Meerkoet met gebroken poot

Moderators: Duhelo, MirandaT, Essie73, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Chabby

Meerkoet met gebroken poot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-18 19:03

Achter mijn huis is een sloot. Hierin woont, onder andere, een gezin meerkoeten. Eén van de jongen heeft zijn poot mogelijk gebroken. Er staat een foto van hoe het er uit ziet in de spoiler. Ik wilde morgen de vogelopvang bellen, maar mijn moeder zei dat zij niet ophalen. Na de zoekfunctie te hebben gebruikt, begreep ik dat de dierenambulance ook niet komt om te vangen en de dieren op te lappen of uit hun lijden te verlossen. Zelf vangen is geen mogelijkheid. Mijn terras is afgeschermd met een hek en ik heb geen boot om het water mee op te kunnen.

Weet iemand wat ik kan doen? -O-

Spoiler:
Afbeelding

Anke98

Re: Meerkoet met gebroken poot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 19:05

Vaak haalt de dierenambulance dieren op om ze erna naar de vogelopvang te brengen :) Dat gebeurd bij ons iig

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-18 19:06

Anke98 schreef:
Vaak haalt de dierenambulance dieren op om ze erna naar de vogelopvang te brengen :) Dat gebeurd bij ons iig

Maar vangen zij de dieren ook?

Anke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 19:06

Jaa ik ben werkzaam in een vogelopvang en laatst mee geholpen zwanen te vangen om ze naar ons te brengen en wij verzorgen ze nu

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 19:08

Misschien kun je ze beter gewoon direct even vragen ipv af te gaan ‚volgens mij‘.
Het zal ook per regio verschillen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 19:11

Heb een keer over de grens, Nederland dus, gebeld over een zwaan met gebroken nek, kwam de dierenambulance ook voor, beestje is bij de dierenarts uit het lijden verlost.

Sinterklaas kapoentje, gooi wat in mijn schoentje
http://www.concertplus.nl https://www.facebook.com/#!/concertmeteenplus

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 19:17

Laat maar lekker zitten. Zolang het jong zich nog kan redden door te vliegen kan hij lekker blijven leven. Daarnaast hoeft de vogel niet veel te lopen en zwemt hij meer. De poot repareren ze niet bij de opvang, inslapen is dan de enige optie. Dus laat je hem ophalen dan betekend dat zijn dood..
Het ligt aan de regio of ze hem bij de dierenambulance komen vangen, als hij verder verzwakt dan de dierenambulance in je regio bellen.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 08-07-18 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

dees_daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 19:21

Sabri schreef:
Laat maar lekker zitten. Zolang het jong zich nog kan redden door te vliegen kan hij lekker blijven leven. Daarnaast hoeft de vogel niet veel te lopen en zwemt hij meer. De poot repareren ze niet bij de opvang, inslapen is dan de enige optie. Dus laat je hem ophalen dan betekend dat zijn dood..

Dit is niet waar. Spalken kan wel degelijk behalve als er bot uitsteekt omdat je dan 9 van de 10 keer infecties krijgt.

Als ie verder nog fit is vang je deze niet, ze zijn veel sneller en behendiger op het water dan wij zijn dus ik zou het even in de gaten houden en als ie wel verzwakt dan actie ondernemen.

There is no such thing as a problem breed. However, there is no shortage of 'problem owners'.
~ Cesar Millan

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 19:21

Als hij nog lekker rondzwemt zou ik het laten. :)
Zeker zo'n jonkie kan er of nog zelf van genezen of leren leven met zijn handicap.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Anke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 19:23

Sabri schreef:
Het ligt aan de regio of ze hem bij de dierenambulance komen vangen, als hij verder verzwakt dan de dierenambulance in je regio bellen.

Alleen open fracturen kan je 9/10 keer niet meer laten genezen de rest is spalken en na 2 a 3 weken weer over

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-18 19:23

Sizzle schreef:
Misschien kun je ze beter gewoon direct even vragen ipv af te gaan ‚volgens mij‘.
Het zal ook per regio verschillen.

Dit is naar aanleiding van de ervaring van mijn moeder en het feit dat ik eerst de zoekfunctie heb gebruikt, voordat ik mijn vraag op het forum stelde.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 19:26

Je kan wel de dierenambulance bellen, dan kunnen ze mogelijk een kijkje gaan nemen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie