewoon glad ligt voelt het een beetje als van die plastic rietjes :P

Maar als ze prikkelbaar zijn kun je ze het beste met twee handen van onderaf "scheppen" :j

Telpeva schreef:
Die Dracula tandjes bij de bonte <3


Haha, charmant he :')

Afbeelding

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:37

Wauw echt zo super schattig! Snap ook niet hoe mensen kunnen denken dat deze vies zijn, zien er echt super schoon en lekker roze uit

Wdj

Berichten: 481
Geregistreerd: 26-04-13
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:49

Afbeelding


We hebben een beagle.... Vooroordelen ten overvloede:
- beagles kunnen niet loslopen, die lopen altijd weg.
Eh nee, dit in onze 2e beagle, beiden zijn nooit weggelopen..
- beagles zijn eigenwijs en je kunt ze niks leren.
Beagles zijn erg zelfstandig en juist vreselijk slim...
Etc.

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:55

Als ik vertel dat ik ratten heb krijg ik vaak de vraag waarom ik geen hamster heb genomen, want ratten zijn vies, vooral de staart. Hamsters moeten leuker zijn.

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 22:03

Telpeva schreef:
Mijn ratten kunnen high fiven, rollen op commando, reageren op 'kom', kennen hun naam, geven kusjes. Wat kan jouw kat/hond dan allemaal precies dat mijn ratten nog niet kunnen? :roll:

Mijn kat kan roepen dat ik het bed op moet maken...
Vooroordeel dat katten personeel hebben klopt dus wel, hier althans :') .
Overigens niks tegen ratjes hoor, ik vind ze leuk! Ooit eens bij iemand die ze los had. Of ik 't eng vond. Neuh, dat had ze dan al gemerkt, want de beestjes hadden zich al heel comfortabel in mijn nek genesteld. :D

Moet wel even kwijt dat ik alle foto's geweldig vind. Wat een leuke beesten heeft iedereen!

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 22:16

KarmaChansy schreef:
haha een kennis heeft ook een shelti mix en vaak vragen kinderen of het een vos is :')


Dat hoor ik ook vaak ja :P

En Fenrir, wat een schatjes! Ik zou ze ook (bijna) willen hebben :D maar als ik alles in huis neem wat ik tegenkom dan heb ik zelf geen plek meer om te slapen denk ik, hahaha. En mijn vriend vindt 1 hond al genoeg.