Xyris schreef:Thanks voor de tips! En ik zag dit inderdaad ook wel aankomen maar heb er helaas geen invloed op, los van advies geven en hetgeen ik nu kan doen. Ik geef het in ieder geval door!
@Jasmijn, dat zegt niemand en het zou kunnen, ware het niet dat ik regelmatig hoor dat de poes ergens tegenop rent of klem komt te zitten tussen de deur e.d. men struikelt er overheen etc. ik vermoed dat het gedrag voortkomt uit de situatie waar ze in zit. Pijn zou kunnen maar zonder dat uitgesloten te hebben zou ik graag zien dat het beestje een 2e kans krijgt bij mensen met ervaring die eventueel kunnen besluiten de overblijfselen te verwijderen of alsnog in te laten slapen als het echt niet meer gaat.
Als er nog resten van ogen in de kassen zitten is et vrijwel zeker dat de kat er pijn aan heeft.
Je zal maar 2 halve ogen in je hoofd hebben zitten.
Ik heb zo'n kat gezien in de opvang in mijn onderschrift. Het eerste jaar was dat dier niet te benaderen...eerst dacht iedereen uit angst.
Tot ik het jaar erop kwam en een heel andere kat aantrof..zo lief en aanhankelijk. Wat bleek de resten van de ogen deden gewoon enorm zeer. Een van de dierenartsen uit Engeland(die daar 2x per jaar komen) had de kat opnieuw geopereerd en alles schoongemaakt.
Inmiddels heeft de kat een nieuw huis hier in Nederland samen met nog een blinde van daar.
Villa Vagebond heeft zich van de week nog ontfermt over een blinde kat van dezelfde stichting. Wellicht kun je die ook eens proberen.
Ook is er nog een Blind Cat rescue in Nederland...alleen ff googlen voor adres etc.
Blinde katten kunnen zich prima redden en spelen ook gewoon met speeltjes.
Maar ik denk dat het voor deze kat wel heel belangrijk is dat hij een dierenarts ziet voor zijn ogen.
Verder vraag ik mij ook af hoe gezond de situatie is voor de andere katten.