Ik ga toch maar eens hier ook een poging wagen. Ik heb het al op kattengroepen geplaatst, maar tot nu toe nog niemand die dit herkent. Wie weet zitten hier mensen die even mee kunnen/willen denken

Minoes (inmiddels een kat van 7 jaar) is a sinds kitten af aan ziek. Niesziekte, wat volgens de DA chronisch is geworden. Tevens blijkt ze een hartruis te hebben, wat het ook niet makkelijker maakt...al maak ik mij daar minder zorgen om

Om haar wat verlichting te geven gaf de dierenarts voorheen steeds antibiotica. Het hielp iets, maar haalde het zeker niet weg. Ik wil het ook niet blijven geven, bang dat ze resistent wordt tegen de tijd dat ze het écht eens nodig heeft. Maar dierenarts blijft alleen dat voorschrijven. Niet alleen de eerste, maar ook de twee andere praktijken waar we zijn geweest doen dat.
Nu heeft ze uitslag in haar mond, wat vermoedelijk een uiting is van het herpes virus wat zij ooit als kitten bij zich had door de niesziekte. Vroeger had ze het ook wel eens op haar onderlip, maar tegenwoordig zit het echt in haar mond.
Dierenarts zegt weer antibiotica, maar dat zal niet werken tegen een virus. Daarbij hebben we eerder ondervonden dat het gewoon écht niet werkt bij haar. We blijven maar in een cirkeltje lopen met de DA.
Als ik vertel dat ze niesziekte heeft gehad, knallen de AB er tegenaan. Als ik niet vertel dat ze het heeft gehad, gooien ze alsnog AB er tegenaan omdat er iets zit wat er niet hoort. Niemand lijkt te weten wat het is of hoe we het moeten behandelen.
We hebben al geprobeerd:
- 2 praktijken en 1 dierenziekenhuis (in de hoop dat die meer wisten

- L-lysine (voer en poeder...maar omdat Minoes niet veel eet krijgt ze niet makkelijk de volle dosering binnen. Het voer vond ze niet te vreten

- Echinaforce
- Meerdere malen antibiotica (verschillende soorten, weet zo uit mijn hoofd niet meer welke exact).
- Eliminatiedieet om te zien of ergens een allergie was, dit was niet het geval.
Het is echt een klein, lelijk scharminkeltje

Heeft iemand enig idee wat we wel kunnen doen, zodat we dat kunnen overleggen met de dierenarts om te proberen? Minoes is altijd al een scharminkeltje geweest, maar met zo'n zweer in de mond is eten ook geen pretje vermoed ik (al laat ze daar niks van merken, ze eet niet anders dan voorheen).