Bijtwond hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Bijtwond hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 13:32

Vele van jullie zullen dat misschien ook niet doen.. maar toch, onderschat nooit een hondenbeet, hoe klein het er van de buitenkant ook uit ziet, van binnen kan de schade enorm zijn!

Mijn hond is afgelopen zaterdag gebeten( incl schudden) en ondanks dat ik hem nagekeken heb vond ik zondag het wondje pas. Ik man me achteraf voor mijn kop slaan dat ik zo lang gewacht heb maar kan er niks meer aan veranderen, ik dacht namelijk dat het wel mee zou vallen. Toch begon ik gister te twijfelen omdat mijn hond steeds minder zichzelf was en rond rende als een kip zonder kop.
Het kleine gaatje wat ik heb gevonden aan de rechterkant was dus niet zo’n klein gaatje, onderhuids is het van de rechter voorpoot, over de rug naar de linker voorpoot compleet gescheurd. Ik ben vooral boos op mezelf dar ik niet eerder naar de DA ben gegaan, maar kan er nu weinig aan veranderen en het mijn hond zo comfortabel mogelijk maken.

Zo trof ik het zondag aan
Afbeelding

En zo ziet het er vandaag, na de operatie van gister, uit

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Duhelo

Re: Bijtwond hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 13:34

ah wat naar! Verder is er niks vitaals geraakt?
Bij bijten (zeker een grotere hond op een kleinere) en schudden is het vaak zo dat de huid onderhuids losscheurt zeg maar. Dit is niet jouw schuld en kon je ook niks aan doen, het resultaat zal niet veel anders zijn als het direct geopereerd was of nu pas. Nu vooral focussen op het herstel ;)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 13:36

Nee gelukkig verder niks vitaals geraakt!
De betreffende hond heeft hij vaker mot mee gehad en wat kleine bijtwondjes van gehad, maar nu ging hij echt te keer helaas

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 13:42

Och germ....
Je moet je eigen niets kwalijk nemen ook al voelt dat zo. Hij/zij heeft een enorme vacht waardoor je enkel de dingen aan de oppervlakte kan zien.
Jouw hond zal jou niets kwalijk nemen :(:)

Succes met zijn herstel!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 13:42

Bijtwonden altijd laten nakijken niet alleen hierom maar ook omdat ze enorm snel ontsteken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 13:45

Wilawander schreef:
Bijtwonden altijd laten nakijken niet alleen hierom maar ook omdat ze enorm snel ontsteken.

Dit. Brrrr. Hier de hond als pup te grazen genomen door een grote hond, gelukkig niet de kans gehad om te schudden en mijn hond meteen vast gegrepen zodat ze niet kon proberen te vluchten. Paar kleine lelijke gaatjes die door de dierenarts HEEL goed in de gaten zijn gehouden in die periode en flinke antibioticakuur erbij. Bijtwonden zijn zo walgelijk.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 13:49

Wilawander schreef:

Ze zijn nogal lastig te vinden in de enorme vacht van mijn hond, dus meestal kom ik er pas achter ( ondanks dat ik hem nakijk) als de korsten er af komen

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 13:57

Verwijt jezelf niks. Heel veel beterschap voor je hondje!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 14:35

Oh wat naar! Het incident en de gevolgen. Maar jeetje wat een berg haar heeft je hond ook! Had het fiks gebloed, had je veel sneller wat gezien!

Maar inderdaad, extra alert zijn bij bijtincidenten! Er zitten enorm veel bacteriën in speeksel van een hond. Een wonde ontsteekt dus erg snel.

Veel beterschap voor je viervoeter! :(:)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 14:45

Zelfs op een hond met kort haar is het soms. Moeilijk om wondjes op te vinden

Mijn hond is laatst aangevallen door een kat en op jet eerste zicht leek er niks open ondanks dat de kat in zijn vel hing. Toch naar de veearts voor de zekerheid en die zag ook niet meteen iets. 2 dagen later zag ik korstjes.

Gelukkig heb je het gezien voor ontsteking!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 19:33

De honden liepen altijd samen op het erf, samen opgegroeid dus was er ook niet altijd bij als ze onenigheid hadden.

Vanmorgen bij de DA geweest voor controle, als alles mee zit mag maandag de drain links er uit. Rechts komt nog veel vocht uit, dat probeer ik op te vangen met een pad die onder de romper zit, blijft alleen niet op zijn plek liggen dus wordt de hele romper nat, als iemand een idee heeft hoe ik die pad het beste op zijn plek kan houden hoor ik het graag

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 19:40

Gebruik maandverband ivm de plakstrip kun je dat beter bevestigen.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 19:44

Je bent een held!! Dat ga ik zo gelijk proberen!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 19:48

Beste dan wel kotex ivm plasticlaagje bij andere merken en geen geparfumeerde soort.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 19:50

Dank voor de tip! Moet toch naar de winkel aangezien ik dat niet standaard in huis heb

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 20:09

Ducktape doet wonderen :Y)

Ik wist niet dat honden beten zoveel schade konden veroorzaken. Heel veel beterschap voor je hond :(:)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 20:21

Ducttape durf ik niet, bang dat het gaat schuren oid aangezien het dan over de wond zelf zou wrijven.

Dankje :)