Kat opent schuifdeuren..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Kat opent schuifdeuren..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 22:53

Hi allemaal *\o/*
Ik zit met een probleempje betreffende een lieve, handige, snelle kat en een schuifkast.
Situati: schuifkast tegen de achterwand aan. 3 deuren, 2 op een achterste rails, een op een voorste rails (de voorste is ook het zwaarst). Kasten moeten dus voor/achter elkaar langs kunnen bewegen.
Nu is katlief zo leuk om de schuifkast open te krijgen.. hoe klein ze ook is, kras kras en ze kruipt zo mijn kast in. Zou opzich geen probleem zijn, als ze niet tussen mijn kleding/handdoeken etc gaat liggen, wat ik toch minder fris vind. Plus ze klimt ook naar boven en zodra je de kast opent als een ninja op je af :') schrik me elke keer dood.
Kan er ook niet constant bij zijn, ivm werk. Aangezien ze overdags terwijl ik op werk zit, in mijn slaapkamer/gang/badkamer mag maar niet in de woonkamer, wil ik de slaapkamerdeur niet dichtdoen..

Heeft iemand een suggestie? Latjes in de rails zijn al geprobeerd, tikt ze eruit helaas -O-

Sonja_vR

Re: Kat opent schuifdeuren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 22:57

Je hebt voor openslaande kastdeuren een soort kinderslotjes , dan kun je Ze net ver genoeg open doen om Met je vinger het “klemmetje” om te Duwen zodat je de deur open kunt doen
Bestaat zo iets niet voor schuifdeuren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 22:58

Je hebt zeker geen knoppen o.i.d. waar je een touw aan vast kunt maken die je weer ergens anders aan vast maakt? Zodat de schuifdeurtjes niet kunnen bewegen.

Ik moest stiekem wel lachen om je ninja-verhaal, maar ik snap dat het niet zo grappig is als het vaker dan 1x gebeurd ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 23:00

Iets van magneetjes ertussen?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 23:01

De latjes boven doen ipv onder. Kan ze ze er niet meer uittikken ook.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 23:02

SonjaVR: Dat zou wen mogwlijkheid kunnen zijn, alleen zitten de deuren echt dicht op elkaar.. je kan er misschien een nagel tussen keijgwn, maar een vinger no way :+
Of begrijp ik je nu verkeerd?

@Robijntjah Er zitten inderdaad geen knoppen aan. Het zijn volledig gladde deuren met alleen een zwarte omlijsting.
Naja het ninjaverhaal heb ik vaker, niet alleen met die kast. Het gaat mij voornamelijk om mijn kleding etc := hoger leggen heeft geen zij , want ze klautert naar boven :')

Vjestagirl: Magneetjes.. dat zou wellicht kunnen werken. Vraag me alleen af of ze dat ook niet openkrijgt (aangezien ze er de hele dag tegenaan kan duwen als ze zou willen :+ )

Jolliegirl: Latjes boven, hoe zou ik 1. Daar moeten bijkomen(ik ben krap 1,70 en de kast is van grond tot plafond) en 2. Hoe zouden die moeten blijven zitten ? Wel interessant idee
Laatst bijgewerkt door Celiien op 28-06-18 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 23:03

Celiien schreef:
Latjes in de rails zijn al geprobeerd, tikt ze eruit helaas -O-

Proest :D . Wat een beest :+ .

Misschien iets van rubber fabriceren wat je als een soort stop/kurk in de rails kunt proppen? Of een uitschuifbare roede (ja die bestaan :P ) op hoogte tussen de voorste deur en de wand klemmen?
Beide geen heel praktische oplossingen vind ik, dus ik hoop dat je nog eenvoudiger/elegantere oplossingen krijgt.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 23:04

GDG schreef:
Celiien schreef:
Latjes in de rails zijn al geprobeerd, tikt ze eruit helaas -O-

Proest :D . Wat een beest :+ .

Misschien iets van rubber fabriceren wat je als een soort stop/kurk in de rails kunt proppen? Of een uitschuifbare roede (ja die bestaan :P ) op hoogte tussen de voorste deur en de wand klemmen?
Beide geen heel praktische oplossingen vind ik, dus ik hoop dat je nog eenvoudiger/elegantere oplossingen krijgt.

Dan zou ik twee roedes moeten plaatsen, voor zowel links als rechts.. inderdaad niet de meest mooie en praktische manier. Maar ik snap wel wat je bedoeld.. wellicht als allerlaatste redmiddel :+

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 23:05

In de kast gaan zitten met een eng masker, en je kat laten schrikken :D Die komt de eerste tijd niet meer bij je kast in de buurt (met een creatieve kat zijn creatieve oplossingen nodig :D )

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 23:06

Ik denk niet dat ze onder de indruk gaat zijn, maar zo gaat kijken:
Afbeelding

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 23:08

Haakjes er op? Die zou je waarschijnlijk wel licht moeten verbuigen maar dan blijven ze wel dicht

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 23:09

Mossel schreef:
Haakjes er op? Die zou je waarschijnlijk wel licht moeten verbuigen maar dan blijven ze wel dicht

Dan kunnen de kasten dus niet meer voor elkaar langs-schuiven door de haakjes/oogjes denk ik.. :\

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 23:10

Ohja duh :+ goeiemorgen :') ik ga even verder denken haha

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 23:13

Je kan er ook zo'n deuralarm tussen zetten. Áls ze hem dan open weet te krijgen maakt het zo'n paasei dat ze er niet meer wil slapen. Dan leert ze het misschien af.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 23:17

Vjestagirl schreef:
Je kan er ook zo'n deuralarm tussen zetten. Áls ze hem dan open weet te krijgen maakt het zo'n paasei dat ze er niet meer wil slapen. Dan leert ze het misschien af.

Hmm.. zou kunnen maar ik weet niet Of ik als ik ‘s nachts slaap en er gaat een alarm af het heel leuk gaat vinden _O- of dat mijn buren dat leuk vinden.
Heb een buurman met onregelmatige/nachtdiensten namelijk :=

Misschien denk ik teveel in problemen ipv oplossingen hoor, dat kan ook.. ik ga nog ff verder brainstormen.. maar ik dacht wellicht weten jullie iets waar ik nog niet aan gedacht heb :))

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 23:21

Dit wellicht een idee?
Afbeelding
Afbeelding

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 23:21

Ik kwam deze tegen net:

Afbeelding

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 23:22

Ik kwma die dus ook net tegen! Ga even uitzoeken hoe ze precies werken:j thanks!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 08:56

Ts
Ik bedoel dat je de deur dan een Klein stukje open schuift waarna je eerst een palletje om moet duwen voor hij verder open gaat(bij de prenatal Schijnen ze een kinderbeveiliging te hebben voor schuifdeuren zag ik even bij een snelle google )

Andere Optie is idd magneetjes