Poes slikt erg moeilijk, wat te eten geven?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Weidemaatje

Poes slikt erg moeilijk, wat te eten geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 16:31

Sorry als het verkeerd staat!

Hooihooi,
Mijn poes Lilly van 5 jaar oud is sinds gisteren een beetje ziekjes. Haar vacht is dof, ze is suffig en slikt erg moeilijk. Gisteren moest ze ook steeds kokhalzen maar vandaag niet meer. Wij geven haar normaliter alleen brokjes kwa basisvoer. We hebben ooit zachtvoer geprobeerd maar dat vond ze niet lekker dus bleven we bij de brokjes. Brokjes zijn wel erg droog, wat misschien ook niet erg fijn voor haar is atm. Drinken doet ze namelijk erg moeiijk over, maar ik heb toen regenwater opgevangen, en dat wilde ze wel drinken dus dat probleem is gelukkig al opgelost. Ze wilt graag eten, alleen slikt ze erg moeilijk als ze de brokjes eet. Mijn vraag is dus of jullie iets weten wat ik voor haar kan klaarmaken of kopen waardoor ze makkelijker kan slikken/eten.

Alvast bedankt!

Dreamy

Re: Poes slikt erg moeilijk, wat te eten geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:49

Aangezien dit beter op BeestenBoel past, verplaats ik je topic even :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:53

zou je niet even met haar langs de dierenarts gaan? Moeilijk slikken zou ik toch laten controleren als ik jou was.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:01

Brokken weken of van die mousse geven en morgen ochtend gelijk een afspraak maken bij de dierenarts.

Een kat die niet of bijna niet eet is echt niet goed!

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:07

Zou goed kunnen dat ze een keelontsteking heeft...zeker even zsm een bezoekje aan de dierenarts!
Denk dat zacht voer sowieso al kan helpen.
Dan even zoeken naar voer wat ze wel lust....
Laatst bijgewerkt door nafkedemi op 13-06-18 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:07

Dierenarts. Daar kun je mogelijk ook waltham pap halen, dat eten ze zo'n beetje nog als ze al half dood zijn.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:16

Zo snel mogelijk een dierenarts bezoeken.

Ik wil je niet bang maken maar één van onze katten heeft in minder dan een week (ja echt, we waren vlak ervoor bij DA voor enting en apk, niks te zien) een tumor in haar bek ontwikkeld. Laten opereren maar uiteindelijk hebben we haar moeten laten gaan :(

Better safe than sorry.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:19

Ben het met de medebokkers eens, dit lijkt mij reden genoeg voor bezoekje aan de dierenarts. Als ze haar brokjes normaliter wel lekker vind, zou je die eens kunnen weken in wat heet water zodat die zacht worden. Terwijl ze dan zacht worden, koelt het water ook weer af. Slikt ook al heel wat makkelijker en wellicht drinkt ze dan ook nog wat van het vocht eronder.

Beterschap voor het beestje.

lauret

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:33

Wat zielig voor je poes.
Katten hebben erg snel last van leververvetting als ze niet eten (binnen enkele dagen al).
Misschien toch handig om voor de zekerheid even te laten checken wat je poezenbeest mankeert. Tot die tijd misschien toch zachtvoer proberen en anders brokken weken.

Hopelijk voelt ze zich snel weer beter!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:36

lauret schreef:
Wat zielig voor je poes.
Katten hebben erg snel last van leververvetting als ze niet eten (binnen enkele dagen al).
Misschien toch handig om voor de zekerheid even te laten checken wat je poezenbeest mankeert. Tot die tijd misschien toch zachtvoer proberen en anders brokken weken.

Hopelijk voelt ze zich snel weer beter!

Na 24 uur al.

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 00:00

Dankjewel allen!

