Konijn komt niet aan.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Valerie93

Konijn komt niet aan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 07:31

Hoi!
Ik ga straks ook de dierenarts bellen voor advies maar wil het hier toch ook nog even vragen.

Mijn konijn is 8 jaar oud, heb hem nu 7 jaar en hij woont buiten.
In februari heeft hij zijn inentingen gehad en woog hij zo'n, 2,4 kilo. Normaal zit hij op 2,5 Dit vond ik niet zo'n ramp want dacht dat het door ouderdom kwam.

In de week van 10 mei begon hij slechter te eten tot hij op 10 mei besloot helemaal niet meer te eten.
Dus rondje dierenarts. Conclusie haken op de kiezen, Hier is hij toen aan geholpen. De dierenarts zette hem op de weegschaal toen woog hij nog maar 2,1 kilo.

We dachten dat dit kwam door de haken. Nu hij weer thuis is krijgt hij selectieve junior brok, eet hij weer goed hooi en krijgt regelmatig wilgentak. Ook iedere dag zijn groente en fruit.

Hij krijgt ong. 20 gram brok want zodra hij meer krijgt eet hij geen hooi.
Ik had hem uiteindelijk op 2,2 kilo gekregen. Maar gister avond zetten ik hem weer op de weegschaal en zag dat hij weer iets was afgevallen.

Wat kan het zijn en wat kan ik nog meer doen? Hij keutelt goed, Is vrolijk en eet prima.

Zoals bovenaan vermeld bel ik straks ook nog even de dierenarts.

Valerie93

Re: Konijn komt niet aan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 13:09

Heb de dierenarts gebeld: hij mag niet verder afvallen, als dit wel het geval is willen ze een bloedtest doen om te kijken of nieren enzo nog goed functioneren