Even vooraf, kat staat onder dierenartsencontrole maar ik ben even benieuwd of er meer mensen hier ervaring mee hebben.
Onze 15 jarige ex-kater heeft bijna twee weken geleden een gebitsreiniging gehad waarbij ook een aantal tanden en kiezen zijn getrokken.
Reden om dit te doen was dat hij erg uit zijn bek stonk, hij at verder nog prima. Hij heeft al een aantal keer eerder een gebitsreiniging gehad, dit is echt af en toe nodig bij hem omdat hij veel last van tandsteen heeft.
Het was een zware operatie. De dierenarts heeft 7 elementen getrokken en het bleek dat hij ook al de helft van zijn gebit kwijt was

De dierenarts had gezegd dat hij de eerste week natvoer en geweekte brokjes moest eten, hierna moet het tandvlees dermate hard zijn dat hij gewoon weer brokjes kan eten.
Ter info: hij staat op Hills Y/D wegens een te snelle schildklier zowel brokjes als natvoer.
Nu komt het probleem:
Het is sinds de operatie een probleem om hem weer te laten eten. Hij werd ook erg verkouden en toen heb ik hem andere smaakjes voer gegeven om hem toch te laten eten (dus geen schildklierdieet).
In overleg met de dierenarts hebben we hem toch aan een antibioticakuur om ontstekingen uit te sluiten. Momenteel is de situatie zo dat hij enkel dingen wil eten die hij lekker vindt. Hij heeft ook alweer wat brokjes gegeten van een ander merk. Voor zijn dieetvoer haalt hij zijn neus op.
Ik weet niet wat ik ermee aan moet. Hij hongert zichzelf liever uit dan dat hij zijn oude voer eet, wat hij daarvoor prima luste. Hij was al aan de magere kant en nu helemaal.
De dierenarts zegt dat ik hem alleen zijn eigen voer moet aanbieden maar omdat ik niet 100 procent zeker weet of zijn bek nu goed is en hij dus nog aan de a.b. zit geef ik hem nu nog lekkere hapjes.
Maar omdat hij dus wel gewoon eet en ook af en toe wat brokjes, krijg ik het idee dat hij me voor het lapje houdt. Hij eet echt heel weinig, heeft ook nauwelijks ontlasting. Hij krijgt nu 2x daags een schaaltje vlees en voor de rest staan de brokjes er.
Iemand hier ervaring mee???
Als hij na het weekend niet verbeterd is gaan we sowieso op controle, dan is de kuur ook bijna afgelopen. Hij krijgt overigens ook Metacam.
Alvast bedankt!