Poes slikt erg moeilijk, wat te eten geven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 21:16

Doe eens normaal! Hallo hoevaak moet ik het nog zeggen, ik kan er niks aan doen!

Als je zo nodig opmerkingen moet maken, vraag je maar uitleg via PB. Bah, waarom moet het altijd zo.
Laatst bijgewerkt door Weidemaatje op 15-06-18 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Poes slikt erg moeilijk, wat te eten geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:18

Maar waarom willen je ouders de dierenarts niet bellen dan? Dadelijk word het erger en dan heb je geen kat meer in het ergste geval

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:29

Ik wil even zeggen dat ik zojuist de persoonlijke situatie heb meegekregen van TS, en ik nu begrijp waarom ze zegt dat ze niet naar de dierenarts kan. Ik heb haar wat advies meegegeven in PB specifiek voor deze privésituatie, waarvan ik hoop dat ze deze opvolgt. Maar ik wil hier in ieder geval vragen of mensen haar niet té hard willen veroordelen om de situatie. Ik dacht toen ik het las ook 'wtf' maar nu begrijp ik het beter.

TS, ik denk dat voor nu, voor thuis, het advies van Balou een goede is. Probeer de kat in ieder geval te laten drinken en eten.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 22:08

Misschien is het toch handig te vermelden wat er aan de hand is dan. Misschien kan er dan wel iemand helpen.
Of heeft iemand een idee.



Want ik wil en kan gewoon niet geloven dat het dier niet naar de DA kan, sorry.

Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Poes slikt erg moeilijk, wat te eten geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 22:10

@imandra: Dankjewel! Je advies gaat goed gebruikt worden.
@cowgirl: Dan verlaat je het topic. Ik vraag niet om meningen, maar om oplossingen. Heb je geen oplossing, surf dan verder op Bokt.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 22:15

Weidemaatje schreef:
@imandra: Dankjewel! Je advies gaat goed gebruikt worden.
@cowgirl: Dan verlaat je het topic. Ik vraag niet om meningen, maar om oplossingen. Heb je geen oplossing, surf dan verder op Bokt.


Wat is dan het probleem? Waarom kan je dan niet naar een DA? IK snap dat niet. :? :?


Je kat is al 3 dagen ziek en je blijft maar niks doen en aan een stelletje bokkers vragen om een oplossing om je kat aan het eten te krijgen.

Echt serieus....... -O-

Balou_k

Berichten: 14062
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 22:15

Na uitgekotst te worden via PB, hoop ik alsnog dat je mijn advies opvolgt. Ik heb je twee serieus belangrijke en levensreddende adviezen gegeven.

Balou_k

Berichten: 14062
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 22:16

Balou_k schreef:
Arm, arm dier.. ;(

Wat je voor nu kan doen:
- meng wat suiker met water en geef dit met een spuitje binnen. Dit creëert energie en eetlust.
- meng water met natvoer en geef dit met een spuitje.


Eten (en drinken) is heel, heel erg belangrijk voor een kat. Dus hop beginnen met dwangvoeren!!

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 22:18

De enige oplossing hierin is toch naar de dierenarts gaan.
Verder kan er niemand wat doen.

Maar ik ben nog steeds nog benieuwd of je inmiddels wel telefonisch contact hebt gehad met de dierenarts en wat die dan hebben gezegd.

Myfairytale
Berichten: 5392
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 22:18

Balou_k schreef:
Na uitgekotst te worden via PB, hoop ik alsnog dat je mijn advies opvolgt. Ik heb je twee serieus belangrijke en levensreddende adviezen gegeven.


Hou in je hoofd dat je de adviezen gegeven hebt voor de kat. ;)
Ik ga met de meeste mensen mee overigens, kan werkelijk geen enkele reden bedenken om een dier zo te laten creperen.

Ik ga heel hard duimen dat het dier er bovenop komt.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 22:19

Als de situatie zo nijpend is doe dan alsjeblieft afstand van het dier.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 22:22

Weidemaatje schreef:
@imandra: Dankjewel! Je advies gaat goed gebruikt worden.
@cowgirl: Dan verlaat je het topic. Ik vraag niet om meningen, maar om oplossingen. Heb je geen oplossing, surf dan verder op Bokt.


