Moderators: xingridx, Firelight, Muiz, Essie73, NadjaNadja
speurneusc schreef:ook een hond kan je leren met zijn eigen speelgoed te spelen (moet ie dat wel hebben), ze kunnen goed geleerd worden dat ze mogen spelen waar hun eigen geur ook aan zit. Moeten de kinderen natuurlijk niet hun eigen speelgoed aan gaan bieden om mee te spelen want dan snapt de hond er niets meer van en is het verschil weg.
Marit schreef:Ik vind het vooral niet aan te raden omdat je je kinderen nog niet kunt leren wat ze wel/niet mogen doen met de pup. Ik zie genoeg gezinnen waar pups aan hun staart getrokken worden, aan de oren, waar ze iets te ruw geaaid worden, waar speelgoed van de pup wordt afgepakt.. De ene pup kan daar goed tegen en de ander raakt daarvan ongelooflijk overprikkeld of gaat happen. Ik denk dat het vooral voor je pup niet de juiste tijd is met zulke jonge kindjes om zich heen.
Daarnaast denk ik, wat doe je jezelf aanMaar je zult je eigen veerkracht het beste kunnen inschatten, haha.
beatje schreef:speurneusc schreef:ook een hond kan je leren met zijn eigen speelgoed te spelen (moet ie dat wel hebben), ze kunnen goed geleerd worden dat ze mogen spelen waar hun eigen geur ook aan zit. Moeten de kinderen natuurlijk niet hun eigen speelgoed aan gaan bieden om mee te spelen want dan snapt de hond er niets meer van en is het verschil weg.
Met zulke verwachtingen moet je dus al niet beginnen.Natuurlijk kun je ze dat leren,maar jou pup is een baby,dus die kan dat niet met 3 weken.En je moet er dus rekening mee houden dat er speelgoed kan sneuvelen,of je moet manisch opruimen.En het ligt ook wat voor pup je hebt gewoon.
Annikab schreef:Een herplaatser zou ik met jonge kinderen nooit doen. Je weet toch vaak niet precies wat zo’n beestje heeft meegemaakt etc.
MizzMontana schreef:Ik denk dat je kinderen dat prima kunt leren als je daar tijd in steekt. Hier mag de hond alleen geaaid worden op de rug en mogen de kindjes niet aan het hoofd en de staart komen. Als je hier consequent in bent weten ze dat donders snel. Ook als de hond op zijn plaats ligt mogen ze er niet aankomen.
Gebruikers op dit forum: AnnaXBoy, Boheme, Cantodea11, Domi_94, Emma_Jane, GoogleAdsense, Larissajulia, Talindos en 20 bezoekers