Ik zag alleen oude topics over huisdierenverzekeringen (en ééntje die over katten ging), dus ik heb toch maar een nieuw topic geopend.
Het zit zo: ik zit erover te denken een hond te adopteren uit het asiel. Het is een klein shih tzu achtig hondje dat bijna 9 jaar is. Hij is al gecastreerd, maar er staat bij dat hij regelmatig oorklachten heeft. (we gaan binnenkort kijken dus dan zal ik ook zeker vragen wat het precies inhoudt)
Nou heb ik in principe genoeg gespaard om eventuele plotselinge dierenartskosten te kunnen betalen en zijn we ook van plan om, als we geen verzekering nemen, elke maand nog een bedrag opzij te zetten voor hem. Zodat niet gelijk de spaarrekening leeg is als er dan onverwachte kosten zijn.
Ik heb namelijk gelezen dat oudere hondjes (nu is hij misschien nog niet zo oud, maar dat wordt 'ie natuurlijk wel) duurder zijn om te verzekeren.
Hoe hebben jullie je hondenverzekering ervaren en als je de situatie zo hoort, zou je het dan wel of niet aanraden?
Het staat allemaal nog niet helemaal vast, maar ik wil graag goed voorbereid zijn, dus me er toch vast over informeren