Graag gedaan, een update (over een tijdje?) zou ik fijn vinden, als dat lukt ^^.
Als ik jou was zou ik het topic nu maar laten rusten, gok dat er alleen maar geruzie komt omdat mensen het niet snappen (wat ik vanuit hun perspectief overigens wel begrijp).

Balou_k

Berichten: 14062
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Poes slikt erg moeilijk, wat te eten geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 22:32

Als TS het leuk vindt mensen af te bekken terwijl die zich oprecht zorgen maken en goedbedoeld advies geven.

Zij kan er niks aan doen, maar de kat al helemaal niet. ;)

Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 22:34

@Imandra: Zou ik doen !
@Balou_k: Wat ik tot nu toe zie zijn mensen die herhaaldelijk ongevraagde meningen geven die mij alleen maar afkatten. Terwijl ik vaak genoeg zeg dat ik er niks aan kan doen. De tips die tussendoor worden gegeven worden van harte genomen maar ik heb niet eens de kans om aardig te doen tegen mensen omdat ik me de heletijd moet verdedigen.

lisem94

Berichten: 676
Geregistreerd: 01-03-10
Woonplaats: Ergens in zuid-west Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 22:40

TS je hebt het jezelf wel heel moeilijk gemaakt zo. Mensen zijn een stuk begripvoller als je tenminste iets vrijgeeft over waarom je niet naar de DA kunt.

Je begrijpt hopelijk zelf toch ook wel dat anders op deze manier een topic openen gewoon totaal kansloos is. Moet je zelf eens voorstellen hoe jij zou reageren op iemand die je maar de helft van het verhaal vertelt. Dier lijdt = maar oplossen hoo maar en ik vertel je niet waarom.

Is het anders geen optie dat iemand de kat gewoon bij je ophaalt, iemand van bokt, vrienden, kennissen of een dierenambulance/asiel? Waarschijnlijk is de kat in iemand anders zijn zorg nu wel beter af.

Of is dat ook niks denk je? :)
Laatst bijgewerkt door lisem94 op 15-06-18 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Balou_k

Berichten: 14062
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Poes slikt erg moeilijk, wat te eten geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 22:41

Het asiel vindt TS zielig, daf had ik ook al aangeraden. Had ik niet met mijn kittens gezeten had ik haar direct opgehaald. :j

Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 22:45

@lisem94: Ik had gehoopt dat als ik zeg dat ik er niks aan kan doen, mensen dit zouden begrijpen. Mensen in de PB’s die er vanaf weten begrijpen dat ik er niks aan kan doen (behalve 1 persoon), maar dan wel allemaal nadat ik vervelende reacties krijg. Ik opende dit topic in de hoop dat ik er toch iets uit kan halen.

Maar je hebt gelijk en dit is zinloos. Omdat Bokt hun meningen weer eens niet voor hun zelf kunnen houden, kan ik de kat niet beter helpen.

De mensen in de pb’s en de mensen in dit topic die tips gaven waar ik iets mee kan, wel oprecht bedankt.

Ik ga niet meer reageren.
Laatst bijgewerkt door Weidemaatje op 15-06-18 22:50, in het totaal 3 keer bewerkt

Balou_k

Berichten: 14062
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 22:47

Ik geef je geen gelijk hoor.. Je hebt immers nog verschillende opties waarbij de poes niet de dupe is.. :n

Hoe je de kat nu kan helpen:
- suiker met water mengen, dwangvoeden.
- natvoer (liefst mouse vorm) met water mengen en dwangvoeden.
- dwangvoeden met een 2 of 5 cc spuit (zonder naald uiteraard).

Hoe je de kat nu en voor in de toekomst kan helpen:
- dierenambulance bellen, kat mee geven.
- kat naar het asiel brengen.
- kat naar de dierenarts brengen, deze neemt contact op met de eigenaren.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Poes slikt erg moeilijk, wat te eten geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 22:52

Een asiel is zielig en een kat laten creperen niet? Wat de situatie ook is, daar heeft die kat niks aan. Jouw kat= jouw verantwoordelijkheid!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 23:01

ik heb een pb ontvangen van TS.

