Poes slikt erg moeilijk, wat te eten geven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maessie

Berichten: 5749
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Poes slikt erg moeilijk, wat te eten geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:04

Het zou ook een grasaar kunnen zijn die vast zit, daar kunnen ze ook goed last van hebben. Dan is het zeker verstandig toch een dierenarts die eruit te laten halen.

wemkelover

Berichten: 4697
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:05

Cowgirl schreef:
Waarom is het toch voor sommige mensen zo moeilijk om naar een dierenarts te gaan??????

Neem dan geen beesten!!!. -:(-

Oormijt kun je niet met het blote oog zien!!!!


Alles goed verder?

DreamUp

Berichten: 1616
Geregistreerd: 14-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:13

Ik gok dat ts afhankelijk is van ouders die het of te duur of niet nodig vinden om naar een dierenarts te gaan. Als dat het geval is ook erg frustrerend voor ts, maar misschien kun je dan vragen om in ieder geval te bellen voor advies?

Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Poes slikt erg moeilijk, wat te eten geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 16:27

@Dreamup: Dat klopt inderdaad, kan je gewoon bellen zonder een afspraak te moeten maken?

DreamUp

Berichten: 1616
Geregistreerd: 14-06-09

Re: Poes slikt erg moeilijk, wat te eten geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:30

Ja je kunt gewoon bellen voor advies. En misschien kunnen zij iets vertellen waardoor je ouders het toch de moeite waard vinden om der even na te laten kijken.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Poes slikt erg moeilijk, wat te eten geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:35

En misschien als je je ouders aanbiedt het zelf te betalen?
Dat ze dan inzien belangrijk het voor je is?

Succes!

Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 16:37

@dreamup: Dan zal ik dat even doen, bedankt!
@shirley: Het gaat niet om de financiën, de reden is privé. ;) Toch bedankt!

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Poes slikt erg moeilijk, wat te eten geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:38

Oh, sorry!
Dat dacht ik omdat je je schreef "dat klopt" bij de post van DreamUp :o

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:41

Weidemaatje schreef:
Ik zou ook graag met de poes naar DA willen gaan maar dit kan niet en ik vind het zelf ook echt enorm vervelend want het doet mij ook pijn om haar ziek te zien zonder dat ik haar écht kan helpen. Waarom moet er op Bokt altijd zo gejudged worden, ik vraag gewoon om hulp zodat ik in ieder geval het beste kan doen voor deze situatie. Stop met mij de schuld geven zonder dat je de achtergrond weet.


Een houder of eigenaar is voor de wet Strafbaar (!) als de noodzakelijke zorg aan een dier onthouden wordt. De kat mankeert het 1 na het ander en na deze paar dagen aanzien is het tijd voor een dierenarts. Kan niet bestaat niet. Het is de wil om te gaan en als er geen geld voor is dan had je geen huisdier moeten nemen. Je kunt zelfs verplicht worden bij Wet om dat na te komen middels dierenpolitie en LID. Je ouders zullen dus verantwoordelijkheid moeten dragen.

Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 17:17

@shirley: Ik doelde op “of niet nodig vinden”
@bravura: En door dit soort reacties wilde ik dus niet het achtergrondverhaal vertellen bij de openingspost. Calm down. Ik ga de dierenarts bellen en kijken wat ik kan doen. Ik doe mijn best.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 17:49

Weidemaatje schreef:
@shirley: Ik doelde op “of niet nodig vinden”
@bravura: En door dit soort reacties wilde ik dus niet het achtergrondverhaal vertellen bij de openingspost. Calm down. Ik ga de dierenarts bellen en kijken wat ik kan doen. Ik doe mijn best.


Niet om banketstaaf te doen hoor, maar het IS wel zo wat Bravura zegt. Ik snap best dat behandelingen die in de 1000’en euro’s lopen soms niet handig zijn, maar een bezoekje aan de DA met medicatie erna voor €100,- moet iedereen toch kunnen doen. Desnoods vraag je vrienden/ouders/familie/buren om even naar de dierenarts te rijden als vervoer lastig wordt. Of vraag je iemand anders om er even mee heen te gaan. Jij (of je ouders) bent verantwoordelijk voor een dier wat je in huis neemt en zult dus voor zowel de lusten als de lasten moeten zorgen. Als een dier niet eet&drinkt, of hier grote moeite mee heeft, dan is dat zeker zaak om zo snel mogelijk naar de dierenarts te gaan. Van een afstand kan een dierenarts niet zien wat er mis mee is, en wij Bokkers al helemaal niet. Het heeft dan ook niet zo veel zin om zo’n post te openen want je krijgt maar 1 antwoord: ga naar de dierenarts.
Als het een onschuldiger probleem is (hij verhaart veel bijv) dan ga lekker je gang, open een topic. Maar de gezondheid van het dier moet boven alles gaan.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 17:59

Ik kan echt geen enkele reden vinden waarom je niet naar een dierenarts kan gaan.

Familie, vrienden, dierenambulance's zou je kunnen vragen om te rijden. Die laatste kunnen ook nog helpen met de kat vangen.

Heb je hulp nodig met medicatie geven bel het asiel wie weet is er een lieve vrijwilliger die een paar dagen kan komen helpen.
Heb je geen geld voor medische zorg kies dan voor het dier en doe afstand.

Er is altijd een oplossing!!
\Maar onthoud je een dier van medische zorg dan ben je gewoon strafbaar...ja klinkt erg banketstaaf maar het is zo.

