Konijnenhok opknappen. Beitsen of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Konijnenhok opknappen. Beitsen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 13:11

Hoi allemaal,
Ik ga een konijnenhok opknappen. Ik wil er het liefst niet te veel geld aan kwijt zijn.

Nu zit ik met het verf/beits.

Kan ik hem beitsen zonder dan het schadelijk is?
Ik had namelijk een vergelijkbare (greywash en whitewash) beits bij de Action gezien :=
Kan dit?

Of weten jullie een andere (goedkopere) grijse en witte beits?

Alvast bedankt!

EllaBellaah

Re: Konijnenhok opknappen. Beitsen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:01

Je kan het hok gewoon beitsen maar dan is het handig om op de hoekjes waar ze aan kunnen knagen een hoekprofiel te zetten zodat ze niet teveel beits binnen krijgen. En laat de beits een aantal dagen goed drogen voordat je ze er in terug zet.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:19

Ik zou eerst opzoeken of de stoffen niet giftig zijn die in de beits zitten... mijn konijnen knagen namelijk echt niet alleen maar aan de hoeken zoals EllaBella zegt dus ik zou daar niet zomaar vanuit gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 16:20

Djeradalover schreef:
Ik zou eerst opzoeken of de stoffen niet giftig zijn die in de beits zitten... mijn konijnen knagen namelijk echt niet alleen maar aan de hoeken zoals EllaBella zegt dus ik zou daar niet zomaar vanuit gaan.

Ja dat kan, ik zet er denk ik sowisow anti-knaag strippen op. Maar in zowel beits als verf zitten (bijna) altijd wel giftige stoffen lijkt mij..

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 16:36

In gewone verf hoeft geen giftige stoffen te zitten. Er is ook verf die je veilig kunt gebruiken op kindermeubels ( die ook vaker knagen op bedjes en boxen ). Weet niet hoe het met beits zit? Even navragen in de winkel misschien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 16:51

twinducklin schreef:
In gewone verf hoeft geen giftige stoffen te zitten. Er is ook verf die je veilig kunt gebruiken op kindermeubels ( die ook vaker knagen op bedjes en boxen ). Weet niet hoe het met beits zit? Even navragen in de winkel misschien?

Weet u toevallig ook of ze z’n beits hebben voor kinderen? Ik denk namelijk dat verf snel blakerd

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 16:56

Is het een hok voor buiten? Want in principe hoef je dan alleen de buitenkant te beitsen.
Ik zou het goed schoonmaken en oude lagen schuren. Ook een goede beits kopen want dat is het behoud van je hok. Als het gaat rotten kan je het weggooien.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 17:13

Ik verplaats dit topic naar beestenboel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 17:22

Tilmar schreef:
Is het een hok voor buiten? Want in principe hoef je dan alleen de buitenkant te beitsen.
Ik zou het goed schoonmaken en oude lagen schuren. Ook een goede beits kopen want dat is het behoud van je hok. Als het gaat rotten kan je het weggooien.

Buitenhok ja, oké dan zou ik daar naar opzoek moeten gaan. Alleen is dat jammer genoeg wat duurder :j

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 18:06

Ik heb de mijne op Grootplezier.nl besteld. Ze verkopen daar de beits die ze zelf ook gebruiken op de konijnenhokken. Dan ben je zeker dat het veilig is. Heb mijn konijnenren er helemaal mee gedaan, en de bunnies hebben er al aan geknaagd, maar ze zijn nog steeds helemaal gezond :D . Je moet het in ieder geval wel goed laten drogen en best meerdere lagen gebruiken.

Je moet in ieder geval beits op waterbasis nemen, in de rest zitten giftige stoffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 18:11

MoppieFilou schreef:
Ik heb de mijne op Grootplezier.nl besteld. Ze verkopen daar de beits die ze zelf ook gebruiken op de konijnenhokken. Dan ben je zeker dat het veilig is. Heb mijn konijnenren er helemaal mee gedaan, en de bunnies hebben er al aan geknaagd, maar ze zijn nog steeds helemaal gezond :D . Je moet het in ieder geval wel goed laten drogen en best meerdere lagen gebruiken.

Je moet in ieder geval beits op waterbasis nemen, in de rest zitten giftige stoffen.

Bedankt voor de tip! Weet u ook van welk merk u de beits had?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 18:20

Ik denk dat ik er uit ben. Ik doe de Hermadix beits :)

Bunny proef zonder antiknaagstrips?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-06-18 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 19:32

Siricj schreef:
MoppieFilou schreef:

Bedankt voor de tip! Weet u ook van welk merk u de beits had?

Ik had inderdaad ook de beits van Hermadix! :) Ik heb geen anti-knaagstrips in de ren hangen, maar zolang je konijnen ruimte, knaagmateriaal en een vriendje hebben gaan ze normaal ook niet knagen aan het hout ;) .