Ze is vandaag al een stuk opgeknapt, maar slikt tijdens eten nogsteeds (maar minder) wel moeilijk. Ze heeft wel ineens erg last van haar oren. Ze schud, houd ze een soort van ‘laag’ en jeukt eraan. Ik heb haar oog gechekt en zag niks vies (oormijt). Kan dit ermee te maken hebben?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 00:09

Neus, keel oren en ogen staan allemaal min of meer in verband met elkaar, al zie ik de link niet gelijk met vervelende oren en moeilijk slikken. Als je niks aan de oren ziet kan het een binnenoor of middenoorontsteking zijn. Bij katten is dat heel moeilijk te zien omdat de gehoorhang in een bocht loopt, dus dat je niks ziet zitten zegt helemaal niks over de staat van de oren. Ik denk toch echt dat er meer aan de hand is, zeker ook omdat ze slecht slikt. Katten zijn keiharde dieren, als ze laten zien dat er iets mis is is er ook écht iets mis. Ben je al naar de dierenarts geweest?

Voorbeeld: Die van mij heeft ongemerkt een vishaak of graatje in d'r onderkaak gehad. Ze had eerst al een scheur in dr tong en een bloedblaar eronder die ik toevallig zag omdat ze gaapte, maandje later had ze een gat onder in haar kaak. Ze heeft nooit iets van pijn laten merken oid.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 00:11

Dierenarts ;)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 00:12

naar de dierenarts gaan. ze kan blaasjes in haar bekje hebben of last van ontstoken tandvlees of tanden hebben. mijn kat heeft het met kerst gehad en 2maanden daarna weer. zijn heel wat kiezen uit gehaald!!

ik had iets te lang gewacht. nou dat doe ik nooit meer 3dagen opgenomen en daarna nog gebitrenovatie. heeft mijn veel geld gekost.

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 00:25

Je laatste bericht zou voor mij nog steeds echt meer dan genoeg reden zijn om zo snel mogelijk naar de DA te gaan. Dat ze mogelijk wat lijkt op te knappen is niet heel erg relevant, dit is gewoon iets waar de DA echt even naar moet kijken.

Ik had bij deze symptomen dezelfde dag nog bij de DA gestaan :o

Sterkte! Ik hoop dat het niks ernstigs is.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 08:56

Waarom is het toch voor sommige mensen zo moeilijk om naar een dierenarts te gaan??????

Neem dan geen beesten!!!. -:(-

Oormijt kun je niet met het blote oog zien!!!!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 08:58

Dierenarts. :j

Mijn poes sloeg alleen de harde brokjes over en wilde veel vlees. Verder liet ze niets zien. Toch een flinke keelontsteking! Dus als die van jou al zo duidelijk is, dan zou ik zeker naar de dierenarts gaan.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 09:14

ik stel voor dat we hier alleen nog het advies geven aan de TS om naar de dierenarts te gaan.

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 09:15

En dan hopen dat ze de wijze raad opvolgt

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 15:36

Ik zou ook graag met de poes naar DA willen gaan maar dit kan niet en ik vind het zelf ook echt enorm vervelend want het doet mij ook pijn om haar ziek te zien zonder dat ik haar écht kan helpen. Waarom moet er op Bokt altijd zo gejudged worden, ik vraag gewoon om hulp zodat ik in ieder geval het beste kan doen voor deze situatie. Stop met mij de schuld geven zonder dat je de achtergrond weet.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 15:42

Waarom kan je dan niet naar de dierenarts? Gaat het om vervoer of financiën?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 15:43

Misschien moet je de achtergrond dan vertellen?
Dan kunnen we jou en daarmee de poes ook beter helpen?

Mijn eerste gedachte is ook: hup, naar de dierenarts ermee!

Waarom kan dat niet dan?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 15:45

Je kat heeft klachten die door iets simpels kunnen komen of veel ernstiger zaken. Zolang er geen diagnose is, kan niemand je hier helaas meer helpen. Vervelend voor jou om je kat zo te zien, nog veel erger voor de kat die (hopelijk) iets heeft wat gewoon verholpen kan worden als er maar een diagnose is. Je kan mensen niet verwijten dat ze jou de schuld geven, je geeft hierboven namelijk aan dat het jouw kat is. Dan ben jij ook verantwoordelijk voor haar welzijn.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 15:50

waarom kan je niet naar de dierenarts? Misschien kan iemand vervoer aanbieden oid als dat het probleem is?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 15:59

Er zijn ook DA's die aan huis komen als vervoer een probleem is...