Maar daar gaat het nu niet om. De oude eigenaar heeft de hond 4 carpodyl per dag gegeven op advies van hun DA en dat is 2 jaar lang nonstop door gegaan. Je kan je voorstellen dat zijn hele darmstelsel aan gort is. Een vaste drol draaien kan hij niet meer.
Hij is normaal een hond die leeft voor eten. Je zou bijna kunnen zeggen dat hij leeft van bak voer naar bak voer en tussendoor slaapt hij veel en zo af en toe speelt hij eens wat als hij daar zin in heeft.
Maar de laatste 2 a 3 weken eet hij af en aan zijn bak voer niet leeg. Hij leek gewoon geen honger te hebben. Hij dronk wel goed en hij at ook wel maar soms gewoon maar 1 bak van de twee die hij normaal krijgt. Hij heeft altijd toegang tot zijn bakken, dus hij had ook altijd gewoon kunnen pakken als hij had gewilt.
In de tussentijd vreet hij alles wat los en vast zit. Ik kan geen 2 seconde van de bank opstaan en wat laten liggen en het is weg. Verpakking of niet, dat maakt hem niks uit. Dit deed hij in het begin echt helemaal niet.
Wij zijn een paar dagen weg geweest en mijn broertje heeft op de hond gepast. Hij heeft niks bijzonders gemeld en hij kent de hond ook goed.
Wij zijn sinds maandag weer terug na 4 daagjes weg te zijn geweest. De hond loopt te spoken snachts. Hij blijft maar heen en weer lopen. Hij jammert de hele nacht. De deur naar de tuin staat open en daar staat hij met regelmaat naar niks te blaffen. Als ik dan voor de zoveelste keer uit mn bed kom om hem te corrigeren, dan vliegt hij naar zijn mand toe.
Eerder zijn we met hem naar de DA geweest. Daar wat bloedonderzoek gedaan. Maar voor een hond van zijn leeftijd zag het er eigenlijk allenmaal heel erg goed uit. We hebben psyllium mee gekregen voor zijn ontlasting. De carpodyl was vanuit het asiel al aangepast in januari. Hij krijgt nu 1 pil 120mg en zo nodig 2. Dit was ook het advies van mijn DA.
Zo af en toe spookt het door mijn hoofd of de oude eigenaar niet het lef heeft gehad om zijn oude hond zelf in te slapen. En zo nu en dan vraag ik me af of zijn tijd niet is gekomen. Zeker op dagen als deze.
Wat ik met deze post wil? Misschien zijn er hier op bokt wel mensen met briljante ideeën over wat ik nog kan doen voor mijn hond.
Mijn vriend en ik hadden wel allebij zoiets van, als hij meer pijnmedicatie moet krijgen of sterkere medicatie dan is het einde verhaal. Ik gun die hond dat niet. Hij is altijd heel trouw geweest naar de baas. Hij wordt op zijn oude leeftijd in het asiel gepropt en ook naar ons toe is hij echt heel erg lief en voor iedereen die over de vloer komt is hij het welkomscommitee.

Hij is inmiddels 8