Adori hondenfluit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Adori hondenfluit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 16:17

Hoi hoi

Van de week een hondenfluitje besteld van Adori:

Afbeelding

Deze is instelbaar en ultrasoon, hij zou dus niet hoorbaar zijn voor mensen.
Als ik eraan draai wordt hij heel schel en hoog, en draai ik de andere kant op lijkt het een gewone fluit kwa geluid :')
Hoe dan ook, ik hoor hem gewoon, hoever ik hem ook aandraai.
Wel reageren de honden beter op het hogere schelle geluid.

Maar ik zal het wel weer niet snappen, maar welke kant moet ik hem nu op draaien? En dat ik hem hoor is toch niet de bedoeling?

Help :o :D

beatje

Re: Adori hondenfluit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:20

Als je hem niet hoort,hoe weet je dan hoe je fluit of dat je fluit wel werkt? Ik heb ook een fluitje maar fluit er verschillende dingen mee,dus moet mezelf wel horen fluiten.

Mizora

Re: Adori hondenfluit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:36

Dit soort fluitjes/dingen willen nogal eens uit gaan van gemiddelde gehoorsgebied. Zo zou je rattenverjagers en kattenverjagers ook niet moeten horen, maar vallen bij mij nog ruimschoots binnen het bereik (met hoofdpijn als bedankje).

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:44

beatje schreef:
Als je hem niet hoort,hoe weet je dan hoe je fluit of dat je fluit wel werkt? Ik heb ook een fluitje maar fluit er verschillende dingen mee,dus moet mezelf wel horen fluiten.

Mee eens. Ik vind het overigens juist een voordeel dat andere mensen ook horen dat ik mijn hond fluit.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan op vingers fluiten, ik gebruik 6 verschillende fluitcommando's.
Als je liever een fluit gebruikt zou ik voor de herdersfluit gaan ( ook buiten drijfwerk), vanwege de variabele tonen die je ermee kunt maken.