Sinds anderhalve week zijn mijn vriend en ik de nieuwe eigenaren van Misha. Misha is een kruising mechelaar met husky van maart 2017.

Misha is een ontzettend lieve, mensgerichte hond. Als wij in huis zijn of met wandelen luistert ze goed en is ze braaf. Ook als wij boven zijn, bv om te douche, slapen etc blijft ze braaf beneden en blaft of huilt ze niet. Maar zodra wij uit huis gaan is t een probleem.
Het begon dinsdag avond. Toen wij terug thuis kwamen 'savonds (we zijn maar paar uurtjes weggeweest wat voorheen ook goed ging), had ze de tussendoor open gemaakt en de knip op de voordeur weten te doen. Oké vooruit kan gebeuren dachten wij. Volgende dag aan de andere kant van de deur een stoel onder de klink gezet en zodat de stoel niet om zou wippen daar onder nog deksels. Ons enigzins creatieve ontwerp zag er zo uit

Dat ging 2 dagen goed en sindsdien blijft ze het doen, ook blijft ze de knip op de voordeur doen terwijl die juist omhoog op slot gaat. Volgens de buurtjes blaft en huilt ze ook wel eens maar dat gelukkig niet constant. Als wij haar in een bench doen blijft ze dat wel doen.
Naar ons idee gaat dit steeds meer op verlatingsangst lijken. Ze heeft ook de borstels aan de brievenbus en het rubber aan de onderkant van de voordeur er af getrokken. Ze gaat ook altijd naar boven toe, doet daar enkel de deur van de slaapkamer open en gaat dan op ons bed liggen. Verder sloopt ze niks gelukkig, is echt enkel aan de voordeur. De klink omhoog zetten, had ze dezelfde dag ook al door.
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die tips of ervaringen hebben om ons te helpen. Wij zaten zelf aan eventueel Bach bloesem te denken maar hebben hier geen ervaringen mee.
Achtergrond informatie van Misha: zij heeft haar eerste jaar bij een gezin met kinderen gewoond, wat voor mensen dat verder waren is ons niet bekend maar hier moest zij weg vanwege verbouwing.. de mensen van wie wij haar hebben gekocht hebben haar van die mensen overgenomen on te trainen als explosieve zoekhond. Zij was hier echter te sociaal voor en wilde liever in t gras rollen, wandelen en knuffelen. Zij hebben haar een kleine anderhalve maand gehad en zij is dus sinds vorige week woensdag bij ons in huis.
Bedankt voor heel het verhaal te lezen