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 18:08

Kinke schreef:
zou je niet even met haar langs de dierenarts gaan? Moeilijk slikken zou ik toch laten controleren als ik jou was.



Eens.

Waarom ga je er niet mee naar de dierenarts????

Als je een dier hebt is het jouw verantwoordelijkheid en als het er niet goed meegaat moet je naar een dierenarts gaan.

Privé redenen of niet, het dier heeft duidelijk problemen en dan is het echt aan de eigenaar van het dier om het te gaan verhelpen.

Balou_k

Berichten: 14062
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Poes slikt erg moeilijk, wat te eten geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 18:28

Als het niet om het geld gaat raad ik je toch aan de dierenarts te bellen. Deze kunnen ook vaak aan huis komen voor een visite.

Heb je al in de mond gekeken of daar eventueel iets te zien is?

Shenavallie
Berichten: 11579
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 18:48

Het is ook mogelijk dat er een kippenbotje bij een achterste kies vast zit (heb ik zelf ooit met een kat van ons gehad). Er zijn namelijk altijd wel bewoners die hun kippenbotjes ergens anders dumpen dan in de container. Kwijlt de kat ook? Het is hoe dan ook zaak om naar de dierenarts te gaan.

Even los van de topic-vraag:
Van de week zelf ook nog met onze kat geweest. "Liever een keer teveel dan één keer te weinig", zei ik tegen haar. Zij beaamde dat teveel mensen vaak veel te afwachtend zijn. Er zijn al een hoop opties genoemd, maar als ik het op mijzelf betrek: al zal ik moeten lopen met een korfje in mijn hand, maar het welzijn van mijn beestjes gaat altijd voorop. En als het een financiële kwestie is: er zijn genoeg dierenartsen die een regeling willen treffen. Ik kan mij voorstellen dat jij ook het beste voor hebt met jouw beestje. ;)

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 18:49

Als het een keelontsteking is ben je inclusief consult nog geen 60 euro verderop.
Kat van mijn ouders heeft het anderhalf jaar geleden gehad. Was er echt goed ziek van.
Bezoekje aan de dierenarts en twee weken pilletjes en hij was weer helemaal boven jan.

Gewoon even bellen of langs gaan. Zo moeilijk kan het niet zijn. Als vervoer en geld het probleem niet zijn, zie ik niet in wat dan wel zodanig een belemmering is om zorg te zoeken voor het dier.

Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 20:25

Ik heb gepb’t met iemand uit het topic die het nu ook begrijpt. Dieranarts is niet mogelijk, punt. Als iemand ideeën heeft hoe ik de kat anders kan helpen (bijvoorbeeld wat al genoemd werd, de brokjes weken of natvoer) hoor ik het graag.

nafkedemi

Berichten: 1299
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Poes slikt erg moeilijk, wat te eten geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:28

sorry hoor maar wat is er voor legale rede dat er geen dierenarts ingeschakeld kan worden????
VOLGENS MIJ GEEN EEN!!!!

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Poes slikt erg moeilijk, wat te eten geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:31

Aan iemand geven die er wel mee naar de dierenarts kan :+

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Poes slikt erg moeilijk, wat te eten geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:33

Als je niet naar de dierenarts kunt laat je m lekker creperen. Wij kunnen je kat ook niet beter maken.

Ongelofelijk dit soort topics

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Poes slikt erg moeilijk, wat te eten geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:40

Dit is gewoon regelrechte verwaarlozing... Er is altijd een mogelijkheid om een dier bij een dierenarts te krijgen... Dit is gewoon onwil.
En jij wilt dat iemand jou de verantwoordelijkheid over zijn/ haar paard geeft (zie je onderschrift)?

lisem94

Berichten: 676
Geregistreerd: 01-03-10
Woonplaats: Ergens in zuid-west Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:43

TS wij kunnen je hier niet mee helpen.

Het is niet heel relevant dat je niks met de dierenarts kan want het is wel de enige persoon aan wie je advies zou moeten vragen! Er kan van alles aan de hand zijn en dat los je niet op door eten te weken...

Heb je überhaupt de dierenarts al gebeld? Daar heb je niemand voor nodig en het kost niks.

Arme kat...

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:45

Ik ben dan toch wel erg benieuwd waarom da dan echt geen optie is?
Geld is het probleem niet, op vervoer ga je niet, en zoals aangegeven is dat altijd te regelen.
Welke rede blijft dan nog open om niet te gaan?
Van achter het scherm kunnen wij ook niks voor de kat betekenen.
Ik werk zelf als paraveterinair, en zou toch echt aanraden om naar een dierenarts te gaan.

Ben wel benieuwd of je nog telefonisch contact hebt gehad met de dierenarts?

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:47

Heb jaren als dierenarts assistente gewerkt en hier is geen zinnig antwoord op te geven behalve dierenarts. En er is geen enkele reden imo waarom iets niet kan. Waar een wil is is een weg en dat ben je een dier ook verplicht.

En als het een wilde kat betreft is er vaak ook wel wat te regelen met de dierenarts.

Balou_k

Berichten: 14062
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Poes slikt erg moeilijk, wat te eten geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:10

Arm, arm dier.. ;(

Wat je voor nu kan doen:
- meng wat suiker met water en geef dit met een spuitje binnen. Dit creëert energie en eetlust.
- meng water met natvoer en geef dit met een spuitje.

Eten (en drinken) is heel, heel erg belangrijk voor een kat. Dus hop beginnen met dwangvoeren!!