Ik hoop dat ze morgen gewoon hier komt zeggen hoe de situatie in elkaar steekt. Hoeft niet in details maar zal een hoop geruststelling geven.

Ook erg jammer dat ze het niet gezegd heeft want in haar geval zijn er wel degelijk opties tot ingrijpen.
Ik heb haar dan ook raad gegeven van uit mijn eigen ervaringen op de dierenambulance en ik hoop dat zij en haar ouders hier wat mee gaan doen.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 11:25

Het hele topic begint met "Mijn poes".....ik kan geen enkele situatie voorstellen dat de poes dan Niet naar een dierenarts kan. Tenzij je lichamelijk afhankelijk zou zijn van derden of flink overhoop ligt met de daadwerkelijke eigenaren. Vind het dan ook niet nodig PB te doen. Kan serieus alleen maar hopen dát iemand in je omgeving melding maakt bij de dierenpolitie. Dan is alles ineens mogelijk. (En heb je straks dubbele kosten)

Oplossingen kunnen overigens alleen aangedragen worden als mensen begrijpen wat er speelt. Bij het benadelen van de gezondheid van een dier is er anders altijd onbegrip als men zegt niet naar een DA te kunnen. Als er een begrijpelijke reden is zal iedereen met je mee willen meedenken.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 18:55

Bravura schreef:
Het hele topic begint met "Mijn poes".....ik kan geen enkele situatie voorstellen dat de poes dan Niet naar een dierenarts kan. Tenzij je lichamelijk afhankelijk zou zijn van derden of flink overhoop ligt met de daadwerkelijke eigenaren. Vind het dan ook niet nodig PB te doen. Kan serieus alleen maar hopen dát iemand in je omgeving melding maakt bij de dierenpolitie. Dan is alles ineens mogelijk. (En heb je straks dubbele kosten)

Oplossingen kunnen overigens alleen aangedragen worden als mensen begrijpen wat er speelt. Bij het benadelen van de gezondheid van een dier is er anders altijd onbegrip als men zegt niet naar een DA te kunnen. Als er een begrijpelijke reden is zal iedereen met je mee willen meedenken.


Ik had gehoopt dat TS het verhaal zou komen uitleggen maar helaas...zo jammer want er is nog heel veel mogelijk om dit dier te helpen. Maar ipv dat ze mijn en jullie tips serieus neemt word je uitgescholden via PB.

Ik ga haar PB niet hier neerzetten maar ik kan wel zeggen dat in deze zaak de dierenpolitie de enige juiste stap zal zijn om het dier te helpen.

Ik werk zelf op de dierenambulance en heb wel eens met dit soort zaken te maken en die worden echt wel serieus genomen.
Daarom hoop ik ook echt dat iemand daar ingrijpt en dat ik niet straks deze kat voor sectie bij ons in de koeling mag leggen.
Mak mij best zorgen om het arme dier. -O-

BigOne
Berichten: 38279
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Poes slikt erg moeilijk, wat te eten geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:51

Ts, indien dit echt jouw kat is dan zorg je dat ze bij de dierenarts komt of bel je er naar toe voor advies. Is de kat niet van jou dan bel je 144 wegens grove verwaarlozing, punt.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Poes slikt erg moeilijk, wat te eten geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 10:15

Is het in NL niet strafbaar een dier medische zorg te ontzeggen?

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Poes slikt erg moeilijk, wat te eten geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 10:44

Bijzonder topic, je wil geen commentaar maar ook niet het verhaal vertellen.
Oke begrijpelijk, maar maak dan in vredesnaam geen topic want hier bij dierenliefhebbers kun je met dit wazige iets niet onder dit soort commentaar uitkomen.
Dat vind ik niet eens raar.
Weet niet of ik de eventuele reden zou begrijpen.
Weet wel dat de medische zorg voor een dier nooit ontnomen mag worden en er geen enkel excuus voor moet zijn.
Hoop dat ts nog reageert. Misschien kunnen we iets betekenen?
Is de kat überhaupt wel van ts?
Waar kom je vandaan? Wil m best voor je ophalen als het rendabel is