Pup heeft plots jeuk/kale plekken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Linda

Pup heeft plots jeuk/kale plekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 23:27

Onze pup (anatolian x pyrenese berghond) van 9mnd heeft sinds een paar dagen veel jeuk, ze krabt en bijt veel dat ze aan beide zijden van ongeveer ten midden van haar een kale plek heeft. De huid is wat zwart gekleurd. Verder geen andere symptomen, geen vlo ontdekt en heb haar voor de zekerheid behandeld met “revolution”. Al onze andere honden hebben geen symptomen.

Iemand een idee wat het kan zijn? Hopelijk helpt de revolution, anders DA. Maar ik vraag me af of iemand het misschien eerder gezien heeft.

Afbeelding

Afbeelding

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:39

Revolution ken ik niet, maar zo te lezen een B-merk van Agradi..? Ik zou iets deftigs proberen tegen vlooien, zoals een Seresto-band, Frontline spray, Advantage, Bravecto..

Ook niet toevallig gewisseld van wasmiddel/wasverzachter waarmee je hun mandje heb gewassen? Voer veranderd, andere snacks?

Urona447

Re: Pup heeft plots jeuk/kale plekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:46

Ik wil je niet bang maken maar bij mijn hond begon op die leeftijd de jeuk. Hij bleek atopie te hebben, heeft hier veel verschillende medicijnen en eliminatiedieeten voor gehad maar het heeft uiteindelijk niet geholpen. Ik zou de dierenarts dus even contacteren.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 11:00

Ringworm, schimmelinfectie, stress, misschien toch een vlo? Zou er mee naar de dierenarts gaan.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-18 15:17

Bedankt voor het meedenken!

Het is een buitenhond, dus geen mandje ed. Vnl rauw dieet en geen verandering.

Revolution is van zoetis, het is selamectin. Ook bekend onder stronghold.

Het is geen ringworm, maar al het andere zou het idd kunnen zijn...(ik zelf zat te denken aan mss vlooienallergie aan lokatie van kale plek, ook al zie ik geen vlooi op haar. Ze is een buitenhond dus er kan er altijd eentje op en afspringen..).

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 15:47

Vind niet typisch een hotspot maar weet niet of dat het zou kunnen zijn? Of misschien door de dikke vacht met de warmte dat dat een reactie geeft?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 16:02

Ik zou zeker even langs de DA gaan. Jeuk kan zo ongelooflijk veel oorzaken hebben (vlooienallergie, hotspot, allergie, overgevoeligheid voor voeding of omgeving, etc). Onmogelijk om dit zonder de nodige diagnostische methoden zo van achter een scherm te gissen :)

Het is overigens vaak pas zo dat als je een vlo op je hond/kat ziet, het best al wel een flinke en ver gevorderde vlooieninfectie is. Meestal - zelfs in gemiddelde gevallen - is er op het dier zelf geen vlo te zien. Logisch ook, want ze zitten maar heel even op het dier voor een maaltijd.

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 16:14

Onze pup van 9 maanden had ook een kale plek gebeten bij haar staart. Ze bleek volle anaal klieren te hebben

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 16:34

Zou ook niet zelf gaan dokteren en allerlei middeltjes er op gaan smeren.. Maar zou gewoon even naar de DA gaan..

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 18:43

Toen onze hond dezelfde leeftijd had, kreeg hij een beetje dezelfde soort plekken. Die van ons bleek demodex te hebben. Ik zou voor de zekerheid even langs de dierenarts gaan, het kan van alles zijn. Succes! :)