gevoerde halsband met gesp

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

gevoerde halsband met gesp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 15:10

hoi bokkers

Ik ben op zoek nar een halsband voor mijn nieuwe pup die ik eind dit jaar als alles goed gaat zal krijgen.
Mijn rue zijn hals was 22cm toen ik hem net kreeg en dit keer zal het een teefje worden uit ouders die een stukje ieler gebouwd zijn dan de ouders van mijn reu.
Ik heb de halsband niet meer die ik voor hem gebruikte, en heb geen idee meer waar ik hem gevonden heb.
Ik zoek dus een halsband
- nylon, kunststof of leder
- gevoerd (liefst met nylon, maar andere materialen mogen ook vermeld worden)
- met metalen gesp (absoluut geen kliksysteem)
- geen halfcheck of volledige strop. (voor de honden ene half jaar zijn gebruik ik niets dat stropt
-verkrijgbaar vanaf 20cm ongeveer.

Ik heb in alle maten groter al de ideale halsband liggen, alleen is die pas vanaf 27cm verkrijgbaar en zal dit de eerste weken te groot zijn.
Dit is de halsband die ik dus heb liggen, de ferplast daytona C https://www.zoo-enzo.nl/hondenhalsband- ... 49960.html

dierenfan

Re: gevoerde halsband met gesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 18:21

Zoeken naar speld in de hooiberg denk ik zo inimini bandje en gevoerd.. Denk dat je zoiets moet zoeken in webshops die banden op bestelling maken

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 18:26

Gevoerd wil ik eventueel nog laten vallen. Op maat maken vind ik zo de. Betaal je tich snel 30/40 euro voor. Voor een bandje dat na 2 weken waarschijnlijk al te klein is.
Als ik echt niets vind denk ik een jachtlijntje te gaan gebruiken en de stop te zetten zodat hij niet stropt. Tot ze in het eerste bandje dat ik heb liggen (27cm) gegroeid is.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 18:30

Zonder gevoerd kun je al vlot leer nemen. Gaatjes prikker en elk bandje past. Zo'n bandje heb ik zelf ook voor als ik ooit weer een pup krijg

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 18:32

Dat is wel een idee.
Heb je niet de ervaring dat de bandjes dan al snel te breed worden? Want langer is vaak ook breder

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 18:33

Via Ali kun je ze spotgoedkoop vinden. Ik heb er 1, gegraveerd en al, voor 4 euro.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 19:29

Zoe_97 schreef:
Dat is wel een idee.
Heb je niet de ervaring dat de bandjes dan al snel te breed worden? Want langer is vaak ook breder

Ik neem dan geen leren band tm nekomvang 60 cm he haha.
Daarnaast liever iets breder materiaal wat 1000% zeker sterk en safe is dan zo smal mogelijk en wat kans heeft te breken.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 12:08

Kwam op mp gevoerde neopreen halsbanden tegen. Zijn niet duur vaak maar deze waren iig veel te groot maar velen maken dit soort halsbanden dus misschien eens daar op zoeken