Ik heb zelf 2 konijnen, Indy(waar dit topic over gaat) en Muis.
Indy en Muis zijn konijnen die vroeger door hun vorige eigenaren niet goed zijn behandeld

maar soms, uit het niets, valt Indy me op eens aan, dan komt ze met haar bekkie open, grommend op me af en (probeert) ze me te bijten

ik let er steeds op dat ik haar niet onverwachts, of van boven af benader, en dat ze me ziet aankomen.
Vaak komt ze gewoon naar me toe gehuppeld. En meestal, als haar dan aai, laat ze dat genietend toe. Soms slaat ze dan opeens om, en wordt ze een haast vals, aanvallend konijn.

Helaas lijd Muis daar ook onder, dan jaagt ze hem door het hok, in aanvals houding, dan denk ik, moet ik ze uit elkaar halen? Maar dan geen 5 minuten later zijn ze elkaar lief aan het wassen.
Helaas wordt ik de laatste tijd steeds vaker door Indy gebeten of aangevalen, en begin ik er steeds minder plezier in te krijgen.

Soms zit ik te denken dat het komt omdat ze vroeger als jonkie met 20 andere konijnen is gedumpt in een kooi.(

Ik heb zelf eigenlijk niet echt ideeen meer waardoor dit komt en wat ik eraan kan doen.
Heeft iemand misschien tips ofzo hierover? Bedankt als je dit verhaal hebt